עצמאית? אל תפחדי לתת ידע מקצועי בחינם

עצמאית? דרך טובה להביא לקוחות היא באמצעות העברת ידע בחינם. כמה סיבות שכדאי גם לך להצטרף ולהעביר הלאה את הידע המקצועי שלך, ולמה \ה לא יפגע בך אלא רק יסייע

יש הרבה סיבות להיות עצמאית. זה מאפשר לך גמישות בשעות עם המשפחה, זה מאפשר לך להתעסק בתשוקה שלך ואת יכולה להביא את עצמך לידי ביטוי באופנים אחרים. ובכל זאת עסק עצמאי הוא עסק ואחד מנושאי העיסוק העיקריים של כל עצמאית הוא הבאת לקוחות. יש דרכים רבות לעשות את זה. קידום ממומן, קידום אורגני, שיתופי פעולה, המלצות מפה לאוזן ועוד.

אחת הדרכים להביא לקוחות באופן אורגני, כלומר לא באמצעות פרסום ממומן, היא לייצר תוכן שיקדם את העסק שלנו, או ספציפית, לחלוק ידע. את הידע הזה אפשר לחלוק בכל מני דרכים: בסרטונים ביוטיוב, בעמוד אינסטגרם, בבלוג באתר, במדריכים באתר ובפייסבוק או במענה על שאלות בכל מני קבוצות. כל האמצעים כשרים בשביל להפיץ את הידע המקצוע שלנו בתקווה שזה יביא לנו לקוחות.

עם זאת, הפחד הגדול של הרבה עצמאיות במצב הזה הוא שאם נפזר את הידע הזה בחינם, כבר לא יגיעו אלינו. הרי המחשבה הראשונה של הרבה עצמאיות בנוגע לידע שלנו היא שאנשים משלמים לנו על הידע הזה, ושהעסק שלנו לא יתקיים אם פשוט ניתן לאנשים את הידע שלנו בחינם. ב"ה, זה כבר לא המצב.

הכל כבר קיים, זאת יכולה להיות את שמקיימת אותו

כל שאלה שלא תשאלי, כל חיפוש שלא תחפשי – את תמצאי תשובות אליו באינטרנט. איך לתפור מטפחת ואיך לקשור אותה, איך להכין את המאכל הזה, מה זאת שיטת הטיפול הזאת ואיך לבנות בבית שרפרף, אפילו איך לבנות לעצמך אתר מא' ועד ת' – המידע קיים ונגיש, צריך רק למצוא אותו.

במצב שכזה, אם את מאמינה בעצמך, בידע שלך ובעסק שלך – למה שהמידע לא יהיה שלך, וכשמחפשים לא ימצאו אותך?

המידע באינטרנט לא מחליף מענה אישי

המידע באינטרנט גנרי ולא יכול להתאים לכולם באותו האופן. זה כמו ההבדל בין שאלת רב פרנטית, כולל תיאור המקרה, וקבלת תשובה מרב שאת סומכת עליו – לבין חיפוש מה כתבו על זה באינטרנט. מידע כללי יכול ליידע את הקוראים שאת מבינה בסוגיה, ולתת להם מענה מסוים – אבל למענה שמותאם אישית לצורך שלהם כבר צריך להיפגש אחד על אחד ולדבר.

ואם את פוחדת שתיפול שגגה תחת ידך, בכל טקסט שאת מפרסמת את יכולה להוסיף את הדיסקליימר שמדובר במידע כללי ולמענה בסוגיות פרטניות מוזמנים לדבר איתך.

על מה כן נעזרים בנו?

מאחר שהמידע נגיש, הצורך של אנשים בנו הוא למענה פרטני ולליווי שלנו. באנשי מקצוע נעזרים האנשים שלא יודעים איך להתחיל לבד תהליכים, או שצריכים הנחיה וליווי. סוג אחר של לקוחות נמצא שם בשביל הרמה המקצועית. גם אם הידע שם, אנחנו כנשות מקצוע הקדשנו שעות רבות ללימוד ולצבירת נסיון באופן שאדם שרק מתחיל, או שלא עוסק בתחום לא בטוח שיצליח להגיע אליו בעצמו.

הטיפים באדיבות ליאור שפירא, קידום אתרים בגוגל

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה