נסיעה חלקה

הרכב מזמן תפס מקום של כבוד בעולם הדייטים. זה הזמן לחלוק לו כבוד בחזרה.

האוטו כבר מזמן הפך לשחקן מרכזי בדייטים, והתפקיד שלו פושט ולובש צורה בהתאם להתפתחות של הקשר.
בשלב הראשוני של הקשר, התפקיד שהרכב משחק יכול להיות משמעותי. מצד אחד, הרכב עלול ליצור מרחב דביק ומלא מבוכה, בייחוד בדייטים הראשונים, שבהם אתם עדיין לא מכירים זה את זה אבל כבר יושבים כל כך קרוב.
הקרבה הפיזית רק מדגישה את המרחק הנפשי. מצד שני, הנסיעה האגבית ברכב יכולה לזמן נושאי שיחה כלליים
ולהפיג את המבוכה.

ההתבוננות ברכב עצמו, שיכול להיות חם כמו בית ולהעיד על סגנון בעליו, עוזרת לנו להכיר את הצד השני. כשאת רואה, למשל, נעלי ספורט וגופייה במושב האחורי, את מסיקה שהוא נוהג לרוץ או שיש לו מנוי בחדר כושר. כשאת פוגשת רכב מלוקק ונקי, בלי שום טביעת אצבע אישית, את עלולה להרגיש ריחוק.

מרחב פוטנציאלי
כשהקשר מתחמם, הרכב הופך למקום אידיאלי לשיחות נפש קרובות ואישיות. לא משנה אם בחוץ יורד גשם זלעפות או שורר חום אימים, המרחב הזוגי שנוצר בתוך האוטו הוא מיוחד, והוא רק שלכם.
מה קורה כשרק לאחד מכם יש רכב? אם את לא רוצה שהוא כל הזמן ייקח אותך (אם רק לו יש רכב) או שאת לא רוצה תמיד לקחת אותו (אם רק לך יש רכב)?
הניסיון לא לתת פרשנויות לכל הסיטואציות הללו אינו פשוט. מצד אחד, זה רק רכב. מצד שני, קשה לך להימנע מלהסיק מסקנות. קשה לך לא לחשוב מה זה אומר עלייך, ועליכם, ובכלל, כשאת זו שתמיד נוהגת.
לעיתים הרכב יכול להפוך למקום שמציף בך בעיקר פחדים וחששות. מכירה את התחושה? את השתיקות הארוכות, את המתח באוויר, את הנהיגה שלו שפתאום מעצבנת אותך, ואת האישה של ה‑ waze , איך לא, שמלווה את כל הסצנה הזוגית הזאת.

אז איך אפשר להשתמש ברכב כדי למנף את הקשר שאת נמצאת בו? ומתי כדאי להשאיר אותו בבית ולצאת מאזור הנוחות?

ניווט קל
יש אנשים שאוהבים לנהוג, ויש כאלה שנהנים לשבת ליד הנהג. יש מי שרגיש לנסיעות ארוכות, ויש מי שזו התרפיה שלה. את המבט הזה על הרכב אפשר גם להשאיל לתהליכי בניית קשר: יש מי שחייבת ודאות, ויש מי שתהליכים ארוכים מיטיבים איתה. יש את זו שמסתחררת בקלות, ויש את זו שאוהבת לנהוג ולהנהיג, והקושי שלה הוא לשחרר ולתת למישהו אחר להוביל. המודעות למי שאת היא המשאב הכי חשוב שלך. בעזרתה תוכלי לנווט ולזהות את הדרך הייחודית שלך, שבה תגיעי אל היעד.

בכל מקרה, גם בנהיגה ממשית וגם בתהליך בניית הקשר, תפילת הדרך נותנת מבט אופטימי אל האופק. אז תתפללי: שתוליכנו לשלום, ותגיענו למחוז חפצנו, לאיש שלנו, עם רכב או בלי, לחיים ולשמחה ולשלום.

לנווט ולהגיע ליעד.זוג בדייט, אילוסטרציה

עשי ואל תעשי בשימוש ברכב בזמן הדייטים:

  • את יוצאת לדייט והמידע על הבחור דל ולא מספק? אני ממליצה לך להיפגש איתו במרחב ציבורי, בבית קפה, במקום מואר, כשאת לא תלויה בבחור וברכבו בשביל להגיע, וגם בשביל לחתוך.
  • את לפני הדייט אבל כבר יודעת שאת בעניין ומעוניינת למקסם את המפגש? היעזרי ברכב שלך כדי להגיע למקום שכיף וזורם לך בו. במקרה כזה הרכב הוא כלי נהדר שבעזרתו את יכולה לצאת מהקופסה השבלונית של דייט רגיל.
  • שהוא נוהג אל תיתני פרשנויות לנהיגה שלו, וכמובן אל תחלקי איתו את המחשבות שלך בעניין. ידעת שסגנון נהיגה הוא אחד הנושאים הכי קונפליקטואליים בין בני זוג? ואתם אפילו עוד לא בקטגוריה הזאת, תיזהרי לא ליפול בפח הזה.
  • שיחה תוך כדי נסיעה יכולה להיות קרובה ואישית. צאו מחוץ לעיר, גוונו בפגישות ותתייחסו לנסיעה כאל חלק מהתהליך. תשתיקו את הנייד בדרך ותנו לשיחה הזורמת ביניכם למלא את החלל.
  • אל תיבהלי מהאינטימיות, תני לה מקום. הרכב מזמן הזדמנויות לדבר בשקט ובקרבה. תני לרכב את הכבוד הראוי לו – הוא ייתן לך הרבה יותר בחזרה.

***

מתוך מדור עד החתונה במגזין פנימה
גם אני רוצה מנוי למגזין!

אודות הכותב/ת

הכותבת היא יועצת לרווקים, מנהלת 'בול' אתר חברתי להיכרויות

כתוב תגובה