המדריך לבחירת המייק אפ המושלם

איך תבחרי את המייק-אפ המתאים עבורך ואיך תמרחי אותו נכון? כל מה שכדאי לדעת על הידיד הטוב של האישה, המייק אפ

רבות דובר על הקשר בין האישה למייק אפ שלה. החיפוש אחר המייק אפ המושלם, זה שתואם בדיוק את גוון העור, עונה על צרכייך, מכסה את כל הפגמים, ועם זאת, לא יוצר אפקט של "מסכה"; האחד שיעניק לך מראה טבעי בבוקר, לוק מוקפד בערב ולא פחות חשוב – לא ייבש את העור וימשיך לעזור לו "לנשום"  במיוחד בימינו כשעטיית המסכה הינה חלק מהשגרה. והמרקם? נוזלי, מוצק, קרמי או דחוס?

הפנים כקנבס

תפקידו של המייק-אפ הוא להפוך את הפנים שלנו ללוח חלק, ממש כמו קנבס לפני הציור ולהכין אותם לקראת האיפור. כל שימוש אחר חוטא למטרה, וחשוב שתזכרי מה ייעודו בכל פעם שאת רוכשת ומשתמשת בו.

כמה שנים טובות של חשיפה לשמש, תזונה לקויה (מטוגנים, מלוחים), עישון, זיהום סביבתי, עייפות וחרדה, הם רק קצה הקרחון של פירמידת הנזקים לעור הפנים. והתוצאה: שתי שקיות (ולא של שופינג) מתחת לעיניים, אוסף כתמי פיגמנטציה וגוון עור לא אחיד. החדשות הטובות הן, שאפשר לכסות! ובדיוק למען המטרה הנעלה, מדפי הפארם מתחדשים בשלל מוצרי בסיס: מייק-אפ, קונסילר ופודרה, אשר בתוך כמה דקות יכולים להשוות לפנייך מרקם חלק, אחיד וטבעי, גם מבלי להיראות מאופרת. זכרי, איפור ללא בסיס הוא כמו ציור על קנבס מלוכלך.

איך תבחרי את המייק-אפ הנכון?

  1. התאמה לסוג העור: לעור שמן מומלץ מייק אפ נוזלי נטול שומן במראה מאט, בעוד שלעור יבש כדאי לבחור במייק אפ עשיר בלחויות וויטמינים.
  2. חשיבות ההתנסות: חשוב לנסות את המייק אפ על הפנים או על קו הלסת ולא על גב כף היד (הגוון שלה שונה לגמרי). הגוון צריך ל"היעלם" ולהתמזג עם העור ולהתאים לגוון הצוואר.
  3. מבחן היום: לאחר שבחרת את הגוון שנראה לך מתאים, חשוב לבדוק את המייק אפ בתאורה נכונה (צאי איתו מהחנות אל אור השמש), זכרי שפלורסנט מנטרל את כתמתמות העור ויוצר אשליה של מראה מט ובהיר.
  4. עמידות: כיום ניתן למצוא מייק אפים העמידים עד ל-16 שעות ואפילו עמידים בפני זיעה ולחות, כך שאם את נוהגת לבלות שעות ארוכות מחוץ לבית, העדיפי תכשיר מייק-אפ עמיד, שלא ייעלם בדיוק ברגע שאת רוצה להיראות במיטבך.
  5. צבע המייק אפ יכול להיות, לכל היותר, עד טון אחד בהיר יותר מצבע עורך. מומלץ לא להשתמש במייק אפ בגוון כהה יותר מהעור, כי הוא נוטה לבגר ולשוות לפנים מראה של מסיכה.
  1. במידה ואת חובבת מראה שזוף יותר, מומלץ לעשות שימוש נקודתי ומחושב בחומרים בעלי שקיפות, כמו ברונזר, פודרה או סומק כהים. ניתן להשתמש בטון מעט כהה יותר למראה שזוף וקייצי.

כך תמרחי את המייק אפ כמו מאפרת מקצועית

  • הקפידי למרוח קרם לחות על אזור הפנים והצוואר, לפחות 10 דקות לפני שאת מתאפרת. קרם הלחות פותח את הנקבוביות וחשוב לחכות עד שהן ייסגרו מחדש טרם השימוש במייק אפ.
  • לנשים בעלות עור צעיר וחלק מומלץ להשתמש בספוגית למריחת מייק אפ, להרטיב אותה במים ולסחוט בחוזקה. המריחה עצמה צריכה להיעשות ב"טפיחות" ולא במריחות. מתחילים מעצם הלחי כלפי מעלה, עוברים אל מתחת לעיניים ואל העפעפיים, ממשיכים אל האף ורק בסוף מורחים על המצח. שיטה מקובלת נוספת היא "5 הנקודות": מצח, אף, סנטר, לחי ימנית ולחי שמאלית – למרוח את החומר בצורה אחידה – לכיוון הצוואר.
  • לא לשכוח את הצוואר: יש לטשטש את הגבולות עם הצוואר והאוזניים, כדי שלא יישארו קווים. אפשר לקחת מברשת גדולה עם מעט פודרה, או סומק בגוון שזוף-טבעי, וליצור באמצעותה מעבר אחיד מהפנים לצוואר.
  • לא מומלץ להשתמש בכמות גדולה של מייק אפ. אם יש לך בעיות בעור הפנים (אקנה, פיגמנטציה וכד'), כדאי לשים ראשית קונסילר על המקומות הבעייתיים, ורק אחר כך למרוח את המייק אפ.
  • בתום המריחה, מומלץ לקבע את המייק אפ עם מעט פודרה, שגם מונעת מהעור להבריק.

באדיבות: נטע קרצו-נייגר, לוריאל פריז

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה