כך תפיקו את האירוע שלכם בלי לפשוט את הרגל

לכבוד עונת האירועים הכנו בשבילכם את המדריך השלם להפקת אירועים קטנים, עם טיפים מעשיים שאף אחד לא יגלה לכם. רק בשמחות!

חלבי או בשרי? נגן, תזמורת או אולי די ג'יי? קליפ משפחתי או מצגת תמונות? אירועים קטנים כמו בר מצווה ובת מצווה, בריתות, שבע ברכות, אירוסין ואפילו ימי הולדת עגולים מעמידים אותנו בפני אינספור אפשרויות והתלבטויות. מאחורי כל ערב מושקע עומדת משפחה מחויכת ומותשת אחרי חודשים של תכנון, הזמנה, עריכה וביצוע.
יצאנו לחפש את הדרך הבטוחה לאירוע שמח ומהנה, ועל הדרך גילינו איך להימנע מחור בכיס, מתי כדאי לוותר על בעל מקצוע ולהפשיל שרוולים ואיך עוברים את השמחה בשמחה

יריית הפתיחה – מאיפה מתחילים?

כדי להגיע רגועים ומוכנים לאירוע, ההמלצה היא להתחיל במלאכת התכנונים חצי שנה מראש. אם רוצים לקיים את השמחה באולם חשוב גם לשריין תאריך. לפני שאתם צוללים פנימה אל הפרטים הקטנים תסתכלו על התמונה הגדולה ותשאלו את עצמכם: איך אתם רוצים שהאירוע ייראה? מה הדבר המרכזי שתרצו לזכור ממנו?

"באירועים, תדיר ושאינו תדיר – אינו תדיר קודם", אומרת אביטל אריכא, מנהלת הלל הפקות המתמחה באירועי בר מצווה ובת מצווה. "ראשית מחליטים מה התוכן המתאים לכם, מה הערך שהוא מביא לחתן השמחה או לכלת השמחה, ואיך המשפחה שלכם רוצה לחוות אותו, תוך התחשבות בקהל".

"אחר כך קובעים מקום ותאריך ודואגים לכל מה שנלווה לתוכן – הגברה, תאורה, במה, מיקרופונים, מחיצות, דברים שהתוכן לא יכול בלעדיהם. בשלב הבא בוחנים מה עוד חסר – למשל, אם הזמנתם מופע לא תרצו לוותר על צילום וידיאו שישאיר לכם זיכרון מהאירוע. אם התוכן המרכזי באירוע הוא סרט או קליפ אין חשיבות לווידיאו".

"באירועים תדיר ושאינו תדיר – אינו תדיר קודם" אביטל אריכא, תכנון אירוע, אילוסטרציה

השלב האחרון בקבלת ההחלטות לפי אריכא נוגע לדברים הפרקטיים ביותר, כמו סוג המוזיקה, התפריט, הבגדים והאקססוריז. "הכול עניין של בחירה סובייקטיבית שלכם כמשפחה ובהתאם לתקציב". את התוספות המיוחדות אך הלא הכרחיות כמו מזכרות, בר מתוקים מיוחד או עמדות צילום שמרו לסוף. השמיים הם הגבול, או חשבון הבנק.

אם תרצו להוריד מעליכם את עול ההפקה, תוכלו לשכור מפיק אירועים. באירועים קטנים רוב האנשים מעדיפים לעשות את הדברים בעצמם, ולמרות הלחץ, הטרחה והארגונים האינסופיים, רבים מעידים כי הם כבר מחכים להפיק את האירוע הבא. אריכא ממליצה לנשים לצייר ציר דמיוני של הערב מתחילתו (קבלת פנים, צילומים, בופה) ועד סופו (עם רגע הורדת נעלי העקב מזוג רגליים דואבות). כשכל השלבים נמצאים מול העיניים – קל יותר להיערך בהתאם.

כדאי לדעת:
בקבוצות פייסבוק ייעודיות לאירועים תוכלו למצוא עצות וטיפים מאנשים שהיום הגדול כבר מאחוריהם. גם ניסיונם של בני משפחה שהפיקו אירועים דומים יקל עליכם.

הכתבה המלאה עם כל הטיפים רק במגזין פנימה
להצטרפות לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה