לכבוד יום הצ'יפס הבינלאומי: הבאנו לכם מתכון לארוחה מנצחת שכולם אוהבים

כל חוויות חיינו מלוות בזיכרונות. אנחנו מכירות את התחושה של זיכרון שצף פתאום, אירועים שאנחנו זוכרות לפי מנה שהכנו בדיוק באותו היום, בגד שלבשנו, או אפילו הבזק ריח שמציף את החושים ומזכיר. ויש טעמים שמזכירים לנו אותו בדיוק. את האדם שאהבנו, את המנה שהוא הכין או אהב. כשאנחנו טועמים והדמעות זולגות פתאום מעינינו, בלי לחשוב

כל חוויות חיינו מלוות בזיכרונות. אנחנו מכירות את התחושה של זיכרון שצף פתאום, אירועים שאנחנו זוכרות לפי מנה שהכנו בדיוק באותו היום, בגד שלבשנו, או אפילו הבזק ריח שמציף את החושים ומזכיר.

ויש טעמים שמזכירים לנו אותו בדיוק. את האדם שאהבנו, את המנה שהוא הכין או אהב. כשאנחנו טועמים והדמעות זולגות פתאום מעינינו, בלי לחשוב או לתכנן. הגוף מרגיש. הטעם, החוויה, לא צריך הרבה מילים כדי להרגיש.

 

שניצל קלאסי קריספי וצ'יפס אפוי

החומרים:

1 ק"ג חזה עוף פרוס

1 כוס קמח

1 כוס פירורי לחם מוזהבים

2 ביצים

1 שן שום מגורדת

1 כף סילאן

מלח ופלפל

6 תפוחי אדמה

¼ כוס שמן

מלח גס

פלפל שחור גרוס

לצ'יפס (אפוי):

8 תפוחי אדמה גדולים

½ כוס שמן זית

מלח גס

פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

  1. פורסים את חזה העוף לפרוסות דקות. מערבבים בקערה אחת את הביצים, השום, הסילאן, המלח והפלפל, בקערה שנייה את הקמח, ובקערה שלישית פירורי לחם מוזהבים. עוטפים את פרוסות חזה העוף בקמח, לאחר מכן בתערובת הביצה ואז בפירורי הלחם.
  2. מחממים שמן על כל פני המחבת ומכניסים את השניצלים לטיגון. שימו לב שהשמן לא רותח מדי, כדי שהשניצלים לא ישחימו לפני שהעוף ייעשה בחלקו הפנימי. לאחר 3-2 דקות, כשהשניצל זהוב ועשוי בצד אחד, הופכים לטיגון בצד השני.
  3. מקלפים את תפוחי האדמה וחוצים אותם בצד הרחב שלהם. פורסים לפרוסות דקות ומניחים בתבנית על גבי נייר אפייה. מברישים את תפוחי האדמה בשמן בנדיבות, מפזרים מעל מלח גס ופלפל שחור גרוס ומכניסים לאפייה למשך 30 דקות, עד שתפוחי האדמה קראנצ'יים מבחוץ ועשויים מבפנים. מגישים את הצ'יפס עם השניצלים לצד רטבים כמו מיונז, פסטו וקטשופ. ובתיאבון:)

 

מתוך מגזין פנימה אייר תשפ"ג. לעוד מתכונים הצטרפו למגזין בלחיצה כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה