מתברר שהקורונה משפיעה לטובה על המטבח

בימים בהם סגר הוטל על תושבי ישראל (והעולם), ומסעדות היו סגורות,  החזרה לבישול ביתי לא הייתה מגמה – אלא הכרח המציאות. אך יחד עם החזרה לשגרה, וגם לאחר שמסעדות חזרו לפעילות מלאה, נראה כי הבישול הביתי לא הולך לשום מקום- אם ברמת השקעה במתכונים מורכבים, או במוצרי חשמל ביתיים שמכניסים הביתה טכנולוגיות בישול ברמת מסעדות גורמה. מתברר שהישראלים יוצאים פחות למסעדות, אבל מתבססים במטבח הביתי והמהפכה המתחוללת בו עומדת לשנות את מראה המטבח העתידי

סוחטים את המיץ – אבל באיטיות

 העוסקים בטכנולוגיות בריאות למטבח מסמנים את מיץ הפירות והירקות הטבעי – בתור הקפה הבא. כמו שקפה איכותי עבר מבתי הקפה למכונות ביתיות, כך גם מיצים טבעיים כמו מיץ סלרי או נבט חיטה, שסגולותיהם הבריאותיות הולכות ומתאוששות, יהפכו ממוצר מפנק של יציאה מהשגרה – למשקאות יומיומיים הנצרכים בבית. בתוך כך, מטבח בריא כדאי שיחזיק, בין ארסנל הכלים שלו, גם מסחטת מיץ איכותית כאשר מילת המפתח היא "סחיטה איטית". מסחטות פירות וירקות רבות מנקזות החוצה, יחד עם עיסת הפרי והירק, גם רבים מהוויטמינים והמינרליים, דבר שמוביל למיץ סחוט טעים –אך לא מספיק מזין. מסחטות מיצים איטיות מאפשרות הפקת מיץ עדינה ויעילה. בין המובילות בקטגוריית המסחטות האיטיות היא מסחטת המיצים הביתית – Vitaly של מותג מוצרי החשמל הגרמני – בעלת מנוע עוצמתי של 200W, וסחיטה ואיטית ביותר (60RPM) הממצה מיצי פירות בצורה עדינה במיוחד, תוך שמירה מקסימאלית על מינרלים וויטמינים.

 

בהשראה מן הטבע: מנגנון מחזור אור השמש ששומר על טריות המזון

פירות וירקות מאבדים מטריותם למן הרגע שנקטפו מהשדה, ובאורח החיים העכשווי בין השדה לצלחת נמצאות עוד מגוון תחנות- בינן המקרר שלנו. טכנולוגיית HarvestFreshTM של חברת –Beko שהושקה השנה מסייעת לשמור על ויטמינים ומינרליים בפירות וירקות ומדמה בתוך המקרר את מחזור אור השמש בין 24 השעות, תוך חיקוי אור הבוקר העדין, אור הצהריים המחמם, ועד לשעות הלילה החשוכות – באופן שתורם לשמר ויטמינים בירקות ובפירות למשך זמן רב בהרבה.

 

בשר צלוי ברמת כוכב מישלן

מי שאי פעם התנסה בהכנת בשר בתנור בפונקציית ה'גריל', יודע שהדמיון בין התוצאה הביתית לבין המנה שאנחנו רגילים לאכול במסעדה איכותית או אפילו במנת בשר שהוכנה במנגל – מקרי בהחלט. תנור ה-Steak Master אשר הושק לאחרונה מסוגל להגיע לחום של 700 מעלות, ולייצר את תגובת מייארד הנחשקת – להשיג את תוצאת קרמול השכבה החיצונית של הנתח, תוך שמירה על הפנים נימוח ועסיסי, ממש כמו בשר שהוכן על הגריל – גם בתנאים ביתיים. פיתוח ותכנון התנור נעשה בשיתוף השף הספרדי המוביל Fernando Canales  (פרננדו קנאלס), בעל המסעדה- Etxanobe בבילבאו המחזיקה כוכב מישלן. לתנור מסך טאץ' עם פונקציות לבחירת סוג הבשר ומידת ההכנה הרצויה, ומערכת המלווה את המבשל לאורך כל התהליך עם הנחיות ברורות איך ומתי להכניס את הבשר, מתי להפוך, להוציא ולהגיש.

 

 קולט אדים וכיריים במכשיר משולב

 קולטי האדים הפכו בשנים האחרונות למוצר חובה במטבח, אך הגודל שלהם והנפח המשמעותי אותו הם תופסים פוגם בעיצוב המטבח. מה עוד שניקוי וטיפול של קולט האדים נחשבים למסורבלים ולא נוחים. קולט האדים החדש מתיישר למגמת "שניים באחד" המוכרת בטכנולוגיות המטבח (תנור-מיקרו למשל), ומהווה את מטרתן של מחלקות המחקר והפיתוח של מותגים בולטים. הכיריים משולבות קולט האדים של חברת – Faber נקראו- GALILEO SMART על שם חכמתו של גאון איטלקי אחר, ומייצגות את הדור הבא של קולטי האדים. קולט האדים משולב במרכז הכיריים: חוסך במקום, חסכוני בחשמל וקל בהרבה לניקיון ולטיפול מקולטי האדים המוכרים. הקולט עשוי משטח עמיד לחום כך שניתן להניח עליו סירים ומחבתות, עם מנגנון שאיבה הממוקם מתחת לאזור הכיריים באזור נוח לגישה ולתפעול עתידי.

 

 הטכנולוגיה שהופכת תנור רגיל- לתנור אדים

בישול אדים הפך בשנים האחרונות למגמה קולינרית בולטת: הן בשל שמירה מקסימלית על טעם המזון, והן בשל האספקטים הבריאותיים של הבישול באידויי שכמעט ולא מצריך שמן, ושומר על ויטמינים ומינרליים במזון. סדרת – Multicook של מותג מוצרי החשמל – Teka מציגה כלי בישול מתקדמים שמאפשרים בישול באידוי גם בתנור רגיל, ואפילו מאפשרת אידוי של כמה מנות במקביל. הערכה כוללת תבניות אלומיניום ומכסה סיליקון לאיטום התבנית ושמירת האדים בתבשיל. יתרון נוסף הוא שמגשי האידוי מתאימים גם להגשה לשולחן – ומונעים בכך כלים מיותרים.

 

להבה לכל תבשיל

הכיריים החדשות, שמכונות ExactFlame (להבה מדויקת) ולא בכדי, מאפשרות להעניק לתבשיל את הטעמים האותנטיים של בישול על להבה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר שולטות בעוצמת האש בקלות ובדיוק מקסימלי. הכיריים מכילות לא פחות מתשעה מצבי בישול שונים, אשר כוונו מראש כך שיתאימו לכלל שיטות ההכנה להן תזדקקו, ביניהן: בישול איטי על אש קטנה, שמירה על חום התבשיל אחרי שהוא כבר מוכן, הרתחת מים לפסטה ובישול ירקות, צריבת בשר, ואפילו המסה בשיטת בן מארי.

 

 

מעכשיו מבשלים בהחלקה

מי אמר שכדי לשנות את עוצמת החום תוך כדי בישול צריך להרים את הכלי הגדוש ולהעביר אותו ממבער למבער? הכיריים החדשניות SlideCooking (בישול בהחלקה), מאופיינות בטכנולוגיה ייחודית ואינטואיטיבית שמשנה באופן אוטומטי את עוצמת החום על פי מיקום הכלי. כך שהעוצמה הגבוהה ביותר תהיה מקדימה – כאשר הכלי קרוב אליכם והמיקום נוח להוספת רכיבים ולערבוב מתמיד, והיא תלך ותיחלש ככל שתרחיקו מכם את הכלי. רוצים להרתיח מהר את המים? קרבו את הסיר אליכם. צריכים לשמור על האוכל חמים עד ההגשה? החליקו אחורה עד הסוף.

 

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה