האהבה הישנה

מה השתנה בעולם הדייטים מאז קום המדינה? עונת החתונות בפתח, אז יצאנו לבדוק, וגילינו, שגם כשנראה שהכול השתנה, הרומנטיקה הייתה ועודנה.

המילה הכתובה

צרור מכתבים קשור בסרט, מה יותר רומנטי מזה?
קשרים זוגיים התהוו בעבר גם באמצעות המילה הכתובה. מכתבים שנשלחו בזמני שלום ובזמני מלחמה, הצורך לבטא תחושות באמצעות דף ועט, להרהר בהן ולהמתין בסבלנות או בקוצר רוח לתשובה של בן או בת הזוג, כל אלה יצרו מרחב משותף שהיה לו זמן וקצב משלו.
והיום? המילה הכתובה מתבטאת בווטסאפ. היא קצרה, ממוקדת, מלווה בתמונות ובסמלים ומאוד מאוד אינטנסיבית. גם היום המילה הכתובה מהווה נדבך משמעותי בתהליכי בניית קשר, אבל באופן שונה כל כך.
היום אפשר להתחבא מאחורי המקלדת, או לחילופין גם להביע באמצעותה עומקים שהמלל הישיר לא בשל להם.

נכון, חילופי דברים בווטסאפ הם לא צרור מכתבים קשור בסרט, אבל הודעות שמורות היטב והתכתבויות שאפשר לחזור אליהן שוב ושוב בגעגוע, בהתרגשות ובמבט מצועף גם הן משמעותיות ויקרות ערך. המילה הכתובה פושטת ולובשת צורה מחדש, ומקומה בבניית קשרים זוגיים נוכח וקיים, גם אם מעט שונה ממה שהיה בימי בן גוריון ופולה.

היום מביעים בעזרת המקלדת. צרור מכתבי אהבה, אילוסטרציה

פרדוקס השפע

רשת האינטרנט ותודעת הכפר הגלובלי פתחו שפע של הזדמנויות להכיר. כיום אפשר בערב אחד להיחשף לאפשרויות היכרות שלפני שבעים שנה היינו צריכים חיים שלמים בשבילן.
הרשת האינטרנטית נחשבת לשדכן מספר אחת בעולם המערבי, אך לצד השפע המוצע עוגמת הנפש של תהליך ברירת המוץ מן התבן גובה מחירים של שחיקה ותסכול. בדור המייסדים של מדינתנו האפשרויות היו מצומצמות, ואפשרו בחירה יותר קלה.
פרדוקס השפע מלמד אותנו כי ככל שיש יותר אפשרויות – קשה יותר להגיע להחלטה. ההתמקדות באפשרויות הכי טובות מתוך השפע המוצע היא דרך מצוינת ליהנות מכל העולמות. שילוב של ישן וחדש, מפתח מנצח.

ברירת המוץ מן התבן. אפליקצית היכרויות, אילוסטרציה

התינשאי לי?

"החלטתם להתחתן? מזל טוב! נו… אז איך הוא הציע?".
שלב חדש בדרך לחופה נולד בעשור האחרון: הפקת הצעת נישואין מושקעת, במדבר או בהר, על רקע השקיעה או הכותל, עם צלם מקצועי או חבר מסור.
שלב הצעת הנישואין הוא לבוש חדש לרומנטיקה המסורתית שבה האיש מחזר אחר אבידתו. המחוות
הזוגיות היו ונותרו הליבה של הקשר: שיחות אל תוך הלילה, פתקים עם לבבות, ספר עם הקדשה או אפילו קפה של ארומה עם מילים אוהבות משורבטות על צד הכוס, פתקים טמונים במזוודה בדרך לסקי או בקיטבג הצה"לי. מאז קום המדינה הרומנטיקה ממשיכה לפעום בלב פנימה, בדיוק כמו בעבר וגם קצת אחרת.

הרומנטיקה לא מתה, הצעת נישואין, אילוסטרציה

אודות הכותב/ת

הכותבת היא יועצת לרווקים, מנהלת 'בול' - אתר חברתי להיכרויות

כתוב תגובה