סוד הנעורים – הפקת אופנה קסומה

שעון החול של האופנה העכשווית שמהתלת בכולנו עוד רגע תם, ואני – אני צריכה ללמוד ולהבין ולדעת ולחקור מה נכון לי, מה משמח אותי, מה מספר אותי. ברוריה ברטלר בהפקת נערות מיוחדת

את מדור הנערות שלפניכן אפיתי ובישלתי בדמיוני עשרות פעמים, ובכל פעם נמצא תירוץ אחר למה לא עכשיו ולמה אי אפשר. בעיני רוחי ראיתי את שילובי הבגדים המדויקים, את הצבעים הזרחניים ואת התסרוקות היצירתיות שהלכו והתרחקו ממני בכל חודש מחדש – עד שהגיעה רעיה, נערה מיוחדת במינה, גמישה, נעימה ובעלת מעוף, שסייעה לי להוציא סוף סוף את החלום לאור ולהשקיט חלקים עם פעילות יתר במוחי.

נוער נוער נוער, הכול כבר נכתב על דור הגאולה הזה, מדור המסכים דרך אלימות, עומק ורדידות שחוברים להם יחדיו וחיפוש זהות פנימית בתוך עולם מלא בכל טוב וזמין בכל עת. בתווך שבין הרצון להיות אני ובין הרצון להיות שייכת נכנסים הבגדים.
אם בעבר היו מייצרים בשבילנו עד שלושה ליינים ברשתות הגדולות, היום אנחנו מקבלות את זה במסות גדולות וצפופות יותר. כלומר, ייתכן שמה שתראי היום בחנות לא יהיה בה מחר. אז מאיפה בכלל אפשר להתחיל?

אופנה חולפת
נתחיל בהבנה הבסיסית שעולם האופנה הוא חוויה חולפת שעסוקה בטרנדים שאין להם באמת אחיזה במציאות.
המסר החיצוני הוא שמה שיפה לך היום לא בטוח יהלום אותך מחר, מה שמחזק את ההבנה שיפה זה עניין של תפיסה.
שעון החול של האופנה העכשווית שמהתלת בכולנו עוד רגע תם, ואני – אני צריכה ללמוד ולהבין ולדעת ולחקור מה נכון לי, מה משמח אותי, מה מספר אותי, איך אני מוסרת את עצמי לעולם בדרך שמבטאת את הבית שלי, התרבות שלי, החזון שלי – האני הפנימי שבי. כי האופנה חולפת, אבל אני אשאר כאן ואמשיך להביא את הייחודיות והאור שלי בעולם.
ולא, זו אינה קלישאה, זה בירור פנימי שככל שתקדימי לעשות אותו כך תרוויחי הרבה כלים להמשך. זה מתחיל בבגדים וממשיך לחיים.
הרבה סטים נשלפו מהארון, הרבה בגדים הוחלפו בזה אחר זה, קוקיות, סיכות וסרטים לשיער שימשו את כולנו בערבוביה, ואפילו מטח אחד של גשם ומצלמה שהוטחה ברצפה לא יכלו לחגיגה שכולנו היינו בה, חגיגה של נשיות בהתהוותה.

טיפים:

לא בטרנד
הדבר הכי קל לעשות הוא להישאב לכוחו של הטרנד. זה מתחיל בלראות את זה על חברות שלי וממשיך בשכנועים אינסופיים שהבגד הזה ורק הוא הכי מתאים לי בעולם. אז מעבר לכך שטרנד הוא חוויה חולפת במהירות של מטוס סילון, לא בטוח שבאמת החולצה המנומרת העכשווית מתאימה לך. עמדי מול המראה רגע לפני שאת קונה עוד פריט טרנדי ועני על השאלה הבאה: אם החולצה הזאת לא הייתה עכשיו טרנדית, הייתי קונה אותה? ומשם קבלי החלטה.

לא רק מותג
אין ספק שלנפנף בטיקט של מותג זה לגמרי סבבה, אבל לא תמיד צריך לרוץ למותגים היקרים כדי להתלבש נכון והולם. את הפריטים העדכניים ככל שיהיו אפשר למצוא בחנויות יד שנייה או וינטג', או בחנויות שמייצרות חולצה דומה במחיר כיפי למשתמשת. בעיקר ראוי ונכון לצאת מהמרדף אחרי המותג שבסופו של דבר לא נותן לנו שום דבר.
אני ממליצה בחום להתחיל את חוויית הקניות דווקא בחניות לא ממותגות, ייתכן שתגלו שם פלאים.

תהיי עצמך
הטעות הגדולה ביותר שעולם הבגדים מזמן לנו היא האפשרות להתלבש "לא אני". אני קמה בבוקר ומאוד רוצה למצוא חן באופן כזה או אחר, להיות שייכת או להיראות בדיוק כמוה…
אלו נקודות יציאה שלא רק יביאו אותנו להתלבש לא מדויק טכנית, אלא בעיקר ירחיקו אותנו עוד צעד מעצמנו. הבחירה היא שלנו בכל רגע ורגע, גם כשזה מגיע ללבוש. את מציאת החן והשייכות אפשר להשיג באמצעות מעשים מדויקים ולא בהנחת בגדים שהם לא אני.

איפור לנערות הטיפים של אודיה יהב, מאפרת הבית:
♥ הקפידי על שגרת טיפוח מתאימה כדי לשמור על מצע פנים לח ונעים.
כיצד? מרחי קרם פנים, רצוי על בסיס מים, בוקר וערב אחרי שטיפת הפנים בסבון מזין. חשוב לדעת שמריחת קרם הפנים בערב חשובה אף יותר מכיוון שאז החומרים נטמעים היטב בעור.
♥ שתי לפחות שני ליטרים של מים ביום.
♥ להסרת איפור, למתאפרות שביניכן, השתמשי בסבון קליל ולא מייבש.
♥צבעי איפור – הניחי צלליות בהירות לעיניים בגוני שמנת, זהב, ורוד, סגלגל או ברונזה – אין צורך להעמיס.
♥ בסמקים השתמשי בגוני אפרסק וורדרד בעיקר. שפתונים – השתמשי בגוני ורוד אפרסק, למראה צעיר ולא מתאמץ, והוסיפי גלוס כדי להדגיש בעדינות את השפתיים.
♥ בהנחת מייק-אפ על עור הפנים שלבי קרם לחות כדי ליצור מראה עדין וקליל.

צילום: סיגל קרימולובסקי.
איפור: אודיה יהב – איפור ושיער, איפור כלות וערב, סדנאות איפור וקשירת מטפחות, 6733471 ‑ 050
בגדים: חצאית משבצות – קסטרו, ז'קט אדום – אלנבי 26 , שמלת פסים – וינטג' אוסף פרטי, חולצת פרנזים – גליתא שמלה ירוקה – זויה, כובע – גולף, סרפן ג'ינס – תמנון, חולצת כוכבים – קסטרו

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, מנחה ומרצה, מפתחת השיטה "נפש בריאה בבגד מחמיא" ובעלת בית הספר האינטרנטי "מתלבשות מהנשמה". | [email protected]

כתוב תגובה