תתיישני

לכל בגד בארון שלנו יש זכרונות ותחושות שהוא מעורר בנו. גלו את הארון שלכן מחדש, ומישן.

"ישן מפני חדש תוציאו?"

( ויקרא, כו,י.)

כמה פעמים שמענו את עצמנו אומרות: "אין לי כלום בארון", "אין לי מה ללבוש" – למרות שאובייקטיבית הארון שלנו עמוס בבגדים.
אנחנו כל כך רגילות בחיי היומיום שלנו להתחדש ולקנות, אך לרוב, בוא נודה על האמת, הקנייה שלנו בכלל נובעת ממקום רגשי ואנחנו מרגישות סיפוק והנאה אחרי רכישה חדשה, החל מעגיל קטן ועד שמלה ונעליים.

בכלל אנחנו נמצאות ומגדלות את ילדינו בדור של שפע בלתי נתפס, אתרי הקניות באינטרנט מציעים לנו בגדים במחירים זולים באופן משמעותי ביחס לעבר, קניונים ומתחמי סוף עונה, סופר-מארקטים במדפים עמוסים בצבעים ומותגים והכול בשפע, ובגדול.

הפעם בחרתי לגוון ולצלם לכן לוקים ישנים, כן כן..ישנים.
מכירות את הכיף בלהתאהב שוב בבגד ישן שלך? להוציא אותו מהארון ולהיזכר מתי קנית אותו, מה הערך הרגשי שלו לגבייך? האם יש לו קשר לאירוע משמעותי בחייך? ( לידה,אירוע משפחתי, משבר חלילה..) גיהוץ קל ואנרגיות טובות יעשו טוב לכל פריט ישן ויפיחו בו חיים.

בתמונות המצורפות כל פריט ופריט בן 3-5 שנים , חרוש ולבשתי אותו פעמים רבות ,אך אני אוהבת אותם גם אחרי שנים של שימוש. השמלה שבתמונה למשל לוויתי מאימי ועם הזמן הפכה להיות שלי (או במילים אחרות ניכסתי אותה לעצמי.)
בדקתי עם עצמי מה היא מעוררת בי? אילו זיכרונות ותחושות? זה החזיר אותי לילדות ,לימים בהם הייתי משחקת בבגדים בארון של אמא שלי , מודדת, בוחנת ומחפשת 'אוצרות' שאוכל ללבוש. בכל פעם שאני לובשת את השמלה הזאת אני נזכרת בחיפוש הזה, בחוויה של להיות ילדה, בת לאמא שלי.
בכל פעם שארצה לחוש ילדה -בת, ולחזור למקום הבטוח והמוכר אוכל להיעזר בשמלה הזו כדי לחזור לתחושות האלה.

אני מזמינה אתכן לגשת לארון ולחפש בגד עם ערך סנטימנטלי, בגד שהתגעגעתן אליו, שמעורר בכן רגש כלשהוא – להפיח בו חיים. להחזיר לעצמכן את תחושות שנלוות אליו.

גם בגד יכול להיות כמו יין טוב ולהשתבח עם השנים. אז תתיישנו.

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, עובדת סוציאלית (M.A) ומטפלת באמצעות כלים אמנותיים, בוגרת הקורס 'סטיילינג תרפי'

כתוב תגובה