שמחה בהזמנה אישית: ביקורת תרבות

על אף סיפור חייה הלא פשוט הכולל אלמנות בגיל צעיר והתמודדויות יום יומית בעקבותיה, בחרה גילי סומך- וצלר להרים מופע מלא בהומור המשלב מוזיקה מקורית וקאברים ולהצליח לגעת בכל אחת בקהל

לפני 6 שנים גילי סומך-וצלר לא שיערה שתעמוד על במת ה"גולה" בפתח תקווה, תספר את סיפור חייה ותשיר את השירים שכתבה והלחינה. למרות שמוזיקה תמיד היתה חלק משמעותי בחייה, היצירה של גילי התמקדה בעיקר בנגינה. מי שעודד את גילי לפנות גם לשירה היה בעלה הראשון רם. תמיכתו של רם ביצירתה של גילי באה במקביל למחלה בה הוא לקה. גילי, שהתנחמה בצלילים, גילתה עולם חדש של יצירה.

בגיל 31 עם ילדה בת שנתיים, סומך-וצלר מצאה את עצמה מתמודדת עם אלמנות פתאומית.
ההתמודדויות הרבות שהגיעו לחייה בעקבות האבלות קיבלו לחן וביטוי על הנייר, וכעבור 6 שנים גם הפכו למופע סוחף ומעצים במיוחד.
גילי סומך-וצלר, כיום נשואה בשנית ואמא לילדה בת 9, היא זמרת יוצרת שבחרה באופן אמיץ וללא פשרות לשתף את סיפורה האישי.

הופכת את הקהל לשותפות במסע שלה. סומך ולצר, מתוך המופע. צילום: מנחה נופה

במופע "שמחה בהזמנה אישית" שעלה לראשונה ב"גולה" פתח תקווה בתחילת החודש,  חושפת סומך-וצלר את הרגעים הכי אישיים אותם עברה וביניהם- הרגע בו בעלה הראשון נפטר, הרגע בו היא סיפרה לבתה שאביה נמצא בשמים, הבדידות של השבתות והחגים, וההחלטה להמשיך הלאה ולהקים בשנית בית מלא שמחה.

שילוב בין מוזיקה מקורית לשירים מוכרים. גילי סומך- וצלר. צילום: ענת דומן


כשמו של המופע, גילי, בכשרונה הרב ובפנייה כמעט אישית, הופכת כל אחת מקהל הנשים לשותפות מלאות למסע. תוך דקות ספורות מתחילת המופע האולם עמוס המשתתפות מתמלא בפרצי בכי, התרגשות ובעיקר בהרבה צחוק ושמחה. קשה להאמין שניתן לתרגם סיפור חיים שכזה למופע שמח ומהול בהומור, ולמרות זאת גילי יודעת לעשות את זה בהצלחה רבה.

המופע משלב בתוכו שירים מוכרים ושירים מקוריים של סומך-וצלר, אותם היא מבצעת בליוויה המפעים של רבקה מקלס. העיבוד המושקע של הקטעים המוזיקליים והנגינה בלייב על מגוון רחב של כלים, לוקחים את השירה למקום אחר ונותנים רובד נוסף למופע.

 בהחלט ניתן לסכם ולומר שסומך-וצלר היא אחת היוצרות המוכשרות שנראו לאחרונה. יכולותיה להעניק זווית ראיה נוספת לנושא השמחה ולאפשר לכל אחת מהקהל למצוא את העוצמות שבה, הן אלה שישאירו את המופע "שמחה בהזמנה אישית" רלוונטי תמיד.

 

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה