בייבי בלוז: מחשבות אחרי לידה

התקופה של אחרי הלידה היא רגישה וכואבת, לכן כדי למנוע תסכולים הילה בוסקילה נעזרת בכלים של סטיילינג תרפיה ומציעה – פשוט תרפי. תלבשי מה שנוח לך כרגע בגוף החדש, ותהיי נוכחת ברגע

כל אחת מאתנו רגישה לגוף שלה ולחלקים הכואבים והפגיעים שלה אחרי הריון ולידה. אם זה סימני מתיחה, פיגמטנציה, הבטן והגוף שלא נראים אותו הדבר.

לעתים אנחנו מפנות רגשות תסכול, אכזבה וכעס כלפי הגוף שלנו.
ברגעים רגישים כאלה של אחרי לידה ובכלל, כדאי לחשוב על הגוף לא רק ברובד החיצוני שלו, אלא להסתכל ממעוף הציפור על עצמנו, על התהליך המטורף שעברנו יחד עם הגוף הזה, במסע הזה ,לכבד את הגוף המשתנה שלנו, את היכולת שלו להשתנות, להתרחב להכיל בתוכו, ליצור. זה אומנם נשמע קלישאתי אבל זה כל כך נכון, לקבל את סימני המתיחה והכתמים והשינויים בגוף כמו 'אותות גבורה' המעידים על התקופה שהגוף עבר ועל המתנות שקיבלנו; הילדים שלנו.

הקשר הראשוני הזה עם התינוק שלנו, ההתמסרות הטוטאלית, חוסר השינה, הדאגה, החיוכים, ההנקות, הדכדוך, ההתרגשות, ההתחדשות, תוסיפו לזה את הצורך שלנו כנשים להתלבש ולבחור את בגדים שאנחנו אוהבות ולהתחדש. אני מציעה, שמה שיכול לסייע לפחות בתקופה הזו של ההתחלה, של הרגע של אחרי, זה להניח לבגדים מהעבר בינתיים. לא למדוד ולנסות להיכנס בכוח לבגדים צמודים וקטנים שמגבירים את תחושת התסכול.
ללבוש את מי שאנחנו עכשיו- עם הגוף החדש כביכול. גם אם זה זמני.
לאפשר לנו בגדים שנוחים לנו ויתנו לנו תחושה נעימה בתוכם.

בתמונות המצורפות, הנשים המתוקות בחרו ללבוש בגדים שמסייעים להם בתקופת אחרי הלידה. בגדים שהם גם נוחים להנקה (כפתורים או חצאית מתחת לשמלה)  וגם נוחים לאמא ומסייעים לה להרגיש טוב עם עצמה.
תקופת אחרי הלידה היא מיוחדת ויקרה, ככל שנקבל את השינויים שלנו בהבנה ובהשלמה יהיה לנו קל יותר לבטא את זה גם באופן הלבוש שלנו. ולהרגיש נוח עם עצמינו למרות ובגלל השינוי.

אוהבת הילה

צילום: טלי לוי – גוונא

 

 

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, עובדת סוציאלית (M.A) ומטפלת באמצעות כלים אמנותיים, בוגרת הקורס 'סטיילינג תרפי'

כתוב תגובה