אין חגיגה בלי עוגה: מתכונים לעוגות יום הולדת

לכבוד יום ההולדת התשיעי למגזין פנימה, קבלי מאיתנו שני מתכונים מנצחים לעוגות יום הולדת שלא יפסיקו לקצור מחמאות  

פעם כדי להכין עוגת יום הולדת לילד יכולנו להכין עוגת שוקולד עם סוכריות, והמהדרות היו מכינות אותה בצורת מספר וזוכות לתהילת עולם. היום הרף של עוגות יום ההולדת עולה משנה לשנה והילדים רואים בחוץ עוגות צבעוניות ומפוארות ומבקשים גם. גם אם ממש אין לכן את זה בזילוף ומעולם לא פיסלתן בבצק – תוכלו להכין עוגה מושקעת ויפה ליום ההולדת הקרוב במשפחה.

ילדה סוכר: מתכון לקאפקייקס עם בצק סוכר
עבודה עם בצק סוכר דורשת מעט מיומנות ותרגול, אבל דף סוכר הוא פשוט וקל לעבודה, וחוץ מלקנות דף סוכר מוכן ולהניח על העוגה, אפשר לשדרג אותה בקלות עם דמויות מדפי סוכר אכילים – שיהפכו את הילד שלכן למאושר.
במקרה הזה הכנתי קאפקייקס, אבל לפי אותו מתכון אפשר להכין עוגה בתבנית סטנדרטית שיש לכן. הדמויות שבחרתי הן בעצם עיגולים עם הדפס בכתב, אך אפשר בקלות לגזור איזו דמות דו-מימדית שתרצו ולהעמיד אותה על העוגה.

לא תפסיקו לקצור מחמאות. צילום: אביטל אונגר

חומרים:
½2 כוסות קמח
½1 כוסות סוכר
½ כוס קקאו
½ כוס שוקולית
שקית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתייה
3 ביצים
1 כוס שמן
2 כוסות מים (לחלבי – חלב)
כף תמצית וניל

אופן ההכנה:
1. מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים. טורפים את החומרים הרטובים בקנקן ומוזגים אותו לקערה תוך ערבוב עד לאיחוד בלבד. אופים בחום של 160 מעלות בלי טורבו, עד שקיסם שננעץ באמצע העוגה יוצא יבש. מצננים.
2. את העוגה או הקאפקייקס אפשר לצפות בקצפת, בגנאש שוקולד או באיזה ציפוי שתבחרו.
3. המיסו צמקאו לבן (אפשר במיקרוגל בפולסים של 30 שניות, או בשקית זילוף סגורה בתוך כוס עם מים רותחים לכמה דקות). כשהצמקאו נמס העבירו אותו לשקית זילוף, גזרו את דפי הסוכר על פי הדמות שבחרתן.
4. הניחו את הדפים הגזורים על משטח נקי כשצידם ההפוך כלפי מעלה. זלפו על צידם האחורי של הדפים שכבה דקה ואחידה של צימקאו.
5. אחרי שהצימקאו מתייצב, הניחו עליו שיפוד וזלפו מעליו צמקאו נוסף שיכסה את את הקיסם ויחזיק את דפי הסוכר בצורה יציבה. התייבש? יופי. הרימו את דף הסוכר, העמידו את הקיסם ונעצו אותו בעוגה, והרי לכן עוגה מרשימה בעלת מראה מקצועי במינימום עבודה!

טיפ:
עדיף להשתמש בצמקאו לבן, במידה ומשתמשים בדף טרנספר הצמקאו החום ישפיע על הצבע של הדמות. לא מומלץ להשתמש בשוקולד מריר או חלב כי כדי שהוא יתייצב צריך לטמפרר אותו. אם בכל זאת רוצים שוקולד – כדאי רק עם דף סוכר, ולקרר במקרר. 

באיזה דף להשתמש: מדריך למתחילות
כשאנחנו מכינות דמויות יש שתי אפשרויות – דף סוכר או דף טרנספר.
דף סוכר הוא עבה יותר, הצבעים בו חזקים יותר, אבל צריך לגזור אותו לפני השימוש. לעומת זאת דף טרנספר הוא בעצם רק צבע שיורד ועובר לחומר שנזלף עליו. הצבעים שלו טיפה בהירים יותר, אבל נוח לעבוד איתו כי לא צריך לגזור אותו.
בחלק מחנויות האפייה או בעסקי אפייה קטנים וביתיים יש אפשרות להדפיס דפים כאלה לפי קונספט, ואפשר גם לעצב דף בעצמכן ולשלוח להדפסה. עלות של דף כזה היא 30 שקלים בממוצע, ואפשר למלא אותו בדמויות או באיורים או אפילו בתמונות אמיתיות, כרצונכן.
אם בחרתן בדף סוכר – גזרו את הדמויות כמה שיותר מדויק והניחו אותן הפוכות. אם בחרתן בדף טרנספר – הניחו את השקף הפוך כשהצד המחוספס כלפי מעלה.

עד 120: מתכון לעוגת מספרים
אני לא אדם של טרנדים, אבל לפעמים יש כאלה שאני נדלקת עליהם, ומבחינתי – הם יכולים להישאר גם אחרי שכולם כבר שכחו מהם. טרנד עוגות המספרים שבה אותי לגמרי. אגלה לכן שהעוגות האלה אומנם נראות קשות ומורכבות להכנה, אבל עם קצת הדרכה תוכלו להכין אותן לבד בבית.
העוגה מורכבת משלושה חלקים: שכבות בצק פריך, קרם וקישוטים. אנחנו נכין בצק שקדים, הוא נוח לעבודה וטעים. את הקישוטים שמעל העוגה אתן מוזמנות לפזר כיד הדמיון הטובה, החל מפירות העונה, ממתקים אהובים ועוד.
החליטו על צורה ומספר קומות הבצק שתרצו. אני הכנתי שתי קומות, אפשר להכין גם שלוש. הגודל הסטנדרטי לספרה הוא של דף A4, אבל כל דבר שנכנס בתבנית התנור שלכן הוא אפשרי. מתכון הבצק שלפניכן יספיק לשתי שכבות של ספרה סטנדרטית.

להתעלף מהיופי. צילום: אביטל אונגר

חומרים לבצק:
2 כוסות + 2 כפות קמח (300 גרם)
200 גרם חמאה
2/3 כוס אבקת סוכר
3/4 כוס שקדים טחונים
1 ביצה L

חומרים לקרם:
2 מיכלי שמנת מתוקה
חבילת אינטסנט פודינג וניל
250 גרם גבינת שמנת 30% 

אופן ההכנה:
1. מכינים את הבצק: מעבדים את הקמח עם החמאה במעבד מזון עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את אבקת הסוכר ואת השקדים הטחונים ומעבדים בשנית. מוסיפים את הביצה ומעבדים בפולסים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומקררים.
2. יוצרים שבלונה: מדפיסים במדפסת או כותבים בכתב בלון את המספר הרצוי וגוזרים את פנים הספרה.
3. כשהבצק קר ונוח לעבודה מרדדים אותו על גבי נייר אפייה מקומח מעט. מניחים את השבלונה על הבצק וחותכים בעזרת סכין חדה מסביב לשבלונה. השתדלו לדייק. מרימים את שאריות הבצק שמסביב לספרה ומעבירים בעדינות את נייר האפייה עם הספרה לתבנית אפייה. אם אתן מכינות קומה נוספת, הכינו כל ספרה פעמיים.
4. מכניסים לאפייה בחום של 160 מעלות עד שהבצק מתחיל להזהיב. מוציאים ומניחים בצד לקירור. אפשר לאפות בטורבו, במיוחד אם אתן מכניסות כמה תבניות ביחד.
5. בקערת מיקסר מכינים את הקרם: מקציפים את השמנת יחד עם הפודינג לקצפת יציבה. מוסיפים את גבינת השמנת ומקציפים עוד קצת עד לאיחוד. מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר בצורה שאתן אוהבות. אם אין לכן צנתר אפשר לאלתר ולגזור חור בשקית, רק שימו לב שיהיה חור עגול וחלק.
6. כשבסיסי הבצק קרים לגמרי אפשר להתחיל להרכיב את העוגה. מזלפים מעט קרם על תחתית הבצק כדי להדביק אותו למשטח שעליו מניחים את העוגה. הרימו את הבצק ממש בעדינות כדי לא לשבור אותו (אם הוא נשבר, לא נורא, קרוב לוודאי שהקרם שנזלף מעליו יכסה את השבר). לאחר מיקום הבצק מזלפים גבעות קטנות ואחידות לאורך מסגרת הבצק – זה הזילוף החשוב יותר, כי הוא ייראה אחרי ההרכבה. לאחר מכן ממלאים את שאר השטח שנשאר באמצע. מניחים בעדינות את הבסיס השני על הקרם המזולף וחוזרים על פעולת הזילוף.
7. אחרי שסיימתן לזלף ולהרכיב את העוגה, גייסו את היצירתיות שלכן וקשטו את העוגה. שומרים בקירור עד להגשה. רצוי להרכיב סמוך להגשה, כי הבצק סופג לאיטו את הלחות של הקרם והופך לפחות פריך.

עוד לא מנויה לפנימה? זה הזמן להצטרף ולקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם! לחצי כאן 

אודות הכותב/ת

קונדיטוריה ביתית 'משינקה', בעלת המדור "האופה הקטנה" במגזין פנימה

כתוב תגובה