זהירות, סכנת טביעה! – על שחיה בטוחה לילדים

אנחנו בעיצומו של קיץ קטלני במיוחד עם מספר כמעט חסר תקדים של טביעות ילדים ומבוגרים. אספנו כמה טיפים וכללי זהירות במים כדי לעבור את עונת הרחצה הנוכחית והבאות אחריה – בשלום

עונת הקיץ בשיאה.
הבריכות וחופי הים עמוסים בהורים ובילדים. יום בבריכה או בים הוא אחד הבילויים הנפוצים והמועדפים שמביא איתו הקיץ. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר באטרקציה שבן רגע יכולה להפוך למסוכנת.

"על מנת לשמור על בטחון הילד בבריכה או בים יש להקפיד על מספר כללים עוד בטרם צאתנו מהבית, וכמובן כשאנחנו כבר נמצאים במקום השחיה", מסבירה סטלה פורמנוב, שחיינית אולימפית, מייסדת מרכז השחייה והטיפול במים "דרך המים" ברמת גן- שמשתפת במספר כללים לשחיה בטוחה מתוך נסיונה העשיר בטיפולי מים בתינוקות ובילדים.

לשמור על קשר עין עם הילד כל הזמן. שחיית תינוקות צילום: יח"צ OUTSPOKEN

  • לא לאכול לפני השחיה
    אחת הטעויות הנפוצות היא לתת לילד לאכול לפני שהוא יוצא מהבית לים או לבריכה. הדבר יכול להיות למסוכן, מכיוון שבמקרה שהילד יבלע מים יתר על המידה, האוכל שבקיבה יכביד והוא עלול למנוע נשימה סדירה.
  • התאמת אביזרי שחיה
    אביזרי שחיה יכולים להיות לעזר רב. עם זאת, חשוב לזכור להתאים את האביזרים לגיל הילד ולגודלו. אם מדובר במצופים או בגלגל ים – חשוב שהם ישבו בצורה מספיק הדוקה ונכונה על הידיים או על גוף הילד ולא יחליקו כלל.
  • "הילד יודע לשחות"
    כיום מאוד נפוץ לשלוח את הילדים לחוגי ושיעורי שחיה. חשוב לדעת, שלא כל ילד שעבר חוג שחיה הוא בהכרח יודע לשחות. במקרים רבים מדובר בהתמצאות בסיסית על המים והדבר עדיין מצריך השגחת מבוגר.

    הקפדה על כללי הבטיחות יכולה להציל חיים. שחיית תינוקות. צילום: יח"צ OUTSPOKEN

  • הורה מלווה
    אין לשלוח ילד לבדו או ללא מבוגר מלווה לים או לבריכה.
  • בלי ניידים
    חשוב שההורה או המבוגר המלווה יהיה כל הזמן בקשר עין עם הילד הנמצא במים. שיחת טלפון שמסיחה את הדעת או מבט אחד בצג הנייד יכולים להיות מכריעים.
  • ים זה לא בריכה – חשוב לזכור שהתנהגות הים אינה דומה להתנהגות הבריכה, ולכן על ההורה להיכנס יחד עם הילד לים על מנת למנוע מהילד מצבים לא צפויים כמו גלים שבאים בפתאומיות, בורות מים וכד'.
  • ילד מפחד – ילדים שמפחדים מהמים, אין להכניסם בכוח או להפעיל עליהם לחץ להיכנס למים. פחד ממים הוא דבר לגיטימי ונפוץ המצריך טיפול מקצועי של איש מקצוע.

"לא רבים יודעים אבל לטביעה קוראים 'טביעה שקטה'", מציינת סטלה, "בזמן הטביעה הגוף באינסטינקט שלו עולה מעל המים כדי לקחת אוויר ולא נשאר זמן או אוויר כדי לצעוק לעזרה, ומכאן השם 'טביעה שקטה'. זה יכול לקרות תוך שניות ומבלי שמסביב ישימו לב. מים זה הרבה כיף אבל חשוב לא להקל בזה ראש".

אז כדי לעבור את הקיץ בשלום, תשמרו על עצמכם ועל הילדים ושמרו על כללי הבטיחות בים ובבריכה,
זה עניין של חיים.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה