טכנאית האולטרסאונד שתעזור לכם לבחור את מין העובר

תרצו בן? או אולי בת? איך משפיעים על מין העובר? מה נחשב לתרופת סבתא ולמה יש ביסוס מדעי? ומה יש להלכה להגיד בנושא? פביאן חזן, טכנאית אולטרסאונד שליוותה מאות זוגות בניסיון להרות ילד ממין מסוים, מגלה את סודות המקצוע, מתפללת על המטופלות שלה ומוכנה לטפל רק בנשים שיקבלו באהבה כל היריון שיגיע

חיפוש קצר ברשת על שיטות להשפעה על מין העובר יוביל לאלפי תוצאות שונות ומשונות, החל מתרופות סבתא שיעילותן מוטלת בספק ועד להליכים פולשניים ומורכבים כמו הפריה חוץ-גופית.

פביאן חזן (44), טכנאית אולטרסאונד מירושלים, מלווה מזה עשור זוגות שמעוניינים להשפיע על מין העובר עוד טרם הניסיונות להרות. את שיטתה, הכוללת בין היתר תזמון היחסים לפי מועד הביוץ באמצעות מעקב זקיקים, היא יודעת לעגן בהסברים רפואיים מרתקים המלווים בהרבה אהבה ואמפתיה. "כשאני רואה נשים שמתאמצות ולא מצליח להן, כואב לי", היא מודה.

מפה לאוזן

היא נשואה ואימא לשישה – ארבע בנות ושני בנים. אהבתה לתחומי הרפואה והביולוגיה התחילה לפני יותר מ-20 שנה, כשעשתה שירות לאומי בבית החולים הדסה עין כרם. לאחר השירות למדה הנדסאות ביו-טכנולוגית, ולבסוף היא בחרה לעסוק באולטרסאונד, תחום שאליו התחברה באופן מיוחד. את הסטאז' עשתה בשערי צדק, ולאחר שצברה ניסיון החלה לעבוד בקופת חולים מאוחדת, מקום עבודתה מזה 19 שנה. בקופת החולים היא מבצעת מעקבי היריון, מעקבי זקיקים לנשים בטיפולי פוריות, בדיקות לציסטות בשחלות ולמיומות ברחם ועוד.

עושה השתדלות, חזן במרפאה, צילום: חנה טייב

בביתה הפרטי שבהר חומה עיצבה פביאן קליניקה קטנה ואינטימית, שבה היא מלווה נשים וזוגות שמקווים להשפיע על מין העובר. יומה העמוס נגמר לעיתים רק בשעות הקטנות של הלילה. "בבוקר אני בקופת החולים, בצהריים אני עם הילדים ובלילה אני בקליניקה. הבדיקה עצמה אורכת כמה דקות, אבל נשים אוהבות לדבר ולשתף, כך שאני הופכת להרבה יותר מאשר טכנאית אולטרסאונד".

איך עלה בראשך הרעיון להיכנס לתחום הזה?

"לאחר שכבר היו לי שלוש בנות ובן, התחלתי להתעניין בשיטה להגדלת הסיכוי ללידת בן נוסף, כי הבן שלי רצה עוד אח", היא מספרת. "המזכירות במכון שבו עבדתי דיברו ביניהן על רצונן ללדת דווקא בן או דווקא בת. התחלתי ללמוד את הנושא, ואז הסברתי להן מה להבנתי צריך לעשות. עשיתי להן מעקב זקיקים, וכשראיתי שזה עובד ניגשתי לבוס שלי, שהיה גינקולוג ובעצמו השתמש בשיטה עם מטופלות שלו, ואמרתי לו שהייתי רוצה לפתח את התחום. הוא הציע לי לעבוד איתו בשותפות ולבסוף החלטתי לצאת לדרך עצמאית".

 

הכתבה המלאה במגזין פנימה
להצטרפות וקבלת מתנה מפנקת לחצי כאן

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה