לפעמים צריך לצעוק גם את האמת הפשוטה

איך הצליחו קומץ הזויים להפוך חוק כל כך ברור מאליו למוטל בספק ולייצר סאגה מתמשכת וקולנית? איילת לאש מניחה את הדברים על השולחן. על חוק הלאום וחוק הפונדקאות ומה שביניהם

"גם המובן מאליו צריך שייאמר לפעמים", אמר מנחם בגין ז"ל.

בעקבות הסערות התקשורתיות האחרונות, אני מוצאת שבאופן אבסורדי, הקול השפוי, ההגיוני, הנורמלי והמובן מאליו, צריך לצעוק ולהזכיר לכולם את האמת.
סערת חוק הלאום וחוק הפונדקאות, שתי סערות שקשורות היטב זו בזו, שתיהן מונעות מאג'נדות הבאות לכרסם בצביונה של מדינת היהודים ובמוסר הטבעי של האנושות.
כל זה בניצוחה של התקשורת הממוסדת, שלא בחלה במסע יחצנות מתוקשר וממולח, ובשיתוף הארגונים ה"נכונים", מנסים לעצב לנו סדר יום חדש, ולהנדס לנו תודעה חדשה. המעטים שמעזים לצאת נגד הזרם ולהכריז שהמלך הוא עירום, זוכים למתקפה חסרת רסן ולסתימת פיות וולגרית ואלימה.

בואו נשים הדברים על השולחן: חוק הפונדקאות, להוציא את הבעיה המוסריות הכרוכה בניצול הנשים ושימוש ברחמן עבור אנשים בריאים – הרי שמדובר פה קודם כל בכרסום התא המשפחתי הנורמטיבי והתקין. כן, זה לא פוליטיקלי קורקט לומר, אבל גם המובן מאילו צריך שייאמר: על פי התורה, על פי המוסר היהודי ואם נרצה על פי טבע העולם והאנושות, משפחה מורכבת מאב ואם. כל אפשרות אחרת היא עיוות. מותר לנו וחובה עלינו להתנגד לעיוות.

"גם המובן מאליו צריך שייאמר" מנחם בגין. צילום: סער יעקוב, לע"מ

כך הם הדברים גם לגבי חוק הלאום: החוק שקובע שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, הצליח לקומם קומץ הזויים שהפכו את החוק לשערוריה ולסאגה ארוכה ומתמשכת, שראוי לדון בה יומם וליל. וכי למישהו יש ספק בכלל שמדינת היהודים היא מדינת הלאום של העם היהודי?! וכי למישהו יש ספק שהיחידים שיכולים לממש את לאומיותם כאן בארץ ישראל, הם אך ורק עם ישראל? איך קרה הדבר, שמה שהיה מובן לכל בר דעת מאז קום המדינה, הפך לסוגיה שיש לדון בה בכלל? ושוב, המובן מאילו צריך שייאמר: זו ארצנו, העם היהודי הוא הריבון היחיד פה, ולפני שאנו מדינה דמוקרטית, אנו קודם כל מדינה יהודית!
גרי תושב? עמים נוספים שרוצים לחסות תחתינו ולגור איתנו פה, תחת ריבונות יהודית ובקשרי ידידות? תפאדל, אך מדינת היהודים היא קודם כל מדינת הלאום שלנו. לא ניתן לאף אומה אחרת לממש פה שאיפות לאומיות. מה שהיה ברור לראשי המדינה ולמנהיגיה מימין ומשמאל, הפך להיות בסימן שאלה, לכאורה. אז לא, אסור לנו להיכנע לגל העכור, אסור לנו לשתוק לנוכח העיוות ונסיונות שטיפת המוח, וכן, כנראה שעלינו לזעוק את האמת הפשוטה והמובנת מאליה.

כתוב שבעקבתא דמשיחא, "האמת תהא נעדרת", כלומר יתפשט השקר בעולם. השקר יהיה לגיטימי כאילו כך הוא סידורו של עולם. האור בקצה המנהרה הוא כנראה משיח שעומד בפתחה, אבל אנחנו, עד שיגיע, אל לנו להתבלבל.

 

אודות הכותב/ת

הכותבת היא פובלציסטית ברשת וכותבת בערוץ 7

כתוב תגובה