ההצלחה שלהם – מתחילה בצלחת

איך תפריט של תזונה מאוזנת ובריאה משפיע על בעיות קשב וריכוז אצל ילדים ומשפר הישגים? הנטורופתית שרה בר אשר מגלה את סוד ההצלחה שבצלחת

שרה בר אשר, נטורופתית

הילד חוזר מתוסכל מהלימודים ומספר שאינו מצליח להתרכז ולקלוט את החומר? יכולת הקשב שלו מאוד מוגבלת ולפעמים נראה שהוא "חולם" או "הולך לאיבוד"? יכול להיות שהסיבה לכל זה נמצאת בתפריט התזונה של הילד. הנטורופתית שרה בר אשר, מרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון, מסבירה על ההשלכות שמביאה איתה תזונה לקוייה ומפרטת על מזונות שיכולים לעזור להתגבר על קשיי קשב וריכוז.

מה היחס של נטורופתיה לנושא של קשב וריכוז?

המוח כמו שאר אברי הגוף, ניזון ממזון. המוח "פוגש" את המזון כל יום במשך כל היום. לכן, ישנו קשר ישיר בין התפריט של הילד לבין היכולות הקוגניטיביות שלו. תפריט שמכיל הרבה סוכרים, קמחים לבנים ומרכיבים מעוררים ישפיע באופן שלילי על המוח וימנע ממנו את היכולות הטבעיות שלו. נטורופתיה מביאה איתה עקרונות תזונתיים שיעזרו לגוף ולמוח להוציא אל הפועל את היכולות הטמונים בכל אחד מאיתנו בצורה הכי טובה.

האם ישנה השפעה לשעות בהם הילד אוכל?

ישנה השפעה רבה לשעות האכילה ולארוחות מסודרות במהלך היום.

בבוקר: חשוב לזכור שרעב מפריע לריכוז ולכן כדאי שהילד לא יגיע רעב לכיתה. עלינו לדאוג למלא מאגרים לפני כן.

בערב:  ארוחת ערב צריכה להיות לא בשעה מאוחרת כדי שלא תעיק על מערכת העיכול ולא תפריע לשינה. כמו כן, כולנו מודעים היטב לעובדה שכשאנחנו עייפים אנחנו פחות ממוקדים, פחות מרוכזים וגם כועסים יותר מהר ולכן חשוב מאוד להקפיד על שינה מסודרת ועל אכילת ארוחת ערב לא בסמוך לשינה.

במהלך היום:  כדאי לאכול כל שלוש שעות ארוחות קטנות. כך אנחנו שומרים על משק סוכר אחיד ולא יוצרים רעב שמפריע לריכוז.

אלו מזונות משפיעים לטובה על יכולת קשב וריכוז של הגוף?

מזונות שמשפיעים לטובה הם בין היתר חומצות שומן טובות ואיכותיות שמשפיעות באופן חיוני על המוח. חומצות שומן טובות נמצאות באבוקדו, באגוזים ובשקדים שלא עברו קלייה, בשמנים שהם בכבישה קרה וכו'.

אחת החומצות השומן שרבים מכירים היא אומגה 3 שנמצאת בדגי ים, בזרעי פשתן ובזרעי צ'יה. בנוסף כדאי לשלב מזונות שנותנים אנרגיה לטווח ארוך, למשל, מזונות שיש בהם פחמימות מלאות- לחם מלא אורז מלא וכדומה משפיעים לטובה על הריכוז של הילדים.

מאלו מזונות כדאי להימנע באופן גורף?

מדובר בעיקר בשמנים בכבישה חמה, סוכר וחומרים מעוררים.

שמנים בכבישה חמה: מגבירות את כמות חומצות השומן הרעות ומשפיעות באופן שלילי על פעילות המוח.

על ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז יש להתרחק מסוכר וצבעי מאכל

 

 

 

סוכר וחומרים מעוררים: נותן אנרגיה לטווח קצר מפריע ליכולת הריכוז. למשל, אכילת פרוסת לחם עם שוקולד על הבוקר בהחלט מפריעה לילד להתרכז. כמו כן גם דגני בוקר שמכילים צבעי מאכל. צבעי מאכל הם בעלי השפעה רעה על הגוף בכלל ועל המוח בפרט.
שוקולד, שוקו ומשקאות אנרגיה למיניהם בעלי השפעה מידית שמעוררת לטווח קצר. המלצתי- אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז, שיתרחק מהם!

סדרת הרצאות על תזונה בריאה בתוך המשפחה מאת שרה בר אשר. לחצי להגדלה

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה