בת עין: החשיבות של הגנה על אזור העיניים

מסכים, קרינה, וסטרס: הרבה דברים משפיעים על איזור העיניים שלנו. איך להגן עליו? ואיך לשמור עליו טוב יותר?

הגנה על אזור העיניים היתה מאז ומתמיד אתגר לעור – זהו אזור דק ועדין במיוחד, וקמטים וקמטוטים ממלאים אותו מהר מאוד לכן חשוב כבר מגיל צעיר להקפיד להגן עליו.

אנו מוקפים בפרמטרים רבים שמשפיעים על העור וגורמים לאזור העדין הזה לנזק בלתי הפיך לאורך שנים. החידושים הטכנולוגיים ההולכים ומתרבים  – לא תורמים לשמירה על בריאות עור העיניים. אם פעם הסבתות שלנו הסתפקו במסך טלויזיה אחד בסלון לדקות עד שעות ספורות ביום, הרי שהיום אנו מול מסכים במרבית שעות היום. אנו חשופים לקרינת מסכים מרגע שהתעוררנו עם הסלולרי, דרך שעות עבודה מרובות מול מסך מחשב, מסכי טלויזיה בכל חדר ועד להירדמות לצד טלפון נייד.

הקרינה הכחולה אשר מייצרים מסכים אלו פוגעת באופן מובהק בראייה, גורמת להזדקנות העור ומהווה סכנה דומה לעישון ולקרינת שמש בלתי מבוקרת. כתוצאה מכך מופיעות כהויות שחורות תחת העיניים, שקיות וקמטוטים רבים.

ד”ר סילבי פואניונק, מומחית רפואת עור ופלסטיקה מסבירה: “הנזק ארוך הטווח הנגרם מהחשיפה למסכים, לשמש ואי שמירה על אורח חיים בריא פוגם בגמישות ובעובי העור, גורם לפיגמנטציה ובאופן כללי למראה עור עייף וחסר חיוניות. שילוב קרינת המסכים עם קרינת השמש המזיקה אינם מיטיבים, בלשון המעטה, עם תהליך הזדקנות העור ובסופו של דבר – אנו רואים האצה של תהליך זה עם השנים”.

משום רגישותו הרבה של העור סביב העיניים  חשוב להגן עליו בתכשירים ייעודיים ל שאינם כוללים מבשמים העלולים לגרום לרגישות, שנספגים ונמרחים בקלות ובעלי מקדמי הגנה גבוהים ורכיבים המונעים זליגה לתוך העין.

לטיפול אופטימלי באזור העיניים, יש ללהקפיד על מספר כללים חשובים:

  • הימנעו מחשיפה למסכים סמוך לשינה ועם הקימה. האנשים החשובים לכם יחכו בסבלנות ואת החדשות אתם לצערכם לא תוכלו לפספס במהלך היום. השתדלו להטעין את הטלפון מחוץ לחדר השינה שלכם (זה הזמן לחזור לשעות מעורר ישן וטוב…) ולהימנע מהכנסת מסכי טלוויזיה לתוך חדר השינה. תתפלאו כמה “דיאטת המסכים” הזו תייצר לכם זמן איכות וגם, כמובן, תשמור על בריאות העיניים.
  • הקפידו על מינימום של 7 שעות שינה בלילה – “שנת יופי” אינו רק ביטוי, זו מציאות.
  • תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון, מזונות על והקפדה על נוגדי חימצון – ישפרו דרמטית את מראה העור, מצב הרוח והחיוניות שלכם. נסו מתכונים חדים הכוללים פירות, ירקות ירוקים, דגים, פירות יער, אגוזים, דגנים ושומן מן הצומח.
  • מים. גופינו מורכב מלמעלה מ 60% מים. מים גורמים לכל המערכות בגופינו לעבוד טוב יותר ויעיל יותר – יש צורך להוסיף על כך? 3 ליטר ביום – והעור נראה חלום!
  • הפחיתו סטרס – סטרס משפיע מיידית על מראה עור העיניים (רק חישבו כמה פעמים שאלו אתכן “מה קרה?” או “את עייפה?” כשהייתן בסטרס) – קחו רגע למדיטציה, להליכה קצרה בטבע, אימון ספורט או מקלחת מרעננת – והקפידו על כך לפחות 10 דקות כל יום – תראו שיפור כבר לאחר מספר ימים.
  • שגרת טיפוח למוצרים יעודיים לאזור העיניים, קרם הגנה ספציפי לאזור הרגיש הזה וכזה המונע “גלישות” צורבות לתוך העין – תשפר פלאים את מראה העיניים והעפעפיים ותגרום לך להרגיש רעננה יותר, זוהרת יותר, חיונית יותר – ולהיראות בהתאם.

מעבדות ליראק פריז משיקים מוצר חדשני, פורץ דרך ייעודי ואפקטיבי לאזור העדין של העיניים, מוצר האנטי אייג’ינג היחיד בעולם המשלב קרם הגנה וקרם לחות ספציפית לאזור העדין סביב העיניים- סטיק הגנה אנטי אייגינג לאזור העיניים : +SUNISSIME Protective Eye Care Global Anti-Aging SPF50  . סטיק העיניים החדשני מכיל גוון ומשמש גם לטשטוש והסתרת כתמי פיגמנטציה וכהויות תחת העיניים. מכיל מסנני קרינה בסקפטרום רחב – להגנה משמש, חומצה היאלורונית – להענקת לחות ולהחלקת העור, טיטניום דו חמצני ותחמוצת אבץ – למניעת נזילת המוצר לעיניים.

אודות הכותב/ת

Avatar

כתוב תגובה