הכיני עצמך לקיץ: טיפים לחזרה לכושר ותזונה בריאה

  עם בוא הקיץ, הזמן האופטימלי להתחיל לחזור לכושר ולתזונה נכונה שירוממו את מצב הרוח, הגוף והנפש, כדאי וחשוב להחזיר לגוף את התנועתיות, לשפר את הכושר ולהקפיד על תזונה שתתמוך בגופנו ולא תגרע ממנו ותזיק לו. ד"ר יוני ירום רופא בכיר ברפואת ספורט ויועץ מדעי בחברת הרבלייף מעניק לנו כמה טיפים: תזונה – הקפידו על

 

עם בוא הקיץ, הזמן האופטימלי להתחיל לחזור לכושר ולתזונה נכונה שירוממו את מצב הרוח, הגוף והנפש, כדאי וחשוב להחזיר לגוף את התנועתיות, לשפר את הכושר ולהקפיד על תזונה שתתמוך בגופנו ולא תגרע ממנו ותזיק לו. ד"ר יוני ירום רופא בכיר ברפואת ספורט ויועץ מדעי בחברת הרבלייף מעניק לנו כמה טיפים:

  • תזונה – הקפידו על התזונה, זה אולי הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות למען גופכם. שמרו על ארוחות מסודרות ומאוזנות – שלוש ארוחות ביום בדרך כלל הכוללות קלוריות לא מרובות וכמות מזון סבירה בכל ארוחה, הקפידו לשלב פירות וירקות, העלו את כמות החלבונים בכל הארוחות על חשבון כמות הפחמימות והקפידו על שתיית מים לפחות 2 ליטרים ביום.
  • בנייה מחדש של המערכת השרירית– על מנת להחזיר את החוזק לגוף, התחילו בעבודה מתונה כנגד משקל. זה יכול להיות משקל גוף, משקולות, גמישות, אפשר לעשות זאת לבד בבית או באימון אישי ואפשר בחדר הכושר תחת הגבלות משרד הבריאות.
  • החזרת המערכת האירובית– הפעילות האירובית מעלה את צריכת החמצן בגוף ומגבירה את קצב הלב שמספק את החמצן הדרוש לשרירים  ויש לה קשר לרמת איכות החיים ובריאות: שליטה על לחץ דם, חיזוק שרירים, שיפור מצב הרוח (בזכות הפרשת הורמון האנדורפין במוח), שיפור תפקוד הלב והמערכת החיסונית, ועוד.  מומלץ מאוד להתחיל באימונים אירוביים כמו: ריצה, אופניים, קרוס טריינר וכדומה. למי שרץ גם קודם, מומלץ להגדיל מרחקים, מהירות ומשך הזמן ולאתגר את הגוף בהדרגה.
  • הסתגלות לחום בהדרגה – בעונה זו הימים הולכים ומתחממים. שינוי חד בתנאי הסביבה מעמיד את הגוף הפעיל בפני אתגר, שבכדי לצלוח אותו בשלום עליו לעבור שלב של הסתגלות הנקרא אקלום. מומלץ להתאמן בשעות הפחות חמות ולהחשף באופן הדרגתי לחום על מנת לאפשר אקלום בצורה אופטימלית ולמנוע נזקים מהתחממות יתר של הגוף.
  • חיזוק המערכת השרירית- בשלב שכבר נכנסתם לכושר ובניתם מחדש את המערכת השרירית, יש להעלות את ההתנגדות לגוף כלומר לעלות את משקל המשקולות וכן לשנות תרגילים לרמת קושי גבוהה יותר , כך תמשיכו להעניק גירוי לשריר ותחזקו את המערכת השרירית . מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר ולבנות תוכנית המותאמת אישית ליכולת ולצורך.

בהצלחה ובריאות איתנה לכל!

 

הכתבה באדיבות הרבלייף

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה