יחד כל הדרך: נשים מאותגרות פוריות נפגשות

נשים מאותגרות פוריות מהיישוב כפר תפוח הקימו מיזם שנועד להפיג את הבדידות ולתת תקווה לנשים שעוברות טיפולים

שוב בדיקות דם, הזרקות, מעקב זקיקים, שאיבה, החזרה… והתהייה מתי זה כבר יקרה? ולמה דווקא אני? אם את מכירה את התחושה, דעי שאת לא לבד! אלפי נשים במדינת ישראל עוברות מדי שנה מסכת ייסורים בדרך להיריון הנכסף.

שמי רוויה בן יהודה, גרה בכפר תפוח ואימא לאביה (11) שוהם (9) ושיר הודיה .(4.5) שוהם שלנו נולד חירש ובעקבות כך גילינו בעלי ואני שאנו נשאים של גן חירשות. אחרי הגילוי, הבנו שהדרך היחידה שלנו לבודד את הגן הפגום היא לעשות טיפולי פוריות של הפריית מבחנה, או כמו שמכנים את זה בשפה הרפואית ivf+pgd.

טיפולים מתישים וכואבים. צילום אילוסטרציה

וכך, עברתי טיפולים קשים וכואבים עד שנולדה לנו שיר הודיה הנסיכה. למרות שלנשים רבות יש צורך להסתיר את עניין הטיפולים, לי דווקא היה טוב לשתף ולהוציא, זה מאוד עזר לי בהתמודדות. כמעט כל מי שהכיר אותי ידע שאני עוברת טיפולים.

אוויר לנשימה 

לפני כשלוש שנים פנתה אליי חברה מהישוב, אורלי גרוס שגם היא מאותגרת פוריות, והציעה: יש בישוב הרבה נשים שעוברות טיפולים, למה שלא נארגן מפגש לכולן? המפגש ההוא לא ממש צלח, אך אורלי לא הרימה ידיים ובמקום להתייאש היא אמרה, יודעת מה, בואי נעשה את זה אזורי! לצוות הארגון הצטרפו נשים נוספות – ליאת נחמני, יעל רון והודיה באואר, ובשיתוף רכזת הקהילה שלנו שקישרה אותנו עם המועצה קם המיזם שלנו: האושר שבדרך – לנשים מאותגרות פוריות.

התקציב שקיבלנו מהמועצה ומהיישוב הוא טיפה בים ביחס לעלות המפגשים, ולכן את רוב התקציב שלנו אנחנו מגייסות מתרומות. חשוב לנו שהנשים שמגיעות לא יצטרכו לשלם הרבה כי גם ככה בזמן הטיפולים יש הוצאות כספיות כבדות.

האושר שבדרך. מארגנות המיזם אורלי גרוס, יעל רון, ליאת נחמני, הודיה באואר ורוויה בן יהודה.

המטרה שלנו במפגשים היא ליצור הפוגה משגרת טיפולי הפוריות הקשה והמתישה, שמזמנת כאבים פיזיים ונפשיים, וגם ליצור קהילה של נשים שמבינות את הכאב המשותף לכולן ונותנות מקום לקושי ולבדידות של כל אחת. עם זאת, היה לנו חשוב שלא תהיה אווירה מעיקה וכבדה, אלא להיפך, לעשות משהו כיפי ושמח שישכיח לכמה שעות את כל הצער.

המפגשים שלנו בנויים בדרך כלל מסדנה חווייתית כמו מאסטר שף, סדנת שוקולד, שזירת פרחים, קרמיקה, תכשיטים וכדומה, ארוחת ערב שווה וסיפור הצלחה של אחת מנשות הקבוצה. מאז התחלת המיזם הרבה נשים מהקבוצה שחיכו שנים ארוכות לילד נקלטו להיריון וילדו. כל לידה כזאת בקבוצה מביאה איתה שמחה גדולה ומעודדת מאוד את שאר הנשים שעדיין מחכות.

חשוב לנו להדגיש שהמפגשים מיועדים גם לנשים שכבר יש להן ילדים. נכון שכשאין ילדים בבית בכלל התחושה היא קשה יותר ושונה, אך למרות זאת, גם אישה שכבר יש לה ילד אחד (או יותר), עדיין צריכה לעבור את כל הקושי והכאב כדי להגיע להיריון הנכסף.

בעקבות המפגשים ומתוך הצורך שעלה מנשות הקבוצה פתחנו גם קבוצת וואטסאפ פעילה שבה אנחנו מתייעצות, משתפות וחולקות את הכאב, הידע והשמחה אחת עם השנייה. הפעילות שלנו מתקיימת ברובה ביישוב כפר תפוח אבל מגיעות אליה נשים מכל הארץ (כן, גם מדימונה, נתניה, גוש עציון ופתח תקווה).

אנחנו מתפללות שכל אישה שמחכה תיקלט במהרה להריון קל ותקין בידיים מלאות! ובינתיים, אנחנו כאן אחת בשביל השנייה. 

נשים שמעוניינות להצטרף למפגשים מוזמנות לשלוח וואטסאפ למספר: 0502153940

הטור פורסם במגזין פנימה סיוון. להצטרפות למגזין לחצי כאן 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה