אנרגיות מתחדשות: החטיף הנכון

סוף החופש מתקרב, ואם את חשה שאת צריכה מדי פעם משהו קטן שייתן לך אנרגיה – את לא היחידה! קבלי מתכון לחטיף אנרגיה עשיר בסיבים תזונתיים, שיוסיף לך כוח בימים ארוכים. החטיף מושלם גם כנשנוש לילדים לבית הספר, ביחד עם פתק אוהב של יום טוב מאמא.    חטיף אנרגיה (תבנית 20X30) החומרים : 2 כוסות קוואקר דק

סוף החופש מתקרב, ואם את חשה שאת צריכה מדי פעם משהו קטן שייתן לך אנרגיה – את לא היחידה! קבלי מתכון לחטיף אנרגיה עשיר בסיבים תזונתיים, שיוסיף לך כוח בימים ארוכים. החטיף מושלם גם כנשנוש לילדים לבית הספר, ביחד עם פתק אוהב של יום טוב מאמא. 

 

חטיף אנרגיה (תבנית 20X30)

החומרים :

2 כוסות קוואקר דק

3 כפות שמן

2 כפות סוכר חום

1 כוס גרעיני חמנייה

1 כוס גרעיני דלעת

1 כוס פקאנים שבורים

⅓ כוס סירופ מייפל

⅓ כוס סילאן

1 כוס חמאת בוטנים

מעט מלח

מעט קינמון

מעט אבקת אגוז מוסקט

 

אופן ההכנה

  1. מערבבים בקערה את הקוואקר, השמן, הסוכר החום, הפקאן, גרעיני החמנייה וגרעיני הדלעת.
    מוסיפים את הסילאן והמייפל ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

    צילום: רעות קורנברג

    צילום: רעות קורנברג

  2. משטחים את התערובת בתבנית, וקולים בחום 180 מעלות כ־20 דקות, עד להשחמה קלה. במהלך האפייה, פותחים מדי כמה דקות את התנור ומערבבים את התערובת מצד לצד כדי שלא תישרף.
    צילום: רעות קורנברג

    צילום: רעות קורנברג

  3. מוציאים מהתנור, מצננים את התערובת ומחזירים לקערה. מוסיפים את חמאת הבוטנים והתבלינים ומערבבים עד לאיחוד. מרפדים תבנית בנייר אפייה, משטחים שנית את התערובת, מיישרים ומהדקים היטב. מקפיאים למשך שעתיים לפחות.
  4. מחלצים את העוגה מהתבנית, וחותכים למלבנים בעזרת קלף או סכין חדה. שומרים במקרר בקופסה אטומה כשבועיים או במקפיא עד שלושה חודשים.

טיפ מנצח: ניתן לגוון את הטעם ולהמיר כמחצית מכמות חמאת הבוטנים בטחינה, ולגוון את התערובת עם סוגים שונים של אגוזים, בוטנים, חמוציות וכדומה.

מתוך גיליון אלול תשפ"ג. לעוד מתכונים ותוכן איכותי במיוחד עבורך הצטרפי למגזין פנימה בלחיצה כאן

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה