תרופה למכה: טיפים טבעיים לחיזוק הגוף לקראת החורף

החורף כבר כאן, ואיתו המחלות והצינון המעיק. ריכזנו עבורכם טיפים טבעיים לחיזוק המערכת כדי לעבור את החורף בשלום

שרה בר אשר, נטורופתית

החורף אמנם עוד רחוק מלהיות בשיאו אך זה לא מונע ממחלות לפלוש לשגרת חיינו.
על מנת שנוכל לעבור את החורף בשלום כשאנחנו מכורבלים מתחת לשמיכת פוך בריאים ושמחים, חשוב שנערך בהתאם.

בכתבה שלפניכם הנטורופתית שרה בר אשר, מרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון, מביאה טיפים שיעזרו לכם לחזק את הגוף ולנצח את מחלות החורף באשר הן.
בר אשר מדגישה שכל הטיפים לא פוטרים מהצורך להידבק אצל הרופא. להיפך.

להקדים תרופה למכה

על מנת שצינונים ודלקות לא יתפסו אתכם לא מוכנים, חשוב להצטייד מראש בתוספי התזונה ובצמחי המרפא שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום. יש לזכור שפעמים רבות המחלה תוקפת באופן פתאומי, ואין את הפנאי להכין חליטות מיוחדות או ליטול צמחי מרפא נדירים. לכן, כדאי להשתמש בתוספי תזונה ובאמצעים נוספים זמינים שניתן למצוא אותם בכל בית מרקחת או בית טבע. 

כאב גרון

מי שסובל מכאבי גרון, יודע לזהות את התחושה מיד כשזה מתחיל. אם תטפלו בזה בתוך שעה עד שעתיים הראשונות, רוב הסיכויים שתצליחו להתפטר מ"התענוג" תוך זמן קצר. לכן, כדאי שתמיד יהיה אתכם בתיק, כדור מציצה של פרופוליס. פרופוליס אינו תרופה אלא תוסף תזונה שמכיל צמחי מרפא וניתן לרכוש אותו בכל בית מרחקת או בית טבע.

למי שסובל מליחה- מומלץ לשתות כל בוקר חצי לימון סחוט במים פושרים. הדבר טוב גם למניעה וגם לטיפול.

צינון

הדבר הכי חשוב כשמצוננים הוא להוציא את הנוזלים החוצה ולא ליבש אותם בתוך הגוף.
לשם כך כדאי להשתמש בשמן מנטה סיני. תמרחו טיפה ממנו על כל נחיר. תוך שניות העיניים יתמלאו בדמעות. זה לא נעים. אבל כשהכול יצא החוצה, תוכלו לישון מצוין. כשמדובר בילדים ובתינוקות עדיף להשתמש במי מלח שגם הם עושים את העבודה מצוין. 

כאב אוזניים

אחת השיטות הטבעיות והמוצלחות ביותר בכאב אוזניים היא שיטת השמנים. קחו כפית של שמן זית והניחו אותה מעל הלהבה של הגז. תחממו מעט את השמן. הניחו את האצבע שלכם כדי לבדוק שהשמן חמים, אך לא רותח. טפטפו לתוך הכפית טיפה אחת של שמן אתרי בשם לבנדר שירגיע את הכאב וטיפה אחת של שמן אתרי שנקרא, טי טרי (עץ התה) שיחטא את האוזן. קחו צמרון של תינוקות והספיגו את השמן בצמרון. לאחר מכן הניחו את הצמרון החמים באוזן. התחושה החמימה היא מאוד נעימה ומרגיעה. כעת, הספיגו גם את צידו השני של הצמרון בתוך הכפית עם השמנים, תקלפו את צמר הגפן מהצמרון והשאירו אותו בתוך האוזן. ניתן לחזור על הפעולה כל כמה שעות עד שהבעיה תיפתר. השיטה עובדת מצוין על מבוגרים, ילדים ותינוקות.

סדרת הרצאות על תזונה בריאה בתוך המשפחה מאת שרה בר אשר. לחצו להגדלה

פרוביוטיקה

כמוסות של פרוביוטיקה מכילות מיליארדים של חיידקים ידידותיים. החיידקים הידידותיים תורמים לחיזוק מערכת החיסון וחיוניים לפעילות השוטפת של הגוף. כיום ניתן למצוא מבחר רחב של יוגורטים שנמכרים בכל סופר מרקט ומכילים פרוביוטיקה. חשוב לדעת, שפרוביוטיקה שנמצאת ביוגורטים היא בכמות יחסית קטנה למה שגוף האדם זקוק כשחולים ובנוסף לזה אצל הרבה אנשים מוצרי חלב גורמים לצינון ולליחה. לכן, אני ממליצה כשחולים לרכוש פרוביוטיקה בכמוסות, אותם ניתן למצוא בכל בתי טבע ובתי מרקחת. תוסף תזונה פרוביוטי מתאים מגיל אפס עד 120. שימו לב, לכל גיל יש את החיידקים שטובים למעיים שלו. 

ויטמין C
הוא אחד הוויטמנים החיוניים לגוף האדם, הנמצא בין היתר בפירות הדר. עם זאת כשחולים אי אפשר להסתפק רק בוויטמין C שבפירות הדר ויש לתגבר את הגוף בכמוסות עם הוויטמין. שימו לב, ישנם סוגים רבים של וויטמין C ועל מנת להגיע לתוצאה המיוחלת, יש להתאים את הסוג באופן אינדיבידואלי למשתמש.

אודות הכותב/ת

תגובה אחת

כתוב תגובה