תזונה בריאה לילדים זה לא מדע בדיוני: 7 טיפים להצלחה בנושא

הילדים שלכם מסרבים לאכול אוכל שרק מזכיר בריא? השינויים הקטנים בבית ובגישה יעשו את כל ההבדל

שרה בר אשר, נטורופתית

"הילד שלי  אוכל רק אוכל 'של ילדים' ואם אני רוצה שהוא ישבע, אני נאלצת לתת לו את מה שהוא מבקש, למרות שבהרבה פעמים מדובר באוכל שאינו מזין או בריא"

במהלך עבודתה נתקלת בטענה זו שרה בר אשר, נטורופתית ומרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון, פעמים רבות. בר אשר, שאינה מסכימה עם המושג "אוכל של ילדים", מביאה טיפים שיעזרו להורים להעשיר את ארוחות הילדים במרכיבי מזון בריאים וחיוניים לגוף ואפילו ישנו את תפיסת הילדים בנוגע לעקרונות התזונה שהם פיתחו.

1. הכול מתחיל מהראש

הראש, בעניין זה, הוא – ההורים. דוגמא אישית זה שם המשחק. לא צריך להגיד מה מותר או מה אסור לאכול, פשוט אכלו בריא ותופתעו לגלות איך הילדים מעתיקים מכם.

חינוך מתחיל בדוגמא אישית

2. מדיניות חוץ ומדיניות פנים

 "אם ניתן לילדים ממתקים בבית הם לא יתנפלו על ממתקים כשהם יתארחו אצל חברים" – מדובר בטענה חזקה שמצדיקה הרעלה אינטנסיבית של ילדים בתוככי ביתם. ואני אומרת – כדי לא להגיע למצב שממתקים הם בבחינת 'מים גנובים ימתקו', צריך להנהיג מדיניות חוץ ומדיניות פנים.
אל תכניסו הביתה מאכלות אסורים. כך שבבית יהיה רק מזון מזין. בחוץ, לעומת זאת, אפשר לאכול כמעט כל מה שרוצים.

להוציא את הממתקים מהבית

3. למדו על ערכם התזונתי של המזונות 

כשתבינו במה אתם מאכילים את ילדיכם יהיה לכם קל יותר לחסוך את המאכלים האלה מהם.
תוכלו גם להסביר להם מדוע לא כדאי להם לאכול אותם.

למדו על הערכים התזונתיים של מה שאתם אוכלים

4. תורת הנסתר 

מאוד מתחשק לכם להרחיק לכת, ולתת לילד טופו, קטניות, דגנים מלאים וכדומה. זה נשמע לכם דמיוני? ממש לא! בשלו את זה כמרק. מזגו לצלחות מרק, וקשטו בשקדי מרק מקמח מלא או בקרוטונים מקמח מלא. זכרו כמובן לשמור כרגיל, על זכות השתיקה.

הסוד הוא להחביא את הבריא במרק מזמין

5. הילד לא מוכן בשום פנים ואופן לאכול פירות וירקות

זאת אמירה מאוד כללית. שבו איתו ותבררו אלו ירקות הוא לא מוכן לאכול. הזכירו לו את כל הירקות הקיימים, אפשר לעשות את זה כמו במשחק 'ארץ עיר'. תופתעו לגלות שהוא מוכן לאכול חלק מהירקות והכינו לו את הירקות שהוא בחר. בשלב מאוחר יותר, תחשפו אותו בהדרגה גם לשאר הירקות.

ירקות – תתחילו בקטן

סדרת הרצאות על תזונה בריאה בתוך המשפחה מאת שרה בר אשר. לחצי להגדלה

6.חנוך לנער על פי דרכו 

כשכל החברים אוכלים בבוקר עוגיות מלאות בשוקולד, אל תצפו שהילד שלכם יאכל בבוקר גרנולה. ראשית, הסבירו לו שהעוגיות קיבלו את השם 'דגנים', כיוון שהן עשויות מקמח וקמח שייך לקבוצת הדגנים. אך מדובר בעוגיות ולא בארוחת בוקר. שנית, הציעו לו דגני בוקר מקמח מלא. ישנם דגני בוקר המכילים שילוב של כמה קמחים מלאים כמו קמח חיטה, קמח שיבולת שועל ועוד. בשלב הבא, הציעו לו גרנולה עם שוקולד. יש דבר כזה.

כשהוא יתרגל לטעם של גרנולה עם שוקולד, תוכלו לעבור לגרנולה עם תערובת אחרת. כמובן שאל תשכחו שזה מחייב גם אתכם. נאה דורש ונאה מקיים. ולכל מרימי הגבה – כן! השיטה עובדת! 

גרנולה זה טעם נרכש

7. משהו מתוק לקינוח הנושא 

ממתקים בריאים הם לא רק פירות יבשים. אל תגזימו! אתם יכולים לתת לילדים שוקולד. לא מחרובים, אלא מפולי קקאו. האמיתיים.

מותר גם קצת שוקולד אמיתי לפעמים

אודות הכותב/ת

השאר תגובה