לחדש את הגוף והנפש לקראת השנה החדשה

בפתחה של השנה החדשה אנו רוצים למלא את המצברים, לחדש אנרגיות ולהתחיל את השנה החדשה כשאנו בשיאנו כך שתחל שנה וברכותיה.

"הדרך הטובה ביותר להתחדש באנרגיה היא להקפיד על סדר עדיפויות נכון ולדאוג לצרכים הבריאותיים, הנפשיים והפיזיים שלנו. מאכילה בריאה והקפדה על פעילות גופנית ועד לבילוי זמן לבד או לצחוק עם חבר, גופנו זקוק לעזרה כדי לתדלק ולהתחדש." אומרת סמנתה קלייטון – ראש מחלקת  חינוך גופני הרבלייף העולמית.

טיפים לחידוש האנרגיה בגוף ובנפש:

  • שמירה על גוף בתנועה יסייע לחידוש מאגרי האנרגיה , לשיפור מצב הרוח ( אנדורפינים רבותי!) ולהרגשה כללית של מסוגלות ומוטיבציה. בזמנים בהם רבים מאיתנו נמנעים מלהגיע לחדר הכושר ניתן למצוא שיעורים מקוונים מגוונים הכוללים שיעורי יוגה, פילאטיס, אימוני כוח ואירובי – רבים מהם מוצעים ללא תשלום. בנוסף, הליכה יומית, טיול באופניים או ריצה בשעת בוקר מוקדמת לפני שהמשפחה מתעוררת יוכלו לסייע לכם לקבל בברכה את היום החדש.
  • ספקו אנרגיה חיונית לגופכם- מזון הוא דלק שמספק אנרגיה הנחוצה לתמיכה בגופנו. חשוב להקפיד על תפריט מזין ומאוזן המספק את חומרי המזון הדרושים לנו כדי לספק אנרגיה לפעילות היום-יומית ולשמור על בריאות טובה. מזונות בריאים מבטיחים שגופכם יקבל את החומרים המזינים, הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם כדי לפעול. שלבו בתזונה שלכם שייקים מזינים שמוסיפים חלבון – דרך בריאה וטעימה להוספת אנרגיה. וכדי לשלב את כל בני המשפחה, הפכו אכילה בריאה לפעילות משפחתית ונסו מתכונים יצירתיים ומזינים.
  • שינה איכותית חיונית לחידוש רמות האנרגיה שלנו. בתקופות של מתח, אנשים לרוב מגלים שהשינה הופכת גרועה. יצירת מרחב שינה היא המפתח לשינה טובה, והיא מתחילה בחדר חשוך נטול הסחות דעת. הקדישו את חדר השינה באופן בלעדי לשינה (אם ניתן), כדי שלא תתפתו לעבוד או לעסוק בתחביבים. קחו הפסקה מהעולם הדיגיטלי, וכשאתם מגיעים לחדר השינה, השאירו את המכשירים האלקטרוניים במקום אחר. בנוסף, בדומה למה שהורים רבים עושים עבור התינוקות שלהם, צרו טקס שינה: אמבטיה חמה, ספר טוב, כוס תה צמחים ואז כיבוי אורות.
  • חזקו קשרים – למרות שאתם עשויים להיות מוקפים בבני המשפחה הקרובה ולפגוש חברים לעבודה באמצעות שיחות וידאו, אין כמו לדבר ולצחוק עם חבר טוב או קרוב משפחה שמתגורר רחוק. קשרים חברתיים משפרים את הבריאות ועוזרים לעבור תקופות קשות. בין אם אתם מתקשרים, שולחים הודעת טקסט, או כותבים, קשרים עם אחרים שמשפרים את מצב הרוח תורמים לבריאותכם ויסייעו בחידוש מאגרי האנרגיות שלכם.
  • שריינו זמן לעצמכם- בצדו השני של המטבע, עם כל ה"ביחד" הזה, אנשים רבים כמהים גם לזמן לבד. שריון זמן לבד, אפילו למשך 30 דקות, ישפיע לטובה על מצב הרוח והאנרגיה. טיילו בחורשה סמוכה או בשכונה לא מוכרת. מצאו זמן להיכנס לחדר, לכבות את האור ולנשום עמוק, או לקחת ספר ולמצוא מקום שקט ליהנות מזמן איכות לבד. זה הזמן להירגע, לחדש את המצברים או פשוט לחלום בהקיץ.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה