);

ירידה לצורך עליה: איך לחזור לאכילה מאוזנת אחרי נפילה

חנוכה מאחורינו, ואחרי כל הסופגניות והלביבות נדמה כי אין מפה דרך חזרה ואנחנו במסלול המהיר לחזור למשקל שיא, אך אל ייאוש, תמיד אפשר להתחיל מחדש ולצמוח מהנפילות

לפעמים בא לי לאכול משהו מתוק, לעתים אני רוצה לאכול מזון לא מזין, כזה שלא תכננתי ושאינו כתוב ב'תפריט' שלי. הדבר הכי גרוע שאני יכולה לגרום לעצמי הוא רגשי אשם על מה שאכלתי.

הרי, איך נופלת דיאטה? מאכילה של שוקולד אחד או כמה שוקולדים?
ממש לא, כי בחיים שלנו יש עליות וגם מורדות. הנפילות קיימות בכל תחום בחיים, וגם בתחום התזונה. והאמת היא שדיאטה קורסת כאשר אני נופלת מבחינה רגשית לאחר אכילה לא רצויה. זאת שאני בטוחה שהיא נקודת השבר ומכאן אפשר להמשיך ולהידרדר.

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו להישאר על המסלול:

  • המשמעות המקורית של המילה "דיאטה" בלטינית היא אורח חיים, ובטבע החיים תמיד יש גם נפילות.
  • גם אם בחרתי לאכול מזון לא בריא, יש לעשות זאת בצורה מסודרת כמה שיותר כמו לשים את האוכל על צלחת ולשבת לאכול ליד שולחן ולא בחטף או על הדרך.
  • עדיף לקנות את המאכלים המתוקים מחוץ לבית, ולא להכניס הביתה כמות ממתקים שתגרום לנו לפיתוי.
  • החלטת לאכול משהו שלא בריא? כדאי לאכול בנוסף גם משהו מזין, כמו למשל ירק או סלט, אגוזי מלך או שקדים. אם בחרתי לאכול ממתק שמכיל כמות גדולה של סוכר-  הסלט והאגוזים יווסתו במידה מסוימת את ספיגת הסוכר לדם וישפרו את המצב.

וזכרי, שום דבר הוא לא בלתי הפיך ותמיד אפשר להתחיל מחדש.

אודות הכותב/ת

יעל בניונס

הכותבת היא דיאטנית מומחית לתזונה בריאה לנשים | ייעוץ, הרצאות וסדנאות, חפשי אותי בפייסבוק

השאר תגובה