פרוייקט ייחודי מחפש 20 זוגות מאורסים להשתתפות במיזם

חושבים שארגנתם כבר הכול לחתונה? תחשבו שוב. החלק החשוב ביותר עדיין לפניכם. להמשך קריאה >>

דמיינו רגע. אולם, שקיעה, חופה מתנפנפת ברוח, חתן, כלה, שבירת הכוס.
האירוע המרגש הזה יכול להיות רק הפתיח למסיבה של מוזיקה ומנות בשריות וקינוחים, או שיכול להיות האירוע החשוב והמשמעותי ביותר בחייהם של הזוג, כזה שילווה אותם לאורך כל החיים המשותפים.
הימים הם ימי שלושת השבועות, רגע לפני חורבן הבית הלאומי, אך דווקא בימים אלו – כדאי להתבונן על בניין הבית של כל זוג, על מעמד החופה בו מזכירים את חורבן הבית והוא זה שמסייע לבנות אבן נוספת לבניין ירושלים.

בימים אלו, מקים הרב דודי פוטש, מייסד ארגון "בצילו" ומי שהכין לחופה כבר מאות זוגות לאורך השנים, פרוייקט ניסיוני וחדשני מסוגו ומחפש 20 זוגות לקראת חתונה או הוריהם, כאלה שרוצים לראות חופה אחרת, משמעותית יותר, ולהשתתף במיזם האינטרנטי "לבוא מוכנים לחופה".

"החופה זה הזמן בו מתחברות הנשמות", הרב דודי פוטש. צילום: אסנת לדרר

"כל כך כואב לי לראות שהמעמד הכי נשגב בחתונה נחווה בלי שימת לב, גם מצד הקהל וגם מצד בעלי השמחה," אומר הרב פוטש, "אמנם מקפידים לקיים את כל פרטי הטקס וההלכה, אך ישנה תחושה שכולם מחכים כבר שהחלק הזה ייגמר ויגיע שלב האוכל או הריקודים. חלק החופה הוא החלק הכי חשוב, זהו זמן בו מתחברות הנשמות של החתן והכלה, בו הם מקבלים את הכוחות שילוו אותם במשך כל חייהם ביחד."

שלב ההכנות

רוב הזוגות, מסביר הרב דודי, משקיעים המון כוחות ומשאבים בהכנות הטכניות לחתונה, והעומס הרב והמתח שלפני היום הגורלי לא משאירים מקום להכנות הרוחניות לקראת החתונה. זוגות רבים נזכרים ברגע האחרון ללמוד על החלק הפנימי של החופה ועניינה, ומצליחים לחוות את החופה בצורה קצת אחרת.

"בחודשים האחרונים עמלנו יחד צוות 'בצילו' על סדרת סרטונים מושקעים בהם יש כל מה שזוג צריך בשביל לבוא מוכנים לחופה מבחינה רוחנית. החל משלב האירוסין ועד ליווי מפורט גם לימי שבע הברכות. "לבוא מוכנים לחופה" הוא מיזם ניסיוני הכולל שישה שיעורים המחולקים לפי השלבים השונים, כך שניתן לצפות בכל שלב בזמנו ואף להוריד למחשב או לפלאפון כקובץ שמע לחזור ולשמוע שוב בדרכים או בהמתנה.

"אנחנו פותחים את התכנית לראשונה ל-20 זוגות בלבד, שיעברו את התהליך ויתנו לנו את הפידבק לפני פרסום התכנית והשקה שלה לציבור הרחב."

התהליך , אומר הרב פוטש, מתאים לכולם. לזוגות מכל הסגנונות, לדתיים ושאינם דתיים, ומתאים גם להורי הזוג, שהם חלק בלתי נפרד מהאירוע. "להורים יש משמעות גדולה בשעת החופה, החתן והכלה מקבלים כעת את הכוחות המיוחדים למסע חייהם, בו הם פוסעים לראשונה לבד. בתכנית יש התייחסות ארוכה להורים ולבית ממנו הגיעו הזוג ואני ממליץ גם להורים לצפות בתוכנית ולהבין מה ילדיהם הולכים לעבור, רצוי אפילו לצפות יחד."

"ההכנה הרוחנית לאירוע היא זאת שנותנת משמעות להכול," מסכם הרב פוטש, "מעבר לאוכל וללהקה, יש להגיע לחופה מתוך לימוד והבנה, כי המעמד הזה הוא היסוד של בניין הבית אותו אתם בונים."

מתאים לכולם, מיזם "באים מוכנים לחופה, הרב דודי פוטש מחתן זוג צעיר, צילום: שיבולת שחר

שווי התוכנית 980 ₪ והיא ניתנת כעת ל-20  זוגות ב- 300 ₪ בלבד!

רוצים לחוות חופה משמעותית יותר? לחצו כאן!

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה