"חמודי, אמא בעבודה"

אמהות וקריירה – הילכו שניהם יחדיו? מעתה, נראה שכן. שתי אמהות לתינוקות קטנים החליטו להרים את הכפפה ולהקים חלל עבודה משותף בבאר שבע לאמהות כמותן שרוצות לעבוד אך לא לוותר על קרבה לילד שלהן. שולחנות משרדיים לצד משחקיה לילדים ושירותי שמרטפות זה כבר לא חלום רחוק

מיכלה ליצ'י, דולה במקצועה, רק חיפשה מטפלת אליה תוכל להביא את בנה למשך מספר שעות ביום, אולם בכל באר שבע- לא מצאה מודל כזה של מטפלת, שעובד לפי ימים או שעות. ליצ'י, שמגדלת את ילדיה איתה בבית מגיל 0 עד 3 ( "עד שהם אנשים קטנים ומתקשרים") הרגישה כי קיים צורך משמעותי לשילוב העבודה עם האמהות שכרגע אין לו מענה.
מיכלה ליצ'י וזהבה ארקי, רכזת תוכן בתנועת 'אור' -הן שתי אמהות, עולות חדשות מארה"ב שהחליטו להקים מיזם שיאפשר לאמהות המגדלות ילדיהן בבית או שעדיין מניקות- ליהנות מסביבת עבודה פוריה ומאפשרת כשהילדים בקרבתן.
בחו"ל קיימים כבר שנים חללי עבודה, וישנם חללי עבודה משותפים רבים ברחבי הארץ, אך זהו המקום הראשון הדואג גם לשירותי בייביסיטר במקום. את המקום, ששמו 'האב7' – הקימו ליצ'י וארקי בסיועה של "עמותת ארץ עיר" הפועלת לקידום קהילות ברחבי הארץ בתחומי יזמות ותעסוקה והוא מוקם בימים אלה בעיר באר שבע ומספק את השילוב שנדמה לפעמים, כבלתי אפשרי.

חלל עבודה האב7 בבאר שבע.

חלל העבודה 'האב7' בבאר שבע. התמונות באדיבות האב7

מיכלה, למי מיועד המקום?

"לאנשים שעובדים כ'פרילנס'- עצמאיים. או לחלופין לשכירים שעיקר עבודתם על המחשב"

אז ספרי לנו מה יש במקום?

"בעצם מדובר במרחב עבודה משרדי עם חדר ילדים ומטפלת קבועה במקום לילדים מגיל 0 עד 3. יש משרדים ומתחם לסדנאות או ישיבות, כמו בכל 'האב' (חלל עבודה משותף) – אולם כאן האם יכולה להביא את התינוק או את הילד ולהיות זמינה להנקות במידת הצורך.
"יתרון נוסף במתחם," היא מוסיפה "הוא שהוא מקבץ ביחד עוד אמהות לילדים קטנים, וכך מתאפשר 'נטוורקינג' משמעותי- עם אנשים בשלבים משפחתיים דומים".

השמרטפיה ב'האב7'

עובדת עם הילדים סביבה. מיכלה ליצ'י

התשלום, לדבריה, נגבה בשיטת "השתמשת-שילמת". כלומר- לא מדובר בתשלום חודשי קבוע, אלא לפי מספר השעות בהן ההורה שהה במקום.
"החלום שלנו הוא לפתוח אופציות, לאפשר" אומרת מיכלה "שכל אחד יעבוד בסביבה ובזמנים המותאמים לו ובכך למקסם את את פוטנציאל ההתפתחות האישי של כל אחד".
אני נזכרת בריצות המתישות לצידו השני של הקמפוס להנקות ובשאלה שכרסמה בי- האם באמת אמהות צעירות יכולות לעבוד ולגדל את ילדיהן בצמוד? לאחר הראיון הזה, כנראה שגם הספק הזה מתחיל להתבהר.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה