מחזירים את האור לעור: כל מה שצריך לדעת על שמנים לטפוח הפנים והגוף

אין מאפיין לחג הזה יותר משמן,  שמן בנרות  ושמן במאכלים הרבים. זה הזמן לעשות קצת סדר בנושא כ"כ מוכר ומבלבל, על  השמנים והעור

לקראת חג החנוכה, הידוע גם כחג האור, ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור מסבירה כיצד לשמור על אור הפנים והגוף באמצעות שמני טיפוח. לדבריה: " אין מאפיין לחג הזה יותר משמן,  שמן בנרות  ושמן במאכלים הרבים. זה הזמן לעשות קצת סדר בנושא כ"כ מוכר ומבלבל, על  השמנים והעור".

לדברי אקרמן: "הנטיה  הטבעית היא לחשוב שלמרוח שמן "טבעי" כמו שמן זית, קוקוס וכד יכול להועיל לעור.  אכן יש בשמנים רבים מרכיבים חיוניים ומועילים לעור, אולם לצד זאת, שמנים יכולים לגרום לגירויים ופצעים דמויי אקנה, פצעונים ולסתום נקבוביות בעור- אם הם בפורמולציה (הרכב) הלא נכונה. לכן כאשר אנחנו רוצים למרוח שמן לא מומלץ למרוח מוצר שמן ישירות על העור,  אלא מוצר המכיל שמן בתוכו ומוצר כזה שעבר עיבוד מותאם במעבדה ולכן השמן יספג בעור, לא יחסום נקבוביות ויועיל לו".

לדברי אקרמן: "שומן בעור הינו מרכיב חשוב בתפקוד התקין. העור משמש כמגן – חוצץ בין הסביבה המזיקה שבחוץ לתוך הגוף- ובעיקר בעונה הזו שמזג האוויר מתייבש,  חשוב להזין את העור גם בתכשירים שמכילים שמנים. תפקידי השמן בעור- לשמור על שלמות העור, להזין אותו, יש לשמן גם תכונות אנטי דלקתיות וכן הוא עוזר להילחם ברדיקלים חופשיים (שגורמים לנזקים בעור בין השאר קמטים ואף סרטן עור) ואפילו להלחם במזהמים".

טיפים לשימוש בשמנים לעור מאת ד"ר להבית אקרמן:

  1. לא להתשמש בשמן שמיועד לבישול ולמרוח על עור הפנים. יש למרוח שמן רק בתכשיר שהותאם למריחה על העור- בצורה זו השימוש  יועיל לעור ולא יזיק.
  2. יש לקבל המלצה מאיש מקצוע מתחום הקוסמטיקה באשר להתאמה אישית בין התכשיר לסוג העור שלו- יש הרבה סוגי עור והמון סוגי שמנים נפלאים- לא כל תכשיר יעיל לכולם- יש צורך בהתאמה אישית שתתבצע עי איש מקצוע.
  3. שטיפה של הפנים מייבשת את העור אולם היא חיונית ולכן מומלץ למרוח תכשיר עתיר שומן מייד לאחר השטיפה- בייחוד בעונה הזו שבה מזג האוויר יבש.
  4. בעונה הזו ממליצה לשלב טיפול בחומצות (אלפה ובטה הידרוקסיות ) לחידוש העור- החומצות מפרקות את הקשר הבין תאי בשכבות החיצוניות של העור ומאפשרות לתאים חדשים ורעננים לצמוח- מייד לאחר שימוש בחומצות מומלץ למרוח תכשיר המכיל שומן על מנת להזין את העור ולחזק את שלמותו.
  5. ניתן לשלב טיפול בשמנים עם רכיבים אחרים שחשובים לעור כדוגמאת ויטמין C או רטינול להעצמת הבהרת וחידוש העור וכך נקבל מראה מואר יותר.
  6. לא לשכוח את עור הגוף גם הוא נוטה ליובש בעונה זו. ממליצה מייד לאחר המקלחת לפני שהעור לגמרי יבש למרוח קרם עתיר שומן וכך "לכלוא" את מולקולות המים בעור.

חג אורים שמח ומואר

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה