שנה חדשה – מלתחה חדשה

לא רק בפסח: ראש השנה זו הזדמנות מצויינת לסדר את הארון ולקבל על עצמך כמה החלטות אופנתיות טובות

"נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא,
ועכשיו שנברא יפשפש במעשיו, ואכא דאמרי ימשמש במעשיו". (חז"ל, ערכין יג, ב)

מסביר הרמח"ל את העומק של שני הביטויים האלה :"הרוצה לפקח על עצמו, שתים ההשקפות הצריכות לו:
האחת, שיתבונן מהו הטוב האמיתי שיבחר בו האדם והרע האמיתי שינוס ממנו.
והשנית, על המעשים אשר הוא עושה לראות אם הם מכלל הטוב או מכלל הרע." ( מסילת ישרים)

על פניו נראה שאין הבדל משמעותי בין הפעלים, משמוש, פשפוש..העיקר לחקור את מעשינו. אבל בעצם יש פה סוד קטן שיכול להשפיע על עוד היבטים בחיינו. "פשפוש" במעשים הכוונה היא לחקור את כל המעשים שלנו ולהתבונן בהם, בירור והפרדה בין טוב לרע. אך ה"משמוש " בא לתת עומק נוסף: לא רק הפרדה בין טוב לרע אלא חקירה אפילו במעשים הטובים עצמם, לחקור ולראות חלקים שאפשר לשפר ,להפוך טוב לטוב יותר.

החגים הגיעו ואיתם ירידי הבגדים הלא נגמרים, שפע בגדי מעצבות ומטפחות, הכל חדש יפה ובעיקר מבלבל. אני נוטה לפעמים ללכת לאיבוד בעומס הזה, לכן אני מציעה לקחת איתנו את עיקרון ה"פשפוש" ו"המשמוש" גם לעולם התשובה שלנו וגם לעולם הבגדים והלבוש ולהיעזר בו. אנחנו אומנם רגילות שסדר בארון הוא סביב פסח, אבל גם תקופת חגי תשרי זה זמן מעולה בגלל חילופי העונות שמזמנים שינוי במזג האויר, בטקסטורות של הבגדים והצבעים שהופכים עבים וחורפיים יותר.

אז איך נסדר?
הדרך הקשה אבל הכי מוצלחת היא פשוט לרוקן את כל תכולת הארון (כדאי על המיטה, גם יש מקום וגם זה יחייב אותך לסיים את הסדר עד הלילה, בכל זאת צריך לישון איפשהוא ) ואז להתחיל ב"פשפוש" -מיון ראשוני בין מה שצריך ולא צריך, של בגדים שאין סיכוי שתלבשי יותר כמו בגדים דהויים מכביסות, בגדים שלא במידה שלך יותר, בגדים שפשוט לא משמחים יותר, נפרדים מהם יפה ואז חוזרים לערימת הבגדים שנשארה לנו ומתחילים תהליך של "משמוש" – ומנסים להתחיל להסתכל על הבגדים בצורה אחרת. לחפש שילובים חדשים שמעולם לא עשית, זה יכול להיות דרך צבעים מנוגדים, צבעים שאת אוהבת. לדוגמא: סגול וצהוב, אדום וכחול או לפי פריט לבוש.

לגלות את הארון שלך מחדש, אילוסטרציה

אפשר לבחור חולצה ואז לחפש לה חצאית שונה מזו שאת לובשת איתה בדרך כלל, לקחת שמלה ולשדך לה מטפחת אחרת מזו שבחרת עד היום ועוד ועוד. בעצם לגלות את הארון שלך מחדש.
אין חוקים, פשוט לשחק, באופן לא מחייב. המטרה היא להרחיב את החשיבה היצירתית שלנו על הבגדים. טיפ שיכול ממש לעזור: אחרי שסיימת לשדך שידוכים ולזווג זיווגים (של בגדים כמובן) הכניס את הבגדים לפי השילובים האלה שיצרת לעצמך לארון או פשוט צלמי את השילובים שממש אהבת וכך תוכלי לשלוף ישירות מהארון או הנייד.

הגעת עד לכאן, אז זה הזמן לעשות לך רשימה, ממש כמו קניות בסופר שכדאי לבוא שבעים, עם רשימה.
ברשימה פרטי לעצמך כמה שיותר את האביזרים והבגדים שחסרים לך והיית רוצה לחדש לחג.
לדוגמא: חצאית בצבע ניטרליי שתתאים לחולצות המגוונות שיש לך בארון, או שמלה חגיגית חלקה שתתאים למטפחות חגיגיות קיימות, עגיל בצבע סגול שיתאים לשמלה שכבר יש לך וכן הלאה. כך הארון שלך יקבל שינוי ורענון וניצול חדש ומירבי. ככל שתהיי ספציפית ומדוייקת לעצמך, כך פחות תתבלבלי ובחיפוש יהיה ממוקד ומספק, בלי תחושת בזבוז המאפיינת הרבה מהקניות השגרתיות שלנו.

תתחדשי,

אוהבת, הילה.

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, עובדת סוציאלית (M.A) ומטפלת באמצעות כלים אמנותיים, בוגרת הקורס 'סטיילינג תרפי'

כתוב תגובה