בוקע חלוני רקיע: האלבום האחרון של דוד רפאל בן עמי ז"ל

בהושענא רבה הלך לעולמו בטרם עת, הזמר ר' דוד רפאל (דדי) בן עמי ז"ל. עם תום ימי השבעה, רואה אור בתפוצה רחבה האלבום האחרון שהקליט – 'בוקע חלוני רקיע', בו הוא מבצע מניגוניו של הרב יצחק גינזבורג

70 שנות חייו המרתקות של הזמר ר' דוד רפאל בן עמי ז"ל שנפטר בטרם עת בהושענא רבה האחרון, התחילו בקיבוץ נהלל השוכן בצפון עמק יזרעאל והסתיימו בשכונת בתי אונגרין הירושלמית. בניגוד לבעלי התשובה הבודדים של אותה תקופה שהשאירו את כל עולמם מאחור, הוא בחר להמשיך עם עולם הנגינה.

בן עמי היה הראשון שהוציא לאור קלטות ותקליטים של ניגוני רבי נחמן מברסלב ותלמידיו. "העניין של הניגון מאוד חשוב לי", סיפר לא מזמן, "הייתי לוקט וקולט מכל הזקנים את כל השירים והניגונים, לא רק מברסלב". לאחר שהוציא ארבעה אלבומים, והקליט עוד הרבה ניגוני ברסלב עתיקים שלא יצאו במסגרת אלבומים, אך נמצאים בערוץ היו-טיוב שלו, לקח פסק זמן מוסיקלי של חמש-עשרה שנה. "בכלל לא חלמתי ולא עלה בדעתי להקליט ולהופיע. היו לי כל מיני רמזים מהשמיים ובכל מיני הפצרות מכל מיני מקומות, במיוחד מהרב יצחק גינזבורג שחשב שאני צריך להמשיך לשיר".

הקשר הממושך עם הרב גינזבורג הגיע לשיאו עם הפרוייקט המוסיקלי האחרון של ר' דוד רפאל, אשר חש כי הניגונים של הרב גינזבורג הם ביטוי פנימי של עבודת ה' וראוי לגאול אותם ולזכות בהם את הרבים. מתוך כך החליט, בעידוד חברים נוספים, להקליט אלבום שלם מניגוני הרב גינזבורג, כשלרבים מהניגונים התאים בן עמי בעצמו את המילים. כארבע שנים עבד בן עמי על האלבום, בהפקתו המוסיקלית של ארז לונברג. התוצאה היא האלבום 'בוקע חלוני רקיע' שכעת, עם פטירתו של בן עמי, רואה אור מחדש בתפוצה רחבה. "הרגשתי חיבור עם מנגינות כאלה שאני מרגיש בהם את הקב"ה. זאת המגמה שלי וזאת המגמה של כל הצלילים", כך אמר ר' דוד רפאל ז"ל, יהיו הניגונים הפנימיים נר לזכרו.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה