האם אפשר לעצור את הזמן ולמנוע מהשנים לקמט את עור הפנים? הכותבת החדשה של המדור, הקוסמטיקאית עדי אריה, מסבירה איך אפשר לעכב את הזדקנות העור ומגלה מתי צריך להתחיל להשקיע בטיפולי אנטי־אייג'ינג (ספוילר: הרבה לפני שחשבתן)

נעים להכיר, אני עדי אריה, נשואה לבנימין ואמא לשלוש מתוקות. כבר שנים אני עוסקת בקוסמטיקה ואיפור ופוגשת אלפי נשים בסדנאות, אצלן בבית ובקליניקה שלי ביישוב מגדלים. 

אני מתרגשת בכל פעם מחדש לעבור עם נשים תהליכים בקשר לעור ולנראות שלהן. אני לא רק מאמינה שגוף ונפש הם אחד, אלא ממש רואה מדי יום איך אישה שמשקיעה בעצמה ואוהבת את איך שהיא נראית – מקרינה החוצה את האור הפנימי שלה.

מקווה בעזרת ה' להעביר גם כאן את הידע והכלים שיעזרו לכן, קוראות פנימה, להרגיש הכי יפות בעולם!

שלכן,

עדי

 

בשבוע שעבר הגיעה אליי לקליניקה אישה מתוקה בת 65. בחנתי את פניה, היא נראתה בהתאם לגילה, גיל שבו הזדקנות העור כבר החלה. עורה היה דק מאוד והקמטים קישטו את פניה, ובכל זאת היא אמרה לי: "עדי, הגעתי אלייך כי אני רוצה שתעשי לי טיפול אנטי־אייג'ינג!" 

הסברתי לה בעדינות שכדי למנוע את הזדקנות העור היא הייתה צריכה להגיע אליי שלושים שנה קודם, אך גם כעת יש עוד מה לעשות.

 

מהו אנטי־אייג'ינג?

אנטי־אייג'ינג פירושו עיכוב תהליכי הזדקנות. בדרך כלל מגיעות אליי נשים כדי לעצור את הקמטים אחרי שהם כבר התחילו להופיע, אך למעשה, טיפולי אנטי־אייג'ינג אפקטיביים צריכים להתבצע עוד ****לפני***** שעור הפנים מתחיל להתעייף. 

אייג'ינג, הזדקנות, הוא מצב שבו התהליכים הפנימיים המתרחשים בעור נחלשים ומאיטים. המערכת החיסונית חלשה יותר, תהליכי ההתחדשות והריפוי איטיים יותר, והעור הופך יבש, סדוק וחשוף יותר לחדירת מזהמים ומחוללי דלקת. הטיפול בעור בוגר שונה מהטיפול בעור צעיר, מכיוון שהעור הבוגר מתקשה לבצע תהליכים חיוניים באופן טבעי.

 

מה קורה לעור שמתבגר?

בדֶרְמִיס, השכבה האמצעית בעור, מיוצרים החלבונים קולגן ואלסטין. הקולגן אחראי על חוזק העור ויכולת המתיחה שלו, והאלסטין על הגמישות שלו. בסביבות גיל 30 יש ירידה בייצור חלבונים אלו, ולכן עם השנים מופיעים בעור סימני גיל שונים, כגון קמטים וקמטוטים, כתמי פיגמנטציה, רפיון של העור, אובדן נפח, יובש ועוד.

 

מה עושים כדי לעצור את הזמן?

כמו שחשוב לדאוג לגוף שלנו לכל אורך החיים, לבצע פעילויות ספורטיביות ולשמור על תזונה נכונה, כך גם עור הפנים שלנו, שהוא איבר בפני עצמו, זקוק לתחזוקה ולטיפול מתאים. כל פעולה יומיומית שנעשה על מנת לחזק את עורנו ולטפל בו מעכבת את הזדקנות העור ונחשבת פעולת אנטי־אייג'ינג, כולל מריחת קרם הגנה בבוקר, מריחת קרם לחות בערב וניקוי העור בסבון פנים. כל טיפול כזה, גם בגיל 20, עוזר להרחיק את הופעת הקמטוטים.

 

ואם הקמטים כבר החלו להופיע? 

אם את כבר בשלב שהעור שלך קיבל את סימני הגיל, את יכולה לקבל אותם בחיוך ובשמחה ולהיות גאה – זכית בהם ביושר.

אם בכל זאת את רוצה להפחית אותם, גשי לקוסמטיקאית לטיפולים המיועדים לעור בוגר הכוללים תכשירים עם רכיבים ביומימטיים ומכשור שמגרה ייצור קולגן ומאיץ תהליכים חיוניים שהעור כבר מתקשה לבצע באופן טבעי.

 

 

טיפולי אנטי־אייג'ינג ביתיים:

סבון – השתמשי בסבון פנים עדין שאינו מייבש את העור, פעם ביום. 

קרם – אמצי לך קרם לחות טוב המתאים לסוג העור שלך ולמצבו, והקפידי למרוח אותו בוקר וערב.

קרם הגנה – הקפידי גם בחורף על מריחת קרם הגנה בכל בוקר, וחדשי אותו מספר פעמים במהלך היום. כך תימנעי מפיגמנטציה סולרית שפוגעת בתאים ומזרזת תהליכי הזדקנות של העור.

רכיבים פעילים – שימי לב שהמוצרים שבחרת מכילים רכיבים פעילים כמו חומצה היאלורונית, חומצה לקטית, חומצה גליקולית, חומצה מלית וחומרים אנטי־אוקסידנטיים המונעים חמצון כמו הוויטמינים C, B ו־E ורטינול.

מים בששון – שתי במהלך היום הרבה מים. זה עושה פלאים לעור הפנים.

תזונה – תזונה בריאה ועשירה בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובמינרלים תורמת רבות לשמירה על העור.

גופנפש – דאגי לנפש שלך. כשהנפש שלך בריאה, גם את מאירה.

 

מתוך גיליון אב תשפ"ד,

לעוד תוכן ערכי, נשי וישראלי הצטרפי היום למגזין פנימה, להצטרפות לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה