פתחי לי אחותי / פנינה פרייליך

אפשר להמשיל קשר זוגי עמוק ואינטימי לברבור. על פניו הברבור זקוף ויפה, לבן ומושלם. אך אם נראה את כל חלקיו, נגלה שמתחת למים ישנה עכירות, והוא מנהל מאבק הישרדות תמידי

"זה הבחור הראשון שאני מגיעה לקשר ארוך איתו", משתפת אותי איילה בת ה־26. "כבר חודשיים שאנחנו יחד ואני לא מרגישה שום דבר מיוחד". איילה היא אחות בפגייה וגרה בדירת שותפות. היא בחורה מופנמת ושקטה. מי שמכיר אותה מיד מתאהב בשקט שלה. כך קרה לאלעד, שרדף אחריה לא מעט כדי שייפגשו. על פניו השידוך היה מוצלח, הקשר מתקדם, הפגישות התארכו והשיחה זרמה. למעשה, לאחר שמונה שבועות הם כבר מבלים שעות יחד, מטיילים, מתכתבים בווטסאפ ומדברים שעות בטלפון.

אך עם כל הזרימה הזו, איילה אצורה ולא מרגישה התלהבות או אהבה. היא לא בטוחה בקשר ולא יודעת מה לעשות לגבי זה. די ברור לה שהיא רוצה שהקשר יצליח. אלעד מצידו מעוניין להמשיך ולהעמיק עוד, אבל גם הוא כבר מתחיל להרגיש תחושת תקיעות וצורך לקדם את הקשר.

שיתוף השם בלבד?

מהשיחה עם איילה עולה כי עם רוב האנשים יש לה קשרים פשוטים, היא לא פתוחה ולא נוהגת לשתף כשדברים לא עובדים לה בחיים. איילה לא משתמשת הרבה בשפה רגשית, ואפילו בורחת לציניות כשהיא נתקלת בגילויי רגשות.

מה שקורה לאיילה הוא שהיא לא יודעת ליצור קשר עמוק. היא לא מצליחה להביא את עצמה ולהיות פתוחה מול אלעד. כמו הרבה בנות, היא חוששת שכשאלעד יגלה את חולשותיה ואת חסרונותיה הוא ירצה לעזוב.

אך האמת היא שדווקא במקומות שבהם אנו חושפים חולשות וקשיים נוצר החיבור הכי עמוק. פגיעות היא המקור לאהבה, להשתייכות ולאמפתיה, כפי שמסבירה חוקרת הפגיעות פרופסור ברנה בראון.

הדרך ליצור את עומק החיבור היא בשיתוף מה שלא עובד, מה שקשה לנו, בשיחה על חוויות מורכבות או על רגשות עכשוויים אישיים שאנחנו נוטים לשמור לעצמנו. החיבור מגיע מתוך תחושת ה'יחד' שנוצרת כשנחשפים, כשיש מישהו איתנו במקומות הכי פנימיים שלנו.

אפשר להמשיל קשר זוגי עמוק ואינטימי לברבור. על פניו הברבור זקוף ויפה, לבן ומושלם. אך אם נראה את כל חלקיו, נגלה שמתחת למים ישנה עכירות, והוא מנהל מאבק הישרדות תמידי. בקשר זוגי תקין שני בני הזוג מוכנים לשתף את הצד השני בכל הרבדים, כולל באלו הפחות יפים שלהם.זכרי, ככל שתסכימי לצלול עמוק יותר, החיבור הזוגי שלכם יעמיק ואיתו האהבה והאושר שבזוגיות.

חמש דרכים להעמקת קשר, שניתן ליישם בדייטים

זיהוי

לפני שיתוף חשוף יש מעצור טבעי ותחושות של לחץ, רעד או תעוקה מפתיחת הנושא או משיתוף מה שאת מרגישה כאן ועכשיו. זהי את הרגע הזה שבו הפתיחות חשובה לך, והסכימי לשהות בו. הימנעי מבריחה לציניות, לנייד או לנושא קליל.

קשר עין

שמרי איתו על קשר עין רציף כמה שיותר לאורך הפגישות שלכם. כאשר אנו מתקשות ביצירת קשרי עומק, אנו ממעטות להסתכל בעיניים של מי שאיתנו.

תרגול

פתיחות, שיתוף וחשיפה של רגשות הם שפה שאפשר לתרגל מול חברות. בחרי נושא מורכב מחייך, והתחילי לשתף חברה טובה בחוויות שלך, ברגשות, בפחדים. מהר מאוד תגלי שהשמיים לא נפלו, ושהחברה מעריכה אותך יותר. כשתשתפי אותו, תהיי כבר מורגלת בהעמקת השיחה.

אווירה

הקפידו להיפגש, לפחות בחלק מהפעמים, לפגישות ארוכות או לשבתות במקומות יפים שפותחים אותך, כמו הים, פארק או מסלול. האווירה מסייעת לפתיחת הלבבות. יתרון נוסף של פגישה ארוכה במקומות כיפיים הוא שהם מאפשרים לשלב בין שיח קליל והומור לשיח עמוק ורגשי.

ריכוך

לפני שאת משתפת בנושא שלא פשוט לך לדבר עליו, רככי את האווירה. הסבירי לו שאת פותחת נושא רגיש. בקשי את תמיכתו ואת הקשבתו וקפצי למים. הם מדהימים כשמוכנים לשחות בהם.

 

הכותבת היא מאמנת אישית מרווקות לחתונה, מעבירה סדנאות ויוצרת קורס האימון לרווקות 'המפה לחופה'. לתגובות: [email protected]

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה