חיה בסרט: אני איש פלא

הסדרה נעה בקצב מסחרר שמתאים בדיוק לדור העכשווי ומארחת כוכבים כמו שולי רנד, איתי תורג'מן ונועה ירון-דיין

כנראה מדובר בימות המשיח. סדרת דוקו חדשה (בת שלושה חלקים) המשודרת בימים אלו בכאן תאגיד השידור, עוקבת אחר דמותו המסתורית של רבי נחמן מברסלב. היוצר, אורי גרודר (מ'עוד ניפגש' המופלאה), יוצא במסע להבין את האיש שהדביק כל כך הרבה לבבות, והקדים את זמנו ב-200 שנה.

גם למי שלא חובבת דוקומנטרי, ארגיע ואומר שזה סגנון שונה לחלוטין מהדוקו המקובל. הסדרה (או לפחות הפרק הראשון שנחשף עד כה) מלאה באלמנטים שבהיעדר מילה אחרת אגדיר כמגניבים. היא נעה בקצב מסחרר שמתאים בדיוק לדור העכשווי ומארחת כוכבים כמו שולי רנד, איתי תורג'מן, נועה ירון-דיין ועוד.

חוקרים, חסידים ואנשים שהתאהבו בדרכו המיוחדת של רבי נחמן, מספרים על האיש הצעיר שידע סודות גדולים, עבר חיים קצרים וקשים, אך תורתו נשמרה באדיקות בידי תלמידו המסור והתגלגלה בעולם עד לימינו שבהם קיבלה תהודה והכרה עצומה, חצר עם חסידים ומנהגים שהמפורסם שבהם הוא הנסיעה השנתית לאומן שבאוקראינה לראש השנה.

הסדרה לא מסתפקת בגישוש פשטני על החסידות שכה רבים ניסו להבין. היא נכנסת לעומק, חוקרת ומבררת עם מגוון רחב של אנשים והוגים, ולא נרתעת מלשאול גם שאלות קשות. אך יחד עם זאת, יש הרבה כבוד, אהבה ורוך בגישה אל החומרים הללו. לא מובן מאליו לצפות בסדרה כזאת היום בטלוויזיה (ואפשר גם ביוטיוב).

אולי זאת הסקרנות הטבעית שתמיד מושכת לראות מה יש מעבר לפרגוד הלא מוכר, בחסידיות ההן, בבתי החרדים ההם. ואולי, זוהי דרכו של הדור הזה, המיוחד, שלא מסתפק בתשובות שקיבל עד כה ויוצא לחפש תשובות עד שמגיע אל לב הדברים.

 

רבנו | דוקו |כאן

מפיק ראשי: יואב לשם, תסריט ובימוי: אור ישר, הפקה בפועל: גיא ברק, עריכת תוכן: איל דץ, צילום: ליאור לינר ואורי גרודר, עריכת וידאו: עודד פרבר, עיצוב אומנותי: ליאור לינר

קרדיט: טל ביסמוט

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה