המדריך לשידוך החברים

עשי עסקה עם הקב"ה: "אני עושה בשבילה את המאמץ ונכנסת לזה, אז בבקשה, תשלים אותי מלמעלה". בסוף העזרה שלו היא עיקר הסיפור. לכי עם התפילה הזו, ובעזרת ה' תראי ניסים

"את יודעת כמה ניסיתי ולא הצלחתי?! בקושי לדייט הצלחתי להוציא זוג. פשוט אין לי את זה. מתה למצוא לה כבר את האיש שלה, יותר מכל דבר בעולם, אבל מה לעשות, אני פשוט לא טובה בשידוכים". נשמע לך מוכר? לא רק לך.

כדי להקל על אנשים למצוא שידוך לחברים שלהם הכנו מדריך מיוחד – "ממניעות לחתונות". כך כל אחת תוכל לקחת חלק בסיפור הזה. כי חלאס, הגיע הזמן, השנה יותר מתמיד, לרקוד בכל החתונות.

 

  1. להפשיל שרוולים

פשוט ככה. לבחור חברה אחת ולקבל החלטה פנימית שאת מוצאת לה הצעה מעולה, ויהי מה! תתמקדי רק בה (או בו, אם את בוחרת בחבר) ואל תראי בעיניים. בכל מפגש בעבודה, בגינה, בסופר, בבריכה ובשיחה עם אחותך בטלפון תשתפי בפרויקט שלקחת על עצמך. "שומעת רגע, אולי יהיה לך רעיון… אני מחפשת מישהו ל…" ככה. אין שיחה שאת לא מעלה אותה. 

אל תסמכי על הודעה בווטסאפ, הרשת הזאת עמוסה כל כך, וקשה מאוד שזה ייגע ויעורר מישהו לחשיבה אקטיבית. בסוף אין כמו שיח פנים אל פנים. רוצה להגדיל לעשות? קבעי אצלך ערב מאצ'־אפ לכמה זוגות. אחת לחודש, אפשר כל פעם בבית אחר. רוצה להגדיל עוד יותר? יש מיזמים שנועדו בדיוק כדי לעזור לך למצוא הצעות. חפשי אותם: 'שגרירים בלב', 'מאצ'רס' ודומיהם. הם שם והם עושים עבודה מדהימה. לכי על זה.

 

  1. לעבוד לבד זה מאוד נחמד, אבל לעבוד בשניים זה נהדר כפליים! 

ממש כמו בספורט, כשאת מקבלת על עצמך לעשות כושר מול היוטיוב עם עצמך בבית, את מחזיקה מעמד בערך חודש. אבל כשאת רוכשת מינוי לסטודיו עם נשים נוספות, או קובעת זמן קבוע להליכה עם חברה, זה עובד הרבה יותר. ככה גם בשידוכים. התחברי עם חברה או אפילו שלוש־ארבע חברות, פתחו לכן קבוצה, ותהיו על זה ביחד. החשיבה המשותפת, העידוד, היצירתיות, הדרבון ההדדי (וגם עידוד כשקשר מתפרק), כל אלו הם כלים מצוינים כדי למצוא הצעות טובות, להתחדד עליהן, וגם פשוט כדי להצליח להתמיד. התמדה היא הסוד האמיתי מאחורי כל שדכן רציני. 

 

  1. חדר בריחה 

יש כאלה שבורחים ומתייאשים אחרי ניסיון אחד שלא צלח ומפסיקים לנסות לשדך. חשוב להבין שלפעמים דרושים 76 ניסיונות על הפנים, ורק בניסיון ה־77 מחכה לך בינגו. הניחי בצד את הרומנטיקה של שידוך מהיר וקל, הסכימי לקבל את האכזבה, ותחליטי שלא משנה מה, את ממשיכה ומתמידה. 

 

  1. עם יד על הלב: את היית יוצאת איתו?

אל תציעי סתם. אומנם קשה לחזות איזו הצעה תתאים, אבל אם תזרקי לחברה הצעות בלי סינון, היא תתחיל להיות חשדנית ופחות תסמוך עלייך להבא, ובצדק. חשוב לה לשמור על עצמה ועל הכוחות היקרים שלה. תעבירי הצעה רק אחרי שדיברת עליה עם מכר נוסף שמכיר אותה. היי בטוחה שזה אדם נורמלי ולא הזוי או רחוק ממנה שנות אור, ואז, כשתציעי, הסיכוי שהיא תיענה בחיוב יהיה גדול פי כמה, כי את יודעת על מה את מדברת.

 

  1. עם הסבר נלווה ובלי שיפוטיות

כשאת מציעה, תתחילי בלהסביר מה בו תפס אותך וגרם לך לחשוב שאולי זה יתאים. זה ממש עוזר להיענות להצעה. את לא יודעת מה בדיוק היא מחפשת? אל תלכי מדי על ביצים. פשוט תרימי טלפון, תשלחי לה הודעה, תבקשי שתכוון אותך, מה קריטי לה בהצעה. בלי שיפוטיות – זה רק ירחיק אותה ממך. 

 

  1. יהיו לרצון אמרי פי

עשי עסקה עם הקב"ה: אני עושה בשבילה את המאמץ ונכנסת לזה, אז בבקשה, תשלים אותי מלמעלה. בסוף, הסייעתא דשמיא היא עיקר הסיפור. לכי עם התפילה הזו בכל פעולה, ובעזרת ה' תראי ניסים. כל עניין הזיווגים זה מאיתו לגמרי, זה מה שבורא עולם עושה מאז בריאת העולם. אנחנו רק השליחות שלו. 

 

  1. כשהנס יגיע – ספרי לכל העולם ואשתו. זה מידבק ונותן כל כך הרבה כוח להמשיך! 

 

מתוך גיליון תמוז תשפ"ד,

לעוד תוכן ערכי, נשי וישראלי הצטרפי היום למגזין פנימה, להצטרפות לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה