המיילדות העבריות

לפני חצי שנה בדיוק קיבלתי הודעה מהילה. היא סיפרה לי שהיא מיילדת בבית החולים מעייני הישועה, "אולי תעשי סטיילינג על מיילדות?" שאלה. גיחכתי לעצמי, סטיילינג למיילדות?! מה בדיוק אצלם? את המדים? אניח אקססוריז על החלוק? אדייק עם הנעליים ואשדרג את הטייץ או את הגרביונים? בהיתי בהודעה של הילה בחוסר אמון, אבל משהו בתוכי לא נתן

לפני חצי שנה בדיוק קיבלתי הודעה מהילה. היא סיפרה לי שהיא מיילדת בבית החולים מעייני הישועה,
"אולי תעשי סטיילינג על מיילדות?" שאלה.
גיחכתי לעצמי, סטיילינג למיילדות?! מה בדיוק אצלם? את המדים? אניח אקססוריז על החלוק? אדייק עם הנעליים ואשדרג את הטייץ או את הגרביונים? בהיתי בהודעה של הילה בחוסר אמון, אבל משהו בתוכי לא נתן לי לשלוח לה תשובה שלילית. "אחשוב על זה", עניתי ועברתי להודעה הבאה.

לא ידעתי שמצידו השני של הווטסאפ נמצאת מיילדת עקשנית במיוחד. בכל חודש היא שלחה לי מחדש הודעה קצרה: "אולי החודש?", "ברוריה, זה מתאים בול לחנוכה – אנחנו מביאות אור לעולם", "עוד רגע שבט, מה את אומרת על צמיחה ולבלוב לצד הבאת חיים?". התחלתי כבר להתרגל להודעות החודשיות ממנה, וגם להתפעל מאיך שהבאת חיים רלוונטית תמיד, בכל חודש. אבל הילה סירבה לקבל תשובה שלילית, והעקשנות שלה היא כנראה תולדה של מסורת עתיקה של מיילדות עקשניות שהיו לעם ישראל.
אז לכבוד חודש שכולו גאולה, גאולה שהתחילה בשתי מיילדות יהודיות שהמשיכו להביא חיים לעולם נגד כל הסיכויים, החלטנו להיכנס לחדר הלידה.

שליחות
פגשתי את הילה ושרה, שתי נשים מיוחדות שמביאות חיים לעולם מתוך תודעת שליחות עמוקה.
"התפקיד שלי הוא לתת ליולדת תחושת רוגע, ביטחון ושלווה ולהתפלל שאהיה שליחה טובה", מספרת הילה.
"מאור פנים ומראה חיצוני משפיעים מאוד על החיבור ועל הרושם הראשוני שנוצר במפגש עם היולדת ומשפחתה.
לכן אני תמיד מגיעה מתוקתקת, צבעונית ומאופרת לעבודה. אני לובשת מלכות ונכנסת ביראת כבוד לרגע הקדוש בחיבור שבין נפש לנפש".
"אני מתפללת באופן קבוע ובמיוחד בהדלקת נרות על כל שבוע שמגיע, שאזכה ליילד מתוך אמונה ושמחה לידות יפות ובריאות, בידיים מלאות", משתפת גם שרה. "זו זכות להיות שותפה ברגעים כה מיוחדים ומשמעותיים של הבאת חיים לעולם ולהיות כתף תומכת ליולדת ולמשפחתה".
ועל המדים האחידים היא אומרת: "להיות עם מדים זה להיות חלק מצוות, זו שליחות ואחריות. ועדיין, גם עם מדים, אני מצליחה להביא לידי ביטוי את הייחודיות שבי – אני מוסיפה טייץ צבעוניים, עגילים שעושים לי טוב ופריטים מגניבים כמו נעלי ספורט בצבעים זוהרים".

להיראות מדהים – למרות המדים

בשביל עצמך
גם אם את עומדת ללבוש חלוק או מדים בעבודה, השקיעי בבגדייך כשאת יוצאת מהבית.
למה? כי בסופו של יום הבגדים הם ראי לנפש. המראה שלך, רגע לפני שאת פוגשת את המדים, הוא התזכורת למי שאת. גם אם במשך רוב היום העולם לא רואה זאת, הבגדים שלך מדייקים אותך ונותנים לך ביטחון – וזה לב העניין.

צבעוניות מידתית
אם המדים שלך הם לבנים, הניחי עלייך עד שלושה צבעים נוספים: בנעליים, במטפחת, בטייץ או בחצאית שמבצבצת מתחת.
אם מדובר במדים בעלי צבע עמוק, כמו החלוק הירוק של המיילדות, אני ממליצה בחום להניח צבע אחד נוכח שמחבר בין החלק העליון לתחתון. למשל: מטפחת פרחונית עם נוכחות של צבע כחול וטייץ כחולים. כך המראה הכללי הרמוני יותר.

אקססוריז
אביזרים הם בדרך כלל חבריה הטובים של האישה. אבל מה עושים כשאת רובם את לא יכולה להניח? השקיעי באלה שכן. משקפיים מעניינים, עגילים נוכחים, שרשרת צמודה יחסית (על גבול הקולר, למי שמתחברת).
אל תוותרי כל כך מהר. הפריטים הקטנים הללו הם הנראות שלך, שאיתה את נותנת שירות. אם הם משמחים אותך – השמחה שלך מגיעה גם לאחרים סביבך.

איפור
אודיה יהב, מאפרת הבית שלנו, ממליצה גם למי שלא רגילה להתאפר ואף סולדת מכך לנסות למצוא את הדרך שבה היא יכולה להתאפר במינימליסטיות ובשמחה. אפשר להתנסות בבית במייקאפ, מעט סומק ואודם, או לפחות בשפתון ועיפרון עדין. אלו תוספות קטנות שמבליטות את האישה שבך, זו שנמצאת מאחורי המדים.

 

 

צילום: סיגל קרומולובסקי
איפור: אודיה יהב – איפור ושיער
סטיילינג: ברוריה ברטלר
עוזרת סטייליסטית: ציפי בן יוסף
בגדים: אוסף אישי, שופריא, גילית, סיון. את הבגדים ניתן למצוא בירידי 'אסופה' ברחבי הארץ
אקססוריז: תמרה
מטפחות: הדרא, רחל חריף

 

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, מנחה ומרצה, מפתחת השיטה "נפש בריאה בבגד מחמיא" ובעלת בית הספר האינטרנטי "מתלבשות מהנשמה". | [email protected]

כתוב תגובה