עושה שוק: סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה

הקורונה העניקה לי הזדמנות מצוינת להכיר קצת יותר מקרוב את שוק מחנה יהודה הירושלמי. גיליתי שהשוק מוצף בכל כך הרבה מקומות טובים לאכול בהם, שהבחירה קשה. בעיניי הבילוי האולטימטיבי כאן הוא בשעות בערב, כשאווירת הבילוי בשיאה, לאכול איפה שמתחשק וכמה שמתחשק, ולטעום מכל העולמות.

מה בתפריט?

את הערב, שבחרתי לבלות עם בעלי גלעד, התחלנו ב"ג'חנון בר", בסטה שהאוכל בה מבוסס על מלאווח וג'חנון. אני הזמנתי "פתות" (35 ₪) שזה חתיכות מלאווח מטוגנות יחד עם ביצים, בצל, זיתים וגבינה קשה מגורדת מעל. גלעד הזמין "ממולאווח" (25 ₪) מלאווח מגולגל כמו לאפה וממולא בתוספות לבחירה, אנחנו בחרנו בחומוס, טחינה ירוקה, פלפלים קלויים, בצל ופטריות מטוגנים, קצת סלט קצוץ, חמוצים, ביצה קשה, בצל חי ופטרוזיליה. אני מודה שחששתי מכמות הטעמים, אבל התוצאה הייתה מופלאה. המלוואח מוכן פה במידת עשייה מדויקת, וכל ביס היה חגיגה של טעמים.

הפתות היה גם הוא מוצלח ומעניין, ואפילו נולד בי הרצון להכין אותו בבית, רק הזיתים השתלטו קצת על הטעם, ובדיעבד הייתי מוותרת עליהם. שתי המנות היו משביעות מאוד. מי שמחפש סיור חווייתי בשוק, מומלץ להסתפק במנה אחת לשני אנשים.

המשכנו לשוטט בשוק וליהנות מהמראות, מהריחות ומהקולות. היה בלתי אפשרי לפספס את קדחת הכנאפה שאחזה בסמטאות, אז כדי לצאת ידי חובה ולהבין על מה המהומה עצרנו ב"כנאפה ירושלים". מנה במקום עולה 25 ₪, כולל כדור גלידה על חשבון הבית. הכנאפה לא הייתה מתוקה מדיי, והגיעה עם מעט תוספות (שלא יגנבו את ההצגה) של פיסטוקים, שערות חלבה ורוטב קינדר בצד. חוויה כיפית וטעימה.

בשלב הזה כבר הייתי מלאה, אפילו שהיו עוד כל כך הרבה דברים מעניינים לטעום (יש לי כבר רשימה מוכנה של מקומות לבדוק לפעם הבאה). לסיום עצרנו ב"איש האתרוגים", דוכן ותיק שמוכר מיני מיצים מיוחדים (ולא רק!) מפירות בעלי סגולות רפואיות. אפשר לבקש טעימה קטנה, מה שמקל על הבחירה. אנחנו לקחנו כוס בינונית (17 ₪) של מיץ ג'ינג'ר־תפוח ללא סוכר. משקה מתוק וחריף שהבריאות מורגשת בכל לגימה שלו. לחובבי הז'אנר, אפשר לקנות במקום בקבוק גדול ולקחת הביתה. קנינו גם כוס קטנה של "משקה המלכים" (5 ₪), משקה חם וכהה שמזכיר שוקולטה. שימו לב מה יש בו – קינמון, ג'ינג'ר, הל, פלפלת ושוקולד מריר. הוא היה מעולה ומחמם במיוחד.

לסיכום, סיימנו את הערב שבעים ומרוצים, עם הרבה "טעם של עוד" מהמקום המופלא הזה. מומלץ!

***** חמישה כוכבים

 

ג'חנון בר: חלבי – רבנות ירושלים, האגוז 30

כנאפה ירושלים: חלבי – מהדרין, עץ חיים 22

איש האתרוגים: רבנות ירושלים, האגוז 10 

לסיור חווייתי בשוק מומלץ להגיע בשעות הערב, מסביבות השעה 19:00 והלאה.

כנאפה מחנה יהודה

צילום: נעמי מלאכי

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה