המדריך לחופשה כשרה בתאילנד

תאילנד היא ארץ טרופית מרהיבה ומסבירת פנים. אין שום סיבה ששומרי הכשרות יירתעו מלהגיע או יתחייבו לתקציב גבוה בעבור טיול מאורגן.

תאילנד היא ארץ טרופית מרהיבה ומסבירת פנים. כיום אין שום סיבה ששומרי הכשרות יירתעו מלהגיע או יתחייבו לתקציב גבוה בעבור טיול מאורגן. להפך, הכל נגיש ובהישג יד כך שעם קצת תכנון והכנות מראש, תקבלו חופשה מדהימה וכשרה בתקציב שפוי

תאילנד נחשבת לאחת המדינות המתוירות ביותר בעולם. זוהי ארץ שופעת נופים פראיים, חופי ים מהפנטים המשובצים באיים תיירותיים, תרבות ענפה, מסורת עתיקה ושילוב בין ישן לחדש בתחומים רבים של טכנולוגיה, מזון, אטרקציות וסגנונות חיים.

אה, שכחנו לציין כי נוסף על כל זה, תאילנד, בדגש על בירתה בנגקוק וערים גדולות נוספות – היא אחד המקומות הזולים והעמוסים בעולם לקניות, כאשר ניתן למצוא בא כמעט כל העולה על רוחכם, מקורי וגם חיקויי. מביגוד רחוב עד חליפות עסקים הנתפרות למידה, צעצועים, מוצרים אלקטרוניים לבית, פריטי אופנה, טלפונים סלולאריים ועוד רבים.

הקשר החברי בין ישראל לתאילנד נמשך כבר עשרות שנים, ובעוד שבעבר עיקר התיירים אליה היו צעירים אחרי צבא שחיפשו הרפתקאות, פורקן לנפש ומסעות מאתגרים – תאילנד של היום פונה לקהלים רחבים בהרבה. הנגישות שהיא מציעה לאוכלוסיות שונות גדולה ומפתה, וזו בהחלט מדינה שלא כדאי לפסוח עליה בחיפוש אחר יעד אטרקטיבי לחופשה. כיום כמעט כל חברת טיולים מציעה טיול מאורגן למשפחות דתיות, עם וללא ילדים, לתקופות של בין 10 ימים לחודש. בטיול מאורגן הכל בעצם מתוכנן מראש והוא כולל לינה במקומות הערוכים לשרת קהילה כזו, עצירה אך ורק במסעדות כשרות, ביקור במקומות ואתרים שאינם פוגעים ברוח האוכלוסיה ובערכיה. טיולים מאורגנים שכאלו, עולים בהתאם, ומצמצמים את חופש התנועה בתאילנד, אך תמיד ישנה חלופה, טיול עצמאי וחסכוני יותר, המצריך תכנון מוקדם ומעמיק יותר, אך ניתן להתייחס אליו גם כחלק מהחוויה.

אוכלים כשר

עד לא מזמן חופשה בתאילנד נחשבה אתגר לציבור הדתי, בדגש על עניין הכשרות, אולם כיום יש מגוון פתרונות שהופכים את החוויה לפשוטה ומזמינה יותר. ראשית, יש לא מעט טיסות לתאילנד המציעות ארוחה כשרה במטוס, כשחברות התעופה הישראליות מקפידות מלכתחילה על כשרות. מחירי הטיסות אף השתנו והוזלו כך שזה גם משתלם לטוס בחברה "משלנו".

הדבר הבא שכדאי מאד לדעת על תאילנד, הוא שכמעט בכל עיר גדולה או אי תיירותי קסום תוכלו למצוא בין המקדשים והחנויות בית חב"ד. תאילנד מתהדרת בקהילה יהודית שהשתקעה בה לאורך השנים, וזו מנסה לייצר ולשמר ככל שניתן מהמסורת היהודית. בתי חב"ד מציעים אוכל כשר, בתי כנסת, מקוואות ורבנים. בכל בית חב"ד ניתן תמיד להצטרף (בהזמנה מראש) לארוחת שבת חמה, המוכנה לפי המסורת היהודית, ובחגים עצמם מתקיימות במקום ארוחות חג גדולות עם משתתפים רבים. הארוחה הופכת לחוויה מיוחדת במינה שכן היא מערבת יהודים שומרי מסורת, תרמילאים צעירים, משפחות חילוניות ושאר ישראלים שמתגעגעים לחוויה ביתית ומשפחתית. בשאר ימות השבוע, המסעדות של בתי חב"ד מגישות ארוחות כשרות שאפשר גם לקחת לדרך, כשבין המנות תוכלו למצוא כאלה המתכתבות עם הטעמים המקומיים הנפלאים שיש לתאילנד להציע. נציגי חב"ד ושאר מדריכים ישראליים מנוסים תמיד ישמחו להמליץ על מסלולים ומקומות שווים לביקור על פי אופייכם ותחביביכם, וכדאי מאד להיעזר בהם.

למרות שלחם ומאפים אינם הצד החזק של תאילנדים, בבנגקוק וצ'אנג מאי ניתן למצוא מאפיות כשרות המספקות פיתות במהלך השבוע וחלות בסופי השבוע. אם תרצו להגיע לכפרי נופש ואיים קטנים – אנו ממליצים לכם להיעזר בחנויות הממוקמות בבתי חב"ד ומציעות מצרכים כשרים שרובם אף מיובא מהארץ. פירות וירקות הם דבר שתמצאו בתאילנד בשפע ובמגוון עצום של טעמים וסוגים, כך שבחלק הזה – אתם מוזמנים לטעום, לחוות ולחגוג.

לישון בשקט

השפע הפונה לתיירות המערבית אינו פוסח על בתי המלון, ובכל רובע ורחוב בערים הענקיות ניתן למצוא מלונות ובתי הארחה בדרגות שונות של יוקרה, מחיר, איכות ושירות. בכדי להקפיד על המסורת כדאי ואף די פשוט לאתר מלונות בקרבת בתי חב"ד, משם ההליכה לתפילה או לארוחה תהיה קצרה ונוחה, יהיה קל לבעלך להשלים מניין, להישאר קרוב ולקבל כל עזרה ועצה. בדרך כלל, ניתן למצוא מלונות שהם בבעלות ישראלית בקרבה לאיזורים שבהם יש נוכחות קהילתית רבה יותר. מלונות כאלו יכולים להציע לא פעם שירותים מותאמים לקהל דתי, כמו פלטות לשבת, מסעדה כשרה, אמצעי תקשורת לארץ ועוד. במידה ובחרתם להתארח במלון שאינו פונה ספציפית לציבור דתי – חפשו מלון שבו הדלתות, הן של הכניסה והן של החדרים אינן חשמליות, וכמה שפחות תאורות ושירותים מופעלים ע"י חשמל, כך שניתן יהיה לשמור שבת בצורה נוחה כמה שאפשר.

ארזתם לבד?

למרות שהיום הרבה יותר קל לדתיים לטייל בתאילנד, לפעמים לוקח זמן להתאקלם לחוויה, לעיתים קיימים עומס וצפיפות ולעיתים אתם גם יכולים למצוא את עצמכם מגיעים למקום שלא בהכרח תכננתם להגיע אליו מראש – כך שבמידה ונקלעתם למצב לא מתוכנן, אנו ממליצים שתארזו בתיק, מעבר לביגוד וציוד אישי, גם מצרכי מזון יבש, קופסות שימורים ובקבוק יין, בהנחה שתוכלו להגן עליו מפני שבר.
זה אמנם מוסיף הרבה משקל לתיק ותופס הרבה מקום, אבל סמכי עלינו שכשתחזרו לארץ המקום הזה יתמלא בקניות ומזכרות שרכשתם בביקורכם במדינה המדהימה הזו

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה