עולות מן המדבר

פסטיבל 'עולה מן המדבר' השנתי במושב מעון משך אליו השנה למעלה מ-1,000 נשים שבאו לחגוג עם מוזיקה, פרחים והרבה עוצמה נשית. יצאנו לרקוד

למעלה מאלף נשים מכל רחבי הארץ השתתפו השבוע (ב') בפסטיבל הנשים "עולה מן המדבר" שהתקיים זו השנה החמישית במושב מעון בהפקת תיירות חבל יתיר. מאות ממשתפות הפסטיבל היו נשים תושבות עוטף עזה שהוזמנו מטעם מארגני האירוע ללא עלות, על מנת להעניק להן קצת רוגע ושינוי אווירה מהמתח שסובב אותם בתקופה האחרונה.
אחת מיוזמות הפסטיבל הנשי, עוד מראשיתו ואף מנחה את הערב היא טליה שושן, יזמית, סטייליסטית ומלווה עסקים, וגם תושבת מעון, שיחד עם שתי שותפות נוספות – רחלי ממן ואפרת ציק – הרימו אירוע נשי ומיוחד שמושך אליו נשים מכל רחבי הארץ ורק גדל משנה לשנה.

אירוע של רוח, מוזיקה ועוצמה נשית. צילום: שירן כהן

"לפני חמש שנים היה לנו חלום, לשים את מעון על המפה," אומרת שושן, "חלמנו להביא לכאן נשים רבות לאירוע שיהיה איכותי ומשלב רוח, מוזיקה ועוצמה נשית. שיתפנקו, ויתמלאו בחופש הגדול ולקראת אלול. רקחנו יחד את המתכון המושלם לערב הזה כדי שיהיה מדויק בתכנים, איכותי ומקורי."

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, נשא דברים בתחילת הערב, ואחריו החלה התכנית האמנותית ; נועה ירון דיין פתחה את הערב בשיעור שכלל הרבה צחוק וחיזוקים ואחריה עלתה הזמרת נרקיס שאירחה את מירי מסיקה האגדית ולאורך כל הערב הרימה 'די-ג'יי פנינה' את האנרגיות למסיבה שנמשכה אל תוך הלילה, כולל מסיבת אוזניות.

טליה שושן ודי-ג'יי פנינה מרימות את האווירה. צילום: שירן כהן

בתקופה הזו של החופש הגדול, בהן נשים ואמהות מתזזות בין הבית, העבודה, הילדים והמזגנים – נראה כי אין דבר משחרר ומשמח יותר ממסיבה נשית בה אפשר לשים את הכול בצד ופשוט להשתחרר וליהנות.

שושן: "בשנים הראשונות האירוע היה בהפקה עצמאית, מטעם המושב מעון ובעזרתה של המועצה, ובשנתיים האחרונות תיירות חבל יתיר עפו על הרעיון והרימו אותו לרמה אחרת של למעלה מאלף נשים בהפקה מושלמת, באווירה כפרית, נשית עם הרבה פרחים והרבה רוך."

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה