אש אש מדורה

מי אמר שמדורה חייב להיות רק עם אש וקרשים?עוגת מדורה מהודרת לכבוד ל"ג בעומר

בפעם הראשונה שראיתי עוגת קונקורד חשבתי לעצמי שבחיים לא אצליח להכין אחת כזאת, משום שהיא בטח נורא מסובכת. אחרי כמה זמן העזתי לחפש מתכון שלה, ואחרי תקופה העזתי לנסות.
מאז אני מכינה אותה, אבל רק לאירועים מיוחדים – לא כי היא מסובכת, פשוט כי היא חגיגית ומיוחדת. בחודש של אש ומדורות ענק הקונקורד מקבלת פתאום הקשר מקורי אחר. אחרי הכול, היא נראית בדיוק כמו עוד ערימת קרשים שעומדת למצוא את סופה בל"ג בעומר. אני מבטיחה לכן שהיא לא רק נראית כך, היא תחוסל עד הפירור האחרון.

העוגה מורכבת בעצם משני חומרים בלבד. אפשר לשדרג אותה ביצירתיות בפנים, אבל הרעיון הכללי הוא מרנג קקאו מיובש וקרם. זה הכול, ככה פשוט. אחרי שמבינים את העיקרון אפשר לגוון עם עוד סוג של קרם, או להתפרע עם תוספות כמו פירות ושוקולדים.

חומרים:

חומרים למרנג:
• 6 חלבונים
• 2¼כוסות סוכר

• 1/3 כוס קקאו

לקרם:
• 2 מיכלי שמנת מתוקה
• 4 כפות סוכר
• 2 כפות גדושות אינסטנט פודינג

לגרסה פרווה: החליפו את השמנת בקצפת צמחית והורידו את הסוכר

להכנת המרנג:
בקערה חסינת חום הניחו את החלבונים והסוכר, טרפו אותם היטב והניחו בבן מארי תוך כדי ערבוב מתמיד (כדי שהביצים לא יתבשלו לחביתה) הסוכר יימס בעזרת חום האדים- חשוב לשים לב לכך שהקערה לא נוגעת במים עצמם.
ברגע שכל גרגירי הסוכר נמסו הורידו את הקערה מהאש (הכניסו אצבע ובדקו אם אתן מרגישות בתחתית הקערה גרגירי סוכר שטרם נמסו).
הקציפו את התערובת במהירות גבוהה לפחות חמש דקות עד לקבלת מרנג יציב מאוד. סננו את הקקאו לתוך המרנג וערבבו אותו בתנועות קיפול עד שהמרנג נהיה אחיד לגמרי.

העבירו את המרנג לשקית זילוף עם צנתר עגול וחלק. המטרה שלנו היא לזלף שני בסיסי עוגה עגולים בקוטר 20 סנטימטרים. ציירו עיגול על נייר אפייה, הניחו אותו הפוך על תבנית וזלפו לפי הציור. מתחילים ממרכז העיגול ובצורה ספירלית מזלפים את המרנג עד לעיגול החיצוני ששרטטנו.
מהמרנג הנותר זלפו מקלות ארוכים וישרים, הכניסו את המרנג לאפייה בחום נמוך של כ 120- מעלות למשך כ 3- שעות, עד שהוא יבש מבפנים.
שימו לב: אפשר להכין את הבסיסים האלה מראש ולשמור אותם להרכבה לקראת האירוע. הם נשמרים טוב גם
בטמפרטורת החדר, אבל נשמרים מצוין בהקפאה. כדאי לעטוף אותם היטב שלא יתלכלכו או יספגו לחות.
הכינו את הקרם: אפשר להכין כל סוג של קרם או קצפת, עם או בלי תוספות. בתור התחלה נקציף שמנת מתוקה עם סוכר ופודינג לקבלת קצפת. להרכבה: מצאו תחתית יפה שעליה תרצו להגיש את העוגה. קחו את הקרם ומרחו מעט על התחתית כדי שהעוגה תידבק עליה ולא תחליק לצדדים. הניחו את אחד העיגולים במרכז ומרחו עליו שכבה נדיבה של קצפת.
הניחו על הקרם את העיגול השני ומרחו עליו עוד שכבה נדיבה של קצפת. מרחו קצפת גם מסביב לדופנות העוגה כך שכולה תהיה מצופה היטב. קחו את מקלות המרנג, שברו אותם לחתיכות יחסית אחידות (אין צורך בהקפדה יתרה, דווקא הבדלי הגבהים של המקלות עושים את כל היופי). הצמידו אותם מסביב לעוגה, זה ליד זה, ואת השאר פשוט פזרו למעלה – כל מקל בכיוון שונה, כך שתיווצר לכן ממש מיני מדורה.

שמרו את העוגה במקרר עד להגשה

אודות הכותב/ת

קונדיטוריה ביתית 'משינקה', בעלת המדור "האופה הקטנה" במגזין פנימה

כתוב תגובה