על המדף: קדיש, יתום

בלי לחשוב פעמיים היא עוזבת את זירת המהומה שביישוב הקטן ויוצאת לגלות את האמת. במסע בן 48 שעות היא נחשפת לסודות נוספים וליחסים הקשים שלה ושל אימה

אני כבר מחכה לסרט הקולנוע שייצא לאקרנים בעקבות הספר הזה. יש בו כל מה שסרט טוב צריך: גיבורה שנקלעת בעל כורחה לדילמות קשות ונאלצת להתמודד איתן, מערכות יחסים סבוכות, סודות שפותחים תיבת פנדורה, מתח, אקשן וכמובן – סיפור אהבה, כמעט בלתי אפשרי, אבל נקי וטהור. ומעל הכול, יש מאבק הלכתי, דתי, עם ניחוח פמיניסטי, על מקום האישה בעולם המצוות מהן היא פטורה אך בוחרת בכל זאת לקיים.

שירה אביצור ביקשה לומר קדיש יתום לאחר פטירתו הפתאומית של אביה האהוב, במשפחתה נטולת הגברים. היא לא שיערה לעצמה שלצד אימה, המתנגדת הראשית, יעמדו רב היישוב החדש (והצעיר והרווק), כל מתפללי בית הכנסת ביישוב, ואפילו יוזעק רב היישוב הפורש שמתמודד כעת לרבנות הראשית לישראל וינסה לעצור את המהלך המהפכני בלי לבחול בשום דרך.

מנגד, יגיעו להבעת תמיכה חברתה האמריקאית, מצוידת בחבורת תיירות חדורות ציונות, אידיאלים ופמיניזם, ויפזזו עם ספר תורה על הדשא של בית הכנסת. כדי לעצור את המאבק האישי שתופח כמו להבת אש למאבק נשים דתיות למען שוויון זכויותיהן בדת, נוחת על כתפיה הצרות של שירה סוד אפל מעברו של אביה המושלם והאהוב.

בלי לחשוב פעמיים היא עוזבת את זירת המהומה שביישוב הקטן ויוצאת לגלות את האמת. במסע בן 48 שעות היא נחשפת לסודות נוספים, ליחסים הקשים שלה ושל אימה וליחסיה האוהבים והמורכבים מול אחותה תהילה. היא תוהה מתי לעמוד על רצונותיה שלה ומתי ואם בכלל לסגת כמה צעדים אחורה כדי לפנות לאחרים את הדרך.

הלב שלה, שמתעורר פתאום לחיים עם הגעגוע השורף לאביה שנעלם בלי להיפרד, החלומות הפרועים והנפלאים שלה, והמאבק שהתחיל מהשתוקקות לומר קדיש על אביה, הופכים למאבק על החלטות גורליות בחייה שמעמיד אותה בפני האמת.

'ד"ש לגן עדן' | הוצאת סחלבים | אתי אלבוים, אפשר לקנות מהסופרת דרך הווטסאפ במספר: 054-06553677

קרדיט: מיכל פרץ

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה