נשים קטנות: הפקת אופנה לנערות

מודל היופי במגזינים וברשתות החברתיות גורם לנשים ובמיוחד לנערות להתכווץ ולנסות להידמות למודל לא ריאלי. איך משנים את זה? בעזרת חינוך למודל אמיתי והמון פרגון. הפקה לנערות אמיתיות ויפות

מי מודל היופי שלך?

מכירות את זה שאתן פותחות מגזין ,מדפדפות בפייסבוק או באינסטגרם ורואות נשים רזות ויפות שיופיין מרגיש לך רחוק כל כך מאיך שאת, חברותייך ובנות משפחתך נראות?
האם שמת לב איך הדבר משפיע על מצב רוחך?
הגיוני. הוכח כי חשיפה לתמונות במגזינים מביאה לעלייה במצב רוח שלילי ואי שביעות רצון מהגוף (Tiggman&Macgill,2005). לרוב, מה שאנחנו רואות זה נשים בהירות, יפות, רזות לעיתים באופן קיצוני ובתת משקל. הן תמיד לבושות בבגדי מעצבים שנמכרים בהון עתק, מאופרות בכבדות ולבסוף, אם זה לא מספיק, התמונות גם עוברות "ריטוש"- בפוטושופ – הצרת היקפים, העלמת קמטים, תוספת שיער ועוד כיד הדמיון הטובה.

בלחיצת עכבר משתנה המראה החיצוני עד שהדוגמניות מתקשות לזהות את עצמן. ובאופן אבסורדי מייחלות להיראות כמו ההיא בתמונה. בסופו של התהליך, אנחנו והבנות שלנו נחשפות לתמונות " מושלמות" ולא מציאותיות כאלה ומאמצות לעצמינו באופן לא מודע את האמונה שכך אישה אידאלית צריכה להראות.
המרחק בין המציאות שלנו, כנערות,כנשים ובטח אמהות אחרי לידות הולך וגדל והתסכול יחד איתו בעצם הצפייה שלנו בתמונות של נשים שמהוות אחוז קטן מהאוכלוסייה וראייתן כברביות חסרות כל פגם. באופן אוטומטי ולא מודע אנחנו משוות.

השבוע שמעתי את מעין קרת בהרצאה לנערות במסר יפה שעלינו לאמץ לעצמנו: שכל אחת תאמץ מודל יופי קרוב למי שהיא, שדומה לנתונים הבסיסים שנולדתי איתם ולא להילחם במשהו ששונה ממני ובלתי אפשרי להשגה. מישהי שדומה לנו בצבע העור, במבנה הגוף, בסוג השיער אם זה תלתלים או חלק, וכך לא נתאמץ לשנות את עצמינו ולחיות בתסכול אינסופי.

בהפקה זו אפשר לראות נערות מתוקות ואמיתיות, שונות זו מזו. עברנו יחד דרך בשיח על דימוי הגוף שלנו וראיה ביקורתית על מה שאנחנו רואות וצורכות ברשתות החברתיות, העיתונות והמדיה. בתמונות הנערות פשוט – נערות. ביופיין הטבעי ,לבושות בבגדים חמים ומותאמים למזג האוויר, בגדים האהובים עליהן שהן בחרו ומציגות בפשטות את היופי בנערוּת.
מאחלת לנו כחברה שיותר ויותר נערות ונשים יחשפו ליופי הפשוט והמגוון הזה ותחלחל בהן ההבנה שגם הן יפות בדיוק כפי שהן ❤

צילום: טלי לוי – גוונא

אודות הכותב/ת

הכותבת היא סטייליסטית, עובדת סוציאלית (M.A) ומטפלת באמצעות כלים אמנותיים, בוגרת הקורס 'סטיילינג תרפי'

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) בתאריך

    חשובה מאוד המודעות בגיל הזה, הפקה מקסימה, והבנות מהממות!!!!

כתוב תגובה