לא מובן מאליו – ביקורתרבות

המופע 'נס אלוקי' של הזוג יוסי ורותי טורצקי הוא סיפור על קיבוץ גלויות ועל הנס שנקרא מדינת ישראל

רותי ויוסי טורצקי הם זוג לא שגרתי. היא נולדה באתיופיה ועלתה ארצה במבצע שלמה כשהייתה בת שש, והוא נולד בארץ לזוג הורים שעלו מבריטניה.

גילינו כמה הפערים התרבותיים משמעותיים. צילום: מיכל אביאור

שניהם גדלו במשפחות ליברליות, התחנכו בבני עקיבא ובמוסדות חינוך עם ערכים דומים, אבל כשהחליטו להתחתן גילו עד כמה הפער התרבותי ביניהם משמעותי וכמה סיטואציות מאתגרות ומשעשעות הוא מזמן.

יוסי, שגדל על נימוסי השולחן האנגליים הכוללים את האיסור להניח מרפקים על השולחן, היה צריך להתרגל לכך שבביתה של רותי הארוחה לא כללה סכו"ם. רותי נאלצה להתמודד עם בחירה של מספר מוזמנים מצומצם לחתונה, כאשר במשפחתה מקובל להזמין אנשים רבים מהעדה.

"למרות שהסיפור שלנו מובן מאליו בשבילנו", אומרת רותי, "מסתבר שלאחרים הוא לא. אחרי שהוצאנו את הקליפ 'נס אלוקי' לשיר של יוסי, קיבלנו מהסביבה תגובות נרגשות מאוד. פתאום נזכרנו כמה לא פשוטה הייתה הדרך עד החתונה. כמה מחשבות וחששות היו לנו על איך הסביבה תקבל אותנו".

יוסי ורותי רואים את החשיבות וההשפעה של הסיפור שלהם בכל מקום שבו הם מופיעים. "יש הרבה מקומות שאנחנו מגיעים אליהם ואני האתיופית הראשונה שהם מכירים, ומצד שני כשהופענו לפני אתיופים הם מאוד התרגשו לראות שהסיפור שלהם מקבל מקום".
מופע מרגש ומשעשע על קיבוץ גלויות ועל הנס שנקרא מדינת ישראל.

מופע על קיבוץ גלויות. צילום: דנה כספי

המופע 'נס אלוקי', לפרטים והזמנות: 052-4484178 ,[email protected]
חפשו "מופע נס אלוקי" בפייסבוק.

***

 מתוך מדור התרבות במגזין פנימה.
להצטרפות ורכישת מנוי לחצי כאן

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה