על המדף: חיים בתפר

במהלך השנים עברה המחברת תהליך בירור של הזהות הדתית שלה, ובספרה היא חוזרת ומתחקה בחיפוש הפנימי הבוער אחר מקום, שייכות וזהות

גבולות, חופש, חיפוש ובחירה מצויים בספר 'בוא נדבר אמת'. רז היא בוגרת אולפנה המתגוררת בבת עין שבגוש עציון, מחפשת את דרכה בעולם ובודקת את גבולות הגזרה של עצמה. במפגש גורלי על שפת הכינרת עם אמיתי, חוזר בתשובה המחפש גם הוא את מקומו בעולם היהדות, נפתח מסע כואב ומרגש עם העולמות הפנימיים והחיצוניים שלהם. הדמויות בספר מגיעות ממגוון הקשת הישראלית, ומפגישות את הקורא עם ההתחבטויות הרבות שבחיפוש העיקש אחר האמת, והקושי למצוא מקום בתוך תתי המגזרים הרבים שקיימים בדת שלנו.

זהו רומן הביכורים של מיטביה כהן (נשואה, אם לשישה מגוש עציון), אשר חוותה בעצמה את המפגש בין עולמות התשובה. אימה חזרה בתשובה לפני שנולדה ואביה נשאר חילוני, היא גדלה בשנותיה הראשונות בקהילה סגורה של ברסלב בצפת ולאחר גירושי הוריה עברה עם אימה שנישאה בשנית ליישוב בת עין שבגוש עציון, יישוב המרכז בתוכו בעלי תשובה רבים שלא מצאו את מקומם בחברה החרדית. במהלך השנים עברה המחברת תהליך בירור של הזהות הדתית שלה, ובספרה היא חוזרת ומתחקה בחיפוש הפנימי הבוער אחר מקום, שייכות וזהות.

במילים ציוריות ונוגעות משרטטת כהן בעדינות את עולמן של הדמויות, את המורכבות בה חיים חוזרים בתשובה, הקונפליקטים מול הילדים והמתבגרים שלהם, מול ההורים והחברים שנשארו בצד השני של המתרס, ובין שאלות בלתי פוסקות לאמונה פנימית.

זהו רומן נקי ומקסים המעורר לדיון ומחשבה אודות עולמם של בעלי התשובה בחברה הדתית והחרדית, מציף סוגיות מורכבות על תרבות ה"מה יגידו" הנצחית ועל האחריות הקהילתית להיות שם בשביל כל אחד שמחפש מקום ולתת לו תחושה של בית.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה