סוכות, החג הכי כיפי בשנה! לחובבות מלאכת היד – זו ההזדמנות שלכן להביע את עצמכן, ליצור ולגעת בחומר. אני מזמינה גם את מי שבדרך כלל פחות בקטע לנסות, ההנאה מובטחת. היצירה הזו מתאימה לכולן, היא מהממת, פשוטה, מחומרים זמינים, והתוצאה וואו.  אני אוהבת יצירות שנשארות שנה אחרי שנה, וגם אחרי שבוע, ואפילו אם יורד גשם, עדיין נראות

סוכות, החג הכי כיפי בשנה! לחובבות מלאכת היד – זו ההזדמנות שלכן להביע את עצמכן, ליצור ולגעת בחומר. אני מזמינה גם את מי שבדרך כלל פחות בקטע לנסות, ההנאה מובטחת. היצירה הזו מתאימה לכולן, היא מהממת, פשוטה, מחומרים זמינים, והתוצאה וואו. 

אני אוהבת יצירות שנשארות שנה אחרי שנה, וגם אחרי שבוע, ואפילו אם יורד גשם, עדיין נראות טוב. לא צריך כישרון מיוחד. לצייר צורות בסיסיות כל אחת יכולה, וממש כמו בחיים – הקסם קורה כשחוזרים עליהן שוב ושוב ומצרפים אותן יחד. 

 

מה צריך? 

נייר כסף עבה (80 מיקרון) 

קרטון ביצוע גדול

עיפרון

טוש רגיל 

מספריים 

סרגל גדול 

מחוגה

כפפות

משחת נעליים שחורה (עדיף של חברת קיווי)

חבל קצר 

דבק חם או דבק מגע

 

  1. נצייר על קרטון הביצוע עיגול גדול בקוטר כ־36 ס"מ. ניתן להיעזר במגש או צלחת גדולים.
  2. נגזור את הקרטון, ונשרטט בעזרתו עיגול על נייר הכסף. נגזור את נייר הכסף בתוספת שוליים ברוחב 2 ס"מ שישמשו אותנו לקיפול בסוף.
    צילום: עידית יקותיאל

    צילום: עידית יקותיאל

  3. בעזרת הסרגל נמצא את נקודת האמצע, ונסמן אותה בטוש מחיק. שימו לב לא ללחוץ חזק כדי שהסימן לא ייחרט בנייר. מנקודת האמצע, נחלק את העיגול לשמונה משולשים, כמו פיצה. 
  4. בעזרת המחוגה ניצור את המעגלים הנוספים: נסמן נקודות במרחק זהה מהאמצע על כל קו אורך, ואז נעביר את הטוש בקו סיבובי ליצירת עיגול.
  5. נחזור על אותה פעולה שוב מספר פעמים, ליצירת עיגולים נוספים בקוטר הולך וגדל. 
  6. ניצור את הדוגמה: נניח את נייר הכסף מעל קרטון הביצוע ונתחיל לצייר צורות פשוטות שחוזרות על עצמן, כמו עלים, לבבות, משולשים ועיגולים. בכל פעם נוסיף צורה ונחזור עליה באותו מיקום ביחס לקווים שסרטטנו. אפשר להוסיף פסוק בכתב יד חופשי או להיעזר בשבלונה של אותיות. שימו לב לא לחרוץ חזק מדי, כדי שלא ייווצר חור בנייר הכסף. 
  7. נלבש כפפות ונמרח את משחת הנעליים אל תוך החריצים בתנועות סיבוביות. ננקה את השאריות מפני השטח בעזרת טישו.
    צילום: עידית יקותיאל

    צילום: עידית יקותיאל

  8. נגזור את השוליים של נייר הכסף עד לקו העיגול במרחקים של 2 ס"מ, ונקפל את נייר הכסף על קרטון הביצוע. לחיזוק, נדביק את הקיפול מאחורה בדבק חם או בדבק מגע. נדביק מאחור את החבל לתלייה.

 

  • ילדים לגמרי יאהבו את היצירה. אפשר לסרטט להם את קווי העזר, ואפשר להסתכל על מנדלות אחרות לקבלת רעיונות והשראה לצורות. מובן שאפשר להשתמש בחמרן, אך החיסרון שלו הוא שהרוחב שלו לא גדול, אז התוצאה פחות מרשימה. 
  • ניתן ליצור סדרה של עיגולים בנושאים משלימים כמו שבעת המינים, האושפיזין, ארבעת המינים ועוד. 
  • ככל שנצייר יותר פרטים במנדלה, כך היא תהיה יפה יותר. 

חג סוכות כשר ושמח!

מתוך גיליון תשרי תשפ"ד

לעוד תוכן ערכי, נשי וישראלי הצטרפי היום למגזין פנימה, להצטרפות לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה