דרך צלחה: מיזם צליחת הכנרת למען בעלי צרכים מיוחדים מתקיים בפעם ה-11

אירוע צליחת הכנרת לנשים מתקיים זו השנה ה-11 וסוחף אחריו מעל אלף נשים. המשתתפות מגייסות כספים עבור "סדנת שילוב" לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בקהילה ומספרות על חוויה בלתי נשכחת

צולחות ומגייסות. צילום באדיבות סדנת שילוב

לאחר שנה של הפסקה בעקבות הקורונה, מסורת צליחת הכנרת לנשים למען סדנת שילוב חוזרת. האירוע מתקיים בפעם ה-11, לקחו בו חלק מעל 1000 נשים לאורך השנים, מגיל 9 ועד לגילאי ה70. הצולחות מתאמנות לצליחה ומגייסות כספים לקידום הסדנא. בזכות הצליחה גויסו מעל לחמישה מיליון שקלים שאפשרו בין השאר בנית מרכז ספורט, אורווה ומרכזי תעסוקה. השנה, הצולחות מגייסות למען "קפה בחורשה" הממוקם בלב היער הפסטורלי ביישוב גבעות, שם נפגשתי לשיחה עם הנשים שמאחורי הצליחה.

"כל שנה הייתה שנה של התכוננות", מספרת תמר הקשר, מנהלת ומייסדת שותפה של "סדנת שילוב" בגבעות, "הקורונה עשתה הפסקה בכל העולם. היו כוחות גדולים שכולנו הופתענו והיינו צריכים להתמודד וגם אנחנו כקהילת סדנת שילוב התמודדנו. עכשיו יוצאים מזה וכולנו מסתכלים קדימה על העתיד. יש קרן אור שפותחת לנו לחזור חזרה, לייעוד שלנו למשימות שלנו. צליחת הכנרת לנשים למען סדנת שילוב, היא קרן אור בחיבור חזרה לשותפים שלנו שהיו לאורך כל השנים, 10 שנים עם שותפות נאמנות שמביאות את הצליחה למקום שמגייס כל כך הרבה ומאפשר לנו לעשות את הדברים שאנחנו עושים. זה כוח התחדשות מאוד חזק חזרה לצליחה, לנו זה נותן הרבה כוחות, לחזור לתכנון מחדש של העתיד".

הצולחת הראשונה. ויויאן גלזר

"מגיל צעיר רציתי לצלוח את הכנרת בצליחה המסורתית אבל זה היה בשבת", מגלה ויויאן גלזר מאלון שבות, "אמרתי: אם אני לא אדאג לזה בעצמי – זה לא יקרה: אקח את בעלי בסירה והזמנתי גם חברות. רציתי לשלב את זה עם גיוס כספים, אלחי הבן שלי בסדנת שילוב. כשיצאנו מהמים וכולנו היינו בסדר, אמרתי תודה רבה וחשבתי שסיימתי, אבל אז שאלו: מה עם שנה הבאה?!".

"הצטרפתי לויויאן כשהיא חלמה לצלוח את הכנרת", מרחיבה ליז פושט, "ויחד עם אנשים טובים נוספים הרמנו את הפרויקט. למה המשכתי גם אח"כ?", היא שואלת ועונה בהתלהבות, "גם כי נהניתי מהצליחה וגם כי אני אוהבת את מה שהסדנא עושה. הוקסמתי! זה אירוע ראשון שהייתי מעורבת בו שיועד לנשים בלבד ויש לזה עוצמה שאין בדברים אחרים, נשים שבאות יחד לצלוח וגם לעשות טוב למישהו אחר. יש הרבה נשים שאחרי הפעם הראשונה פשוט ממשיכות איתנו עוד ועוד".

"לא צריך כושר גדול, אני לא ספורטאית ועדיין עושה את זה כל שנה!", אומרת הקשר, "יש מפגשים נעימים מאוד  עם המשתתפות, חוויה משחררת ונעימה להיות יחד במים. תענוג. מי שיודעת לשחות יכולה לעשות את זה בקלות! כולנו, עמך ישראל, יכולות לעשות בקלות את המקצה הקצר של 2 קילומטרים".

"מפגש אמיתי ונדיר"

"לקח לי כמה שנים עד שהחלטתי להירשם לצליחה", אומרת לירון אבישאול, תושבת גבעות מזה שבע שנים, מורה בסדנא שגם שירתה במקום בשירות לאומי, "אמרתי – אני עובדת בסדנא מה זה קשור אליי? שמעתי שזה משהו מדהים, כייפי ומרגש. נרשמתי ומאז צלחתי שוב ושוב. משלב גיוס התרומות אני כל פעם מחדש מתרגשת. אני פונה לאנשים ומספרת מה המקום הזה בשבילי: משהו בחיים שלי השתנה בעקבות הפגישה עם הסדנא, זה שינה אותי בגיל צעיר. דברים שקורים בנפש בלי מילים. מפגש אמיתי ונדיר שקורה פה. אני רואה מה זה עושה לאנשים ששומעים את זה – שואלים, מתעניינים, רוצים לבוא להרגיש. איסוף התרומות בפני עצמו זו חוויה מרגשת, לפעמים אפילו יותר מהצליחה עצמה!".

הגיוס השנה הוא למען 'קפה בחורשה' שמתופעל על ידי בעלי צרכים מיוחדים. צילום: באדיבות סדנת שילוב

גלזר מצטרפת, "זו פלטפורמה שנותנת הבנה של עמודי התווך של הסדנא למעגלים שאולי לא הכירו לפני. השנה, אנחנו מגייסות עבור הרחבת "קפה בחורשה" להנאה של הציבור ולהרחבת התעסוקה לחניכים. נעים להיות שם, אווירה מיוחדת, זה מחבר אנשים למקום".

"בית הקפה הוא הגשר", מסבירה הקשר, "סדנת שילוב היא קהילה, העשייה שלנו היא לתת ולקבל מהקהילה. אנחנו מרגישים שאנחנו מעשירים את קהילת גוש עציון ומקבלים ממנה, כל הזמן יש הדדיות. בסדנא עסוקים בלתת כלים לאנשים עם צרכים מיוחדים, לבנות מערכים של עבודה. כשיש פתיחה של בית הקפה יש מפגש עם קהילת הגוש ואנשים בכלל. גשר של מעברים והעשרה הדדית, דרך מקום יפה ופתוח, בילוי כייפי, אוכל טעים. אנשים עם צרכים מיוחדים באים לתת לכם רגע של הנאה "תיהנו מהעבודות שלנו, מהאוכל שאנחנו מכינים, תהיו שותפים לנו בחברה שאנחנו בונים יחד" ואנחנו מקבלים מהחברה שצורכת את השירותים שאנחנו מספקים".

"כל מי שלא היה בבית הקפה, אני מזמינה לבוא ולראות בעיניים" מסכמת אבישאול, "בית החיים מנרמל את החיים. נורמלי שמי שתעשה את החשבון היא בחורה עם תסמונת דאון. אני רואה חניכים של הסדנא עושים דברים בגבעות כמו גינון, זה החיים שלי. בית הקפה מאפשר לאנשים להיות חלק מהמקום הזה, קצת לטעום מחוויית החיים שלנו שהיא מעולה".

צליחת הכנרת לנשים למען סדנת שילוב מתקיימת ביום שישי 25.6.2021. לתרומות: https://bit.ly/3gO1Keg

 

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה