מבית ומחוץ: עיצוב פנימי עם שרי גלסנר

בית עם ילדים וחפצי נוי, ספות בהירות, עציצים ושמיכות וינטג' מפוזרות על הספות נשמע בלתי אפשרי? תתפלאו שלא!

"אז הבית שלך מעוצב כזה?" הן שואלות כשאני מציגה את עצמי כמעצבת פנים. "מעוצב מעוצב? כזה עם חפצי נוי, ספות בהירות ועציצים?" כשאני מהנהנת אני כבר מנחשת מה תהיה השאלה הבאה: "ויש לך ילדים?" הן מקשות, "אין מצב".

אז כן, הבית שלי מעוצב כזה, עם חפצי נוי, ספות בהירות, עציצים ושמיכות וינטג' מפוזרות על הספות. אבל בחופש הגדול יש בו גם טושים על השולחן, דפים גזורים, ספרים על הספות וגם כמה גיליונות מדבקות.

איך זה מסתדר יחד?

-כאשר ברירת המחדל של הבית היא שהוא מעוצב ושמוקדש בו מקום של כבוד לחפצים, אחרי איפוס וסידור בסוף היום הוא יחזור תמיד להיות יפה ונעים.

-הגדירו מקומות מסוימים וקבועים לפעילויות חופש, כך תוכלו לתחם את הבלגן ולסייע לאיסוף מהיר (יצירה על הרצפה מעל ניילון או קרטון פרוש מתחת למזגן – זה קריר, קל לאיסוף ומוגדר).

-יש מקומות שלא נכללים בבלגן הכולל, כך שגם אם הגיעו המון חברים או בני דודים – יש מקומות שבהם לא משחקים ותמיד יישארו כמעוזים מסודרים, וכאן כל אחת תגדיר מה הגבול שלה – חדרי שינה, סלון, מטבח או מיטות.

-אם יש לכם אחסון סגור בקרבת החלל המרכזי, אפשר להעביר אליו באופן זמני או קבוע חפצים שזיהיתן שגורמים להכי הרבה בלגן.

-זה הזמן להוציא את כל כלי המטבח היפים, המיוחדים והכי הכי מעוצבים – כן כן, לא התבלבלתי – ולערוך ארוחות חגיגיות עם הילדים. גם אם מדובר בארוחה המורכבת מטוסט, סלט וחביתה, מובטחת חוויה מעוצבת ובלתי נשכחת.

-והכי חשוב – לשחרר, לנשום וליהנות מהרגע.

משפחה נחמדה עם ארבעה ילדים חשקה במרחב נעים, מכיל ופתוח שבו יוכלו לחיות בכיף ולארח חברים ומשפחה. הם פנו למעצבת רויטל גל שתעזור להם לעצב את בית חלומותיהם. בעזרת חלונות גדולים ודומיננטיים בחלל המרכזי, נוצר בית שבו פנים וחוץ מתחברים ומשפיעים זה על זה.

צילום: עידן גור

 

> המטבח בהיר ופתוח. בינו ובין פינת האוכל נבנתה יחידת מדפים מובנית המשמשת להדלקת נרות שבת ולתצוגת חפצי יודאיקה.

שולחן האוכל נפתח לגודל מכובד המאפשר ישיבה של אורחים רבים. על הקיר הודבק טפט בהיר שנותן עומק לפינה.

בכל החלל המרכזי הושם דגש על גופי התאורה שנותנים כיוון וזריקת צבע או סגנון לכל אחד מהחללים.

מילום: עידן גור

 

מול הכניסה הוקדש קיר לזכר החורבן – אומן מיוחד עיצב בטיח כיתוב דקורטיבי שמעצים את הקיר ואת ייעודו.

 

צילום: עידן גור

 

> הסלון תוכנן סביב שטיח יוצא דופן, בעל צבעים עזים וייחודיים, שהתקבל בירושה. הטקסטיל בסלון וההדום הותאמו מתוך פלטת הצבעים של השטיח, ויחד עם הרהיטים הניטרליים נוצר מראה נעים והרמוני.

לחלל המרכזי מספר פינות שנוצלו לפינות ישיבה נפרדות. אחת הפינות נוצרה סביב הקמין ומשמשת כפינת רגיעה ונחת, עם נדנדה תלויה ושטיח לרביצה מול הקמין.

קרדיט למעצבת: רויטל גל (עיצוב. פשוט. יפה), מעצבת פנים ומשביחת נכסים 052-5304857

 

מתוך גיליון תמוז תשפ"ג. לעוד תוכן איכותי וערכי הצטרפי עוד היום למגזין. לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה