זהב! מי יודע?

טרנד עיצוב הבית בגווני זהב, הינו מגמה לוהטת שניראה כי תישאר פה לנצח. אם עד כה ראינו פריטים נוצצים וזהובים רק בתכשיטים ופריטי נוי, עכשיו אנו מכניסים אותם אל תוך חללי הבית להעשיר ולהרשים.

הזהב, שמסוגל להפוך כל לוק עמום לנוצץ בלי הרבה מאמץ, פותח בפנינו ממלכת עיצוב זוהרת, אצילית ונכונה מתמיד. אמנם השנה היא לא שנת הזהב – אך, טובי המעצבים אינם טועים ומכניסים למרכז הבית את גווני הזהב הנוצצים בעיצובים מרהיבים, אלמנטים זוהרים, יוקרה, המשדרים יוקרתיות ומשאירים רושם עז ונוכחות בלתי נשכחת.

בדיוק כפי מעטרים ומעצבים כל בגד בחיתוכים עשירים, כך הפך הזהב לביטוי בכל חדר בבית, החל מחדרי מגורים, מטבחים ועד לחדרי רחצה.

"דעו ליצור איזון עדין בין הגוונים, לזהב, על שלל גווניו, יש פנים רבות. לעיתים מעט מידי נעלם מבלי לשים לב ויותר מידיי הופך לקיטשי ומבולבל." מסבירה מיכל נוף, מנהלת שיווק ב'זהבי עצמון'. "הזהב ידוע כמעניק תחושת טוהר, הרמוניה וניקיון, הוא יוצר אווירה מלכותיות וסטנדרטים גבוהים, תכונות שהופכות אותו כגוון אידיאלי עבור דיירי הבית שרוצים לעצמם את הטוב ביותר." מוסיפה נוף.

מלבד היוקרתיות שלו, הזהב מתאים לכל רקע, כהה כבהיר, ותופס את העין באופן מידי. לכן, גם כמה נגיעות זהב קטנות עושות את העבודה ויוצרות אפקט אלגנטי, מרשים ולא מצועצע. חשוב לציין שכדי שהזהב לא ייתפס כקיטש, יש לבחור בקפידה את החומר ממנו עשוי הפריט שיהיה איכותי ולא יתבלה וכך יאבד מאיכות הצבע והברק.

השימוש בגוון יחיד ועוצמתי כמו זהב זו דרך פשוטה ויפה להעצמת חלל, כאשר משלבים שני גוונים כמו שחור וזהב, ההשפעה והיחס מואצים ומקבלים מראה נצחי ושימושי ביותר בעולמות עיצוב הפנים.

"הגוונים פועלים כצמד בני זוג המושלמים זה לזה. השילוב זהב-שחורן זוכה לעדנה מחודשת, וכך גם עיצובים מודרניים ביותר מחפשים לתת נגיעה מלכותית של זהב, כמו בארמון המלוכה של פעם.

כך גם בחדרי רחצה -ברז המעוצב בסגנון בעל מראה יוקרתי מכניס לחלל אווירה שיקית וחדשנית." מסבירה מיכל נוף, מנהלת השיווק בזהבי עצמון.

"דרך נפלאה נוספת להוסיף נגיעות של זהב בחלל היא על ידי אקססוריז משלימים", מסביר כפיר ועקנין, בעלים של חנות גאדג'טים ומתנות. "הזהב הוא צבע דומיננטי מאוד ונוצץ מאוד, ועל כן גם פריטי עיצוב קטנים ומדליקים ייראו ויעשו שינוי משמעותי בחלל, יקנו לו נופך אלגנטי ויוקרתי מבלי להשתלט. אלו יכולים להיות מנורה שולחנית דקורטיבית, פסל  ועד מעצור לדלת".

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה