ארוחה בעשר דקות

פנימה חוגגת 10 שנים, וזו הזדמנות נפלאה לחגוג עם ארוחה ב-10 דקות.  בשגרה ברוכה, כשאנחנו חוזרות מהעבודה לאיסוף הילדים, פיזור לחוגים וקפיצה למכולת מיד אחרי התור לרופא, זמן ארוחת הערב תמיד מגיע מהר מהצפוי. ובימי החורף החשכה אפילו מקדימה את האוכל, כי כולם כבר מאוד רעבים.  בימים כאלה אני רוצה להודיע שהיום אוכלים טוסט או

פנימה חוגגת 10 שנים, וזו הזדמנות נפלאה לחגוג עם ארוחה ב-10 דקות. 

בשגרה ברוכה, כשאנחנו חוזרות מהעבודה לאיסוף הילדים, פיזור לחוגים וקפיצה למכולת מיד אחרי התור לרופא, זמן ארוחת הערב תמיד מגיע מהר מהצפוי. ובימי החורף החשכה אפילו מקדימה את האוכל, כי כולם כבר מאוד רעבים. 

בימים כאלה אני רוצה להודיע שהיום אוכלים טוסט או מקסימום חביתה… ואז אני מיד נזכרת במנות העשר דקות שלי!

עם קצת תפאורה סביב הן נראות כארוחות מושקעות מאוד, וטעמן אף לא נופל מכך. את הלחם המטוגן, למשל, אני חותכת לעיגולים, מוסיפה לביצה הרבה ירק ושום, ומוסיפה בצד מטבל גבינה וסלט קצוץ. מי היה מאמין שלקח לי רק 10 דקות להכין את המנה? 

בריק

כל פעם שאני מכינה בריק, הילדים מתרגשים מחדש. זה מרגיש כמו מנה מאוד מושקעת, ואני לא מגלה להם שאני שומרת את המנה הזאת רק לארוחות כאלה, כשיש לי רק כמה דקות. אני עוטפת בעלי סיגר ביצה, גבינות, פירה ועשבי תיבול, ומקבלת ביס קרנצ'י מבחוץ ונימוח מבפנים. 

6 יחידות 

החומרים

6 דפי סיגר

6 ביצים 

2 תפוחי אדמה מבושלים מעוכים לפירה

בצל מטוגן 

6 פרוסות גבינת עיזים 

צרור פטרוזיליה קצוצה 

מלח 

פלפל

שמן לטיגון 

אופן ההכנה 

1* מחממים במחבת שמן לטיגון שיכסה את שטח פני המחבת, אין צורך בשמן עמוק. כשהשמן חם, מכניסים את עלה הסיגר כשחצי עלה נמצא בשמן, והחצי השני ביד. מניחים במהירות כף פירה, בצל מטוגן, קצת פטרוזיליה ופרוסת גבינת עיזים. מוסיפים ביצה, וסוגרים את העלה. מהדקים את השוליים בעזרת מזלג כדי שהמילוי לא יברח. 

2* מטגנים במשך 3 דקות מכל צד. מוציאים בזהירות, ומניחים על נייר סופג. מגישים חם. 

לחם מטוגן בעשבי תיבול 

את הלחם המטוגן, הפשוט והרגיל, אפשר לשדרג ברגע: חותכים את הלחם לעיגול בעזרת קורצן, ומוסיפים לתערובת הביצה מגוון תבלינים ועשבי תיבול. הוסיפו מטבל גבינה וסלט טרי, והרי לפניכן ארוחה קלילה וכיפית ברגע. 

*****טיפ*****

מה עושים עם הלחם שנשאר מסביב לעיגול? חותכים לקוביות קטנות, מורחים בשמן זית, מפזרים מלח גס ואופים 20 דקות לקבלת קרוטונים.

10 יחידות

החומרים 

לחם מטוגן

10 פרוסות לחם 

צרור פטרוזיליה 

צרור כוסברה

10 גבעולי עירית 

5 ביצים 

שן שום 

מטבל

גבינת טוב טעם 

2 כפות שמן זית 

כפית זעתר

מלח 

פלפל 

אופן ההכנה

1* אם רוצים מראה אלגנטי ויפה, חותכים את פרוסות הלחם לעיגולים באמצעות קורצן (אפשר גם להשאירן שלמות). 

2* קוצצים דק את הפטרוזיליה, את הכוסברה ואת העירית, מגרדים את שן השום, ומוסיפים את הביצים. מתבלים במלח ובפלפל, ומערבבים היטב. 

3* מחממים שמן שיכסה את שטח פני המחבת, טובלים את פרוסות הלחם משני הצדדים בבלילת הביצה, ומטגנים משני הצדדים, דקה או שתיים מכל צד. 

4* מערבבים היטב את הגבינה עם שמן זית, זעתר, מלח ופלפל, ומגישים לצד הלחם המטוגן. 

סלט טוסטונים 

לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה צלחת מעניינת, ירקות טריים סביב, והטוסט הפשוט מקבל ברגע ערך מוסף. את הטוסטונים נמלא בגבינות, ונעטוף בחמאה, שתוסיף טעם וקרנצ'יות. רוטב טוב מלמעלה יחבר בין הטעמים, ויהפוך כל ביס לגן עדן. 

החומרים

לסלט 

חסה 

עלי בייבי 

בצל סגול 

10 עגבניות שרי 

6 צנוניות

אבוקדו 

לטוסטוני גבינות 

4 פיתות ביס 

50 גרם גבינה צהובה

50 גרם גבינת פטה 

25 גרם חמאה 

לרוטב 

כף מיונז

כף חרדל

3 כפות מיץ לימון 

כפית סוכר

אופן ההכנה

1* חותכים את הירקות, ושמים בקערה גדולה: פורסים דק את הצנוניות, חותכים את האבוקדו לרצועות, את החסה לחתיכות גסות, את השרי לחצאים, ואת הבצל לפרוסות דקיקות. 

2* להכנת הטוסטונים: ממלאים את הפיתות בגבינת פטה וגבינה צהובה, מניחים מעל קוביית חמאה קטנה, ומכניסים לטוסטר. כשהטוסט מוכן, חותכים אותו לרבעים, ומניחים מעל הסלט. 

3* מערבבים את חומרי הרוטב, ויוצקים מעל הסלט והטוסטונים רגע לפני ההגשה. 

קרפ פיצה

אפשר למלא אותו בגבינות או בשוקולד, במילוי שילדים אוהבים, כמו רוטב פיצה וגבינה צהובה, או במילוי שמתאים יותר למבוגרים, כמו גבינת עיזים ובצל מקורמל. הקרפ משמש מעטפת טעימה לכל מילוי. 

החומרים

לקרפ

כוס קמח

כוס חלב

2 ביצים 

2 כפות שמן 

מעט מלח

למילוי

חצי כוס זיתים פרוסים 

100 גרם גבינה צהובה

לרוטב

קופסת רסק עגבניות קטנה

כפית אורגנו

שן שום 

כפית סוכר

מלח 

פלפל 

אופן ההכנה

1* להכנת הרוטב: מערבבים בקערה את רסק העגבניות עם שן שום מגורדת, תבלינים ושלוש כפות מים רותחים, שידללו את התערובת. 

2* להכנת הקרפ: מערבבים בקערה את כל החומרים יחד. אפשר לערבב בשייקר או באמצעות בלנדר כדי למנוע גושים בתערובת. 

3* מחממים מחבת טפלון, ומשמנים מעט בעזרת נייר סופג. בעזרת מצקת יוצקים מתערובת הבלילה כמות שתכסה את שטח פני המחבת, אך לא תהיה עבה. כשהקרפ יציב מצד אחד, הופכים לצד השני. 

4* בזמן שהקרפ מיטגן בצד השני, מניחים עליו את המילוי: מורחים כף רוטב פיצה, ומוסיפים גבינה צהובה מגורדת וזיתים. סוגרים את הקרפ והופכים שוב לצד השני כדי שהגבינה תימס. 

* אפשר גם להשאיר את הקרפ פתוח, ורק להוסיף את המילוי ולכסות את המחבת (אם אין מכסה, אפשר לכסות בנייר כסף). מנמיכים את האש, ומטגנים עד שהגבינה נמסה. 

אודות הכותב/ת

שפית הבית של מגזין פנימה

כתוב תגובה