המדריך לטיפול בפיגמנטציה

כאשר מבחינים לראשונה בכתמים כהים, אסור לקרצף, לשפשף או לקלף. קרצופים קשים עלולים לגרום לגירוי שמוביל לכתמים כהים אף יותר. כיצד ניתן להפחית באופן ניכר את הסימנים הקיימים ולמנוע היווצרות חדשים?

היפרפיגמנטציה הוא  מצב עור שכיח, המתרחש כאשר נקודה או אזור של העור מתכהה עקב עלייה במלנין.כתמים כהים הם גווני צבע המופיעים בדרך כלל על עור הפנים ועשויים להופיע גם בחלקי גוף אחרים כמו חזה, גב וזרועות. גווני צבע אלה, לרוב חומים, אך עשויים להופיע גם בצבע כחול או אפור בהתאם לגוון העור והם סוג של היפרפיגמנטציה.

חנית נצר מנהלת הדרכה של מותג הטיפוח הניו-יורקי קיל'ס מסבירה וחולקת טיפים ועצות:

 

1. כיצד גורמת השמש להיווצרות כתמים כהים וכתמי צבע? באותו אופן שחשיפת יתר לקרני UV עלולה לגרום לכוויות שמש ופיגמנטציה, השמש יכולה לגרום גם לכתמי גיל שהם סוג נוסף של פיגמנטציה. בנוסף ליצירת כתמים כהים, השמש עלולה אף להכהות כתמים קיימים. מריחת קרם הגנה מדי יום היא דרך חיונית לסייע בהגנה על העור מפני קרני UV  ולעזור במניעת היווצרות כתמי שמש.

2. כיצד סימני פוסט אקנה גורמים לכתמים כהים על העור? כאשר העור חווה דלקת או גירוי, לעיתים קרובות הוא מייצר פיגמנטציה – כתמים כהים. אקנה הוא גורם נפוץ לפגמי עור המותירים סימן גם לאחר שהפגם מתבהר. כשיש פגם מאקנה, יש להתייחס אליו במהירות שכן תסיסה של פגם קיים יכולה להגדיל את הסבירות שייווצר סימן לאחר שהאקנה כבר עבר.

3. כיצד להימנע מהופעת כתמים על העור? יש למרוח קרם הגנה עם ספקטרום רחב של UVA / UVB מדי יום להגנה מפני פגיעת קרניUV . הקפדה על שלב מניעה זה יסייע באופן משמעותי.

4. במידה ויש כתמים כהים הנגרמים מאקנה, יש להשתמש במוצרי טיפוח לעור, הנוטה לאקנה כדי להפחית את ההתפרצויות ולשמור על עור בהיר ובריא . פגם הנשאר ללא טיפול עשוי להגדיל את הסבירות שהוא יהווה סימן לאחר חלוף האקנה. לכן נטפל מיידית בכל התפרצות בפורמולה ממוקדת כמו טיפול נקודתי בחומצה סליצילית. פורמולות עם ויטמין C או חומצה סליצילית עשויות לסייע גם בהפחתת כתמים כהים ולעזור להפוך אותם פחות גלויים.

5. הריון / גלולות – יוצרים פיגמנטציה הידועה כהורמונלית. חשוב לציין כי טיפולים בהריון כמעט שלא מועילים ולכן רצוי להמתין לאחריו. כתמי העור. אחת מתוך 10 עשויה לגלות שכתמי העור ישארו גם חודשים אחדים לאחר הלידה ואפילו יחמירו כתוצאה משימוש באמצעי מניעה הורמונליים.

6. מרכיבי הטיפוח שיעזרו לטפל בכתמים כהים וגוון עור אחיד – ויטמין Cהידוע כמסייע בהבהרת העור מצוי בתוך פורמולות טיפוח העור של המותג : סרום DARK SPOT  המסייע בהפחתת ייצור המלנין בעור, במניעת היווצרות אשכולות מלנין חדשים, ואף בהאטת העברת המלנין אל פני העור. המרכיב בסרום ויטמין  C חודר ביעילות לעור ופעיל על העור למשך תקופה ארוכה יותר מצורות אחרות של ויטמיןC , מה שהופך אותו למרכיב אידיאלי המסייע בהבהרת העור. בתוך הפורמולות ישנם גם מרכיבים כמו תמצית אדמונית ותמצית שורש ליקוריץ  לעזור בשיפור ההבהרה והבהירות. תמצית ליבנה לבנה היא עוד מרכיב לטיפוח העור הידוע כמסייע במניעת כתמים כהים וגווני צבע בלתי אחידים.

7. שגרת הטיפוח הטובה ביותר לעור עם סימנים וכתמים כהים – לגוון עור לא אחיד, רצוי להתחיל בשגרת טיפוח עור מבהירה,- יש להתחיל בשטיפת הפנים עם: Exfoliating face wash המטהרת את העור בעדינות ומסירה לכלוך ומונעת זיהום. לאחר הניקוי, יש להניח Soothing treatment water בעזרת הידיים או צמר גפן.

8. טיפול בכתמים הכהים עם סרום DARK SPOT  או מסיכת פנים מבהירה יסייעו לגוון עור אחיד. ביום רצוי להשתמש בקרם לחות מבהיר, כדי לסייע לאחידות גוון העור ולמרקם עור חלק. לסיום שגרת הבוקר חשוב למרוח קרם הגנה מפני קרניUV  על מנת לסייע במניעת היווצרות כתמים כהים חדשים. ובנוסף, מומלץ לעשות שימוש באמפולות הבהרה אפקטיביות, העשויות בפורמולה מתקדמת לטיפול בעמימות וגוון עור לא אחיד.

 

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק , האינסטגרם ובסניפי הרשת:https://www.instagram.com/kiehlsisrael/

https://www.facebook.com/KiehlsIsrael/?ref=br_rs

 

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה