על חוט השערה

איך תגני על השיער מנזקי השמש או מזמן רב מתחת לכיסוי הראש? אסתר בן אלבז אספה לכן את הטיפים המועילים למראה שיער בריא

אחרי קיץ ארוך שבו בילינו תחת השמש הקופחת ועל ראשנו כתר מלכות עם לחות של ים, השיער נראה יבש וחסר חיים וזקוק למנוחה וריענון.
נשים שחובשות כיסוי ראש לא תמיד זוכרות או יודעות איך לטפח את השיער ולאוורר אותו, ויש אפילו כאלה שכבר ויתרו. אני מזמינה אותך לנטוש את הרגלי השיער הישנים שלך ולפתוח את האוזניים לטיפים שירעננו את שיערך.

פגעי השיער
השיער הוא האזור הראשון שבא במגע עם השמש, וכמו בגיהוץ בגד -בהתחלה החימום מועיל ומחליק את הבגד, אך אם נניח עליו את המגהץ זמן רב מדי הוא יישרף.
בנוסף לכך, בכל טבילה במקור מים כמו בריכה או ים, אחוזי הכלור והמלח הגבוהים פוגעים במבנה הביולוגי של השיער. הם מותירים אותו יבש, ולפעמים אפילו משנים את הגוון שלו – בעיקר אצל נשים שצובעות את שערן, אז ייתכנו גוונים ירוקים לא רצויים.

גם עיצוב וכימיקלים כמו צבע, פאנים והחלקות מחלישים את השיער, וגורמים לו להיות הרבה יותר פגיע ורגיש לתנאי מזג האוויר.
לכן ריכזתי בשבילכן כמה טיפים שיעזרו לכן לשקם את שיערכן.

♥ לאחר כל חפיפה השתמשי במרכך שיער, ופעם בשבוע במסיכת הזנה לשיער.
חשוב: את המרכך או המסכה אל תניחי על שורש השערה, אלא עלי בעדינות מהקצוות כלפי השורש, כך שריכוז החומר יהיה על הקצוות ולא על השורש – בשונה משמפו.

♥ השתמשי בשמפו עדין לחפיפה יומיומית, ומרחי כף שמן זית או שמן שקדים על הקצוות בתום החפיפה. בחנויות הפארם תוכלי למצוא סרומים עם בישום שמעניקים לשיער מראה חי ולחות.

♥ קצוות שיער פגועים הם הזדמנות מעולה לתספורת חדשה. גזירת קצוות שרופים תעניק לשיערך מראה בריא לימות החורף הקרבים ובאים, תרענן את השיער מתחת למטפחת ותעודד אותו להתחדש ולצמוח.

♥ למפזרות השיער מומלץ דווקא לאסוף את השיער ולשחרר אותו בערב, כדי שיישמר.
גם לעטורות המטפחת כדאי לשחרר מעט את השיער בסוף היום ולשנות מדי פעם את כיוון איסוף השיער, כדי שלא יישאר קו או שיער לאחור.

♥ כובע מבודד את השיער מקרני השמש ונותן לו הגנה מרבית, ולכן הוא חשוב מאוד. עם זאת, כשאת יכולה תני לשיער גם מעט אוויר ושמש.

♥ שתי לפחות עשר כוסות מים ביום. המים מעניקים לשיערך מראה בריא. אכלי פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים, שמחזקים את שורש השערה ומונעים נשירה.

♥ אל תייבשי את השיער עם מגבת חזק מדי, אלא טפחי עליו קלות והשלימי בייבוש טבעי. אל תאטמי את השיער מתחת למטפחת מיד אחרי המקלחת. חשוב לייבש אותו מעט ואז לחבוש, אחרת את עלולה לסבול מנשירה וקשקשים.

♥ לאמיצות שביניכן – בסוף החפיפה העבירו על השיער מים קרים במשך דקה. המים הקרים ממריצים את זרם הדם לקרקפת ומעניקים לשיער מראה מלא ברק.

 

מתוך המדור טיפ טיפוח של אסתר בן אלבז במגזין פנימה
להצטרפות לחצי כאן והשאירי פרטים 

אודות הכותב/ת

הכותבת מאפרת ומסרקת כלות וערב, ומעבירה קורסים וסדנאות איפור. | אסתר 054-8008711

כתוב תגובה