מן הגורן ומן היקב / נעמי מלאכי

בזמן שתיתי יין לבן יבש שהיה עדין ונעים, ממש הרגשתי את התגשמות חזון הנביאים מול עיני, "עוד תיטעי כרמים בהרי שומרון…"

המסעדה ממוקמת מעל כרמים מוריקים, מול הנוף המרהיב של הר עיבל והר גריזים, ובניהם שכם, עיר הברית. המקום מעוטר בחביות יין, שמזכירות כי המסעדה היא חלק מיקב הבוטיק שממוקם תחתיה. לא משנה באיזה שעה תגיעו, כמעט תמיד תהיה פה בריזה ומוזיקה טובה במרפסת המקורה מול הנוף המשגע של השומרון.

מה בתפריט?

המנות מעניינות והתפריט מצומצם ומדויק. המנות הראשונות, חציל גבינות (24 ₪) מסיבת ממולאים (24 ₪) ומגש גבינות (45 ₪), הגיעו יפות ונדיבות, יותר מהמצופה למנה ראשונה. החציל חצוי לשניים ומעליו גבינה בולגרית צלויה, לצידו שתי לחמניות קטנות וזיתים. הגבינה קצת השתלטה על החציל, אבל עדיין נהננו ממנה מאוד והיא עוררה בי השראה להכין בעצמי בבית.

הממולאים מפנקים, תפו"א, בטטות ופטריות ממולאים גבינות ומוקרמים בתנור. וכמובן מגש הגבינות המעולות של  חוות "גבעות עולם" באיתמר (גבינות מחלב עיזים אורגני), 3 גבינות קשות שונות פרוסות על מגש עץ יפה ובינהם קעריות ופינוקים. מנה מאוד יפה ואלגנטית. אל תוותרו עליה.

בזמן שתיתי יין לבן יבש שהיה עדין ונעים, ממש הרגשתי את התגשמות חזון הנביאים מול עיני, "עוד תיטעי כרמים בהרי שומרון…" מחיר כוס יין נע בין 22-30 ₪.

לעיקריות בחרנו רביולי גבינות (60 ₪) ברוטב חמאה, שום, יין לבן, דלעת, קשיו וקרם פרש, מנה מנימלסטית אך מאוד יפה ומרשימה. הזמנו גם פיצה (35 ₪) שהתגלתה כהפתעה אמיתית. פיצת שכבות! כלומר, 2 שכבות של בצק ו2 שכבות רוטב וגבינה. עוד לא נתקלתי בפיצה כזאת, טעימה ומפנקת במיוחד.

מהסלטים בחרתי "מסיבת עגבניות" (65 ₪) שמורכב מעגבניות שרי צבעוניות, צלויות ומיובשות, יחד עם בצל ירוק, זיתים, נענע וגבינה צפתית. טעם מיוחד מאוד אך הסלט היה קצת גדול מידי (כמה עגבניות אפשר כבר לאכול?) ויותר מתאים למנה ראשונה.

בטח אתן כבר מבינות שלא נשאר לנו מקום למנה אחרונה. אבל נראה לי שלא הפסדנו הרבה, התאכזבתי מההיצע הדל של הקינוחים. אם הקינוחים ישודרגו בעתיד, זאת תהיה חוויה לעילא ולעילא.

לסיכום, האוכל ביקב כביר לא נופל ממסעדת שף. הוא טרי, מדויק והכי חשוב- טעים! לא צריך לנסוע רחוק כדי להנות. האוצר כאן, ממש מתחת לגשר. האוויר של השומרון, יחד עם הנוף המרהיב והאוכל הנהדר יוצרים חוויה מושלמת.

להשלמת החוויה אפשר לערוך גם סיור טעימות ביקב ויש גם סיורים באיזיריידר בנהיגה עצמית בכרמים ובנופים שמסביב. אם אתם מגיעים בשעות היום, ממליצה לעלות לתצפית בהר כביר.

 

כתובת: יקב כביר, דרך היין 1 אלון מורה

שעות פתיחה: ימים ג-ד 10:00-17:00 ה' 10:00-23:00 יום ו' 9:00-13:30 שאר השבוע בתיאום מראש.

כשרות: חלבי – מהדרין רבנות שומרון

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה